- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant kovui, kai Jungtinė Karalystė pasitrauks iš ES, atsiranda vis daugiau nerimo, kaip dirbs žemyninę Europą su britų sala jungiančios gausios jūrų keltų linijos.
Paliečia Lietuvos jūrininkus
Nežinia smarkiai paliečia ne tik Didžiosios Britanijos, bet ir Norvegijos, Danijos, Vokietijos, Belgijos, Prancūzijos uostus iš kur yra tiesioginės keltų linijos į Jungtinės Karalystės uostus.
„Brexit” iš dalies paliečia ir Lietuvą, nors neturime tiesioginės linijos Jungtinę Karalystę. Tačiau iš Roterdamo Vlaardingeno terminalo į Imingemo uostą plaukioja jūrų keltai „Tulipa Seaways” ir „Gardenia Seaways“, kurie registruoti su Lietuvos vėliava. Šiuose keltuose dirba ir dalis Lietuvos jūrininkų.
Laivo „Gardenia Seaways“ vienas iš kapitonų yra Ričardas Maksimavičius iš Lietuvos.
Vlaardingeno terminalo krovinių formavimo grupėse taip pat dirba lietuvių. Jau trejus metus šiame terminale logistikos koordinatore dirba Eglė Budrytė, kuri yra kilusi iš Plungės, mokėsi Danijoje.
Jos grupė rūpinasi atskiros rūšies krovinių gabenimu per šį uosto terminalą. Pagrindinį srautą sudaro priekabos ir sunkvežimiai, bet yra ir konteinerių, negabaritinių krovinių, kaip vėjo jėgainių dalys, popierius, plienas, mediena.
Dėl „Brexit“ buvo kritimas
Prieš kurį laiką Vlaardingeno terminalo direktorius Mikaelis Mortensenas tikino, kad labiausiai veikia „Brexit“ nežinia. Jei terminale atsiras muitinės tikrinimas krovos procesas sulėtės. Terminalas susidurs su papildomomis krovinių sandėliavimo problemomis.
„Roterdame žemė brangi, nėra pakankamai plotų muitinės formalumams užtikrinti ir papildomam krovinio sandėliavimui“, - aiškino jis.
Iš šio terminalo į Angliją dažniausiai plukdomos puspriekabės su kroviniais, o iš ten grįžta tuščios.
Krovinių srautai tarp Roterdamo ir Anglijos uostų yra didžiuliai. Iš Roterdamo į Imingemą per savaitę yra 9 reisai. Linijoje dirba trys dideli keltai. Iš Vlaardingeno terminalo dar tiek pat reisų yra į kitą Anglijos uostą Felikstovą.
Nuo 2012 m. krovinių srautas į Imingemą augo 37 proc., o į Felikstovą - 39 proc. 2017 m. į Imingemą buvo daugiau kaip 1 mln. krovininių metrų krovinių (apie 96 tūkst. vienetų), į Felikstovą – beveik 2 mln. krovininių metrų (136 tūkst. vienetų).
Po referendumo dėl „Brexit“ krovinių apyvarta į Jungtinę karalystę buvo kritusi, bet po to pamažu atsistatinėjo.
Padėtį švelnina britai
Dėl to, kad nebūtų staigaus prekių srautų jūrų keltais kritimo ypač suinteresuota pati Jungtinė Karalystė.
Kaip pranešė Danijos jūrinis leidinys „Maritimedanske.dk“, Didžiosios Britanijos transporto ministerija su atskiromis laivybos kompanijomis pasirašė sutartis dėl prekių gabenimo per Lamanšą pajėgumo didinimo.
Danijos DFDS kompanijai papildomai bus sumokėta 47,3 mln. svarų sterlingų, Prancūzijos „Brittany Ferries“ - 46,3 mln. svarų sterlingų, pačios Jungtinės karalystės laivybos kompanijai „Seaborn Freight“ 13,8 mln. svarų sterlingų. Šios kompanijos įsipareigojo po „Brexit“ įsigaliojimo šiemet kovą papildomai 10 proc. didinti prekių gabenimo jūrų keltais pajėgumą. Tais sudarys maždaug 4 tūkst. papildomą sunkvežimių ar puspriekabių gabenimo srautą.
Taip tikimasi išvengti prekių gabenimo prastovų, kuriuos gali sukelti įvedamas muitinis tikrinimas.
Pačioje Jungtinėje karalystėje toks sprendimas sukėlė ir nepasitenkinimą. Vienas iš politikų jį pavadino kvailu vien todėl, kad didžioji dalis pinigų dėl „Brexit“ atsiradusiems srautams užtikrinti skirta ne Didžiosios Britanijos, o ES laivybos kompanijoms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų3
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...
-
Ant Vyriausybės stalo – vandenilio plėtros iki 2050-ųjų gairės1
Vyriausybė trečiadienį svarstys Energetikos ministerijos parengtą vandenilio plėtros Lietuvoje 2024–2050 metais gairių projektą, kuriomis siekiama sukurti žaliojo vandenilio ekosistemą ir infrastruktūrą, nustatyti pagrindines jo plėtros krypt...
-
ESO: dėl snygio elektros neturi 2 tūkst. vartotojų2
Dėl savaitės pradžioje Lietuvoje iškritusio šlapio sniego elektros vis dar neturi daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, daugiausia – Utenos ir Panevėžio regionuose, BNS informavo „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Sugriežtinus patikrą rusiškų grūdų importo į Lietuvą neliko, bet išaugo jų tranzitas2
Lietuvai prieš mėnesį sugriežtinus iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvežamų grūdų kontrolę, jų importas per šį laiką beveik sustojo, tačiau tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos (ES) rinkas,...
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...