Quantcast

Apklausa: prie naujo verslo starto rikiuojasi ir įmonių vadovai

  • Teksto dydis:

Lietuvos gyventojų verslumas 2017 metų pabaigoje pasiekė ketverių metų piką: net 27 proc. respondentų pripažino svarstantys galimybę pasitikrinti idėją rinkoje.

Įdomu tai, kad nuosavo verslo pradžia ypač aktyviai domisi ne tik jauni žmonės, tačiau ir kas antras realios patirties turintis aukščiausio ar vidutinio lygio vadovas.

Rinkos tyrimų bendrovės „Spinter Research” atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa, kurią inicijavo UAB „Investicijų ir verslo garantijos” („Invega”), atskleidė, kad net 47 proc. dabartinių samdomų vadovų mąsto apie galimybę pradėti dirbti sau. Daugiau entuziazmo yra tik tarp studentų ar mokinių – net 58 proc. jų norėtų įkurti savo verslą.

„Apie nuosavą verslą drąsiau galvoti leidžia palanki ekonominė situacija šalyje bei augantis pasitikėjimas savo jėgomis, kurį dar labiau sustiprina sėkmingai įgyvendintos klasikinės bei drąsios, originalios verslo idėjos. Tai, kad tarp įmonių vadovų yra tiek daug norinčių pasukti savarankišku keliu, leidžia tikėtis, jog sulauksime daugiau kokybiškų verslo projektų, kurie leis įkurti naujų darbo vietų, pagyvinti rinką bei konkurenciją joje, suteikiančią naudą ir vartotojams, ir ieškantiems įsidarbinimo galimybių”, – sako Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus.

Pasak „Invegos“ generalinio direktoriaus pareigas laikinai einančio Algio Skiauterės, tiek vadovavimo patirtis, tiek beribis jauno žmogaus entuziazmas gali virsti sėkmingu verslo projektu.

„Kuriant verslą galimybės šiandien plačios kaip niekada anksčiau. Palengvinti verslo pradžią galima sutaupant dalį išlaidų palūkanoms, atlyginimams, pasinaudojant subsidijomis verslo pradžiai, lengvatinėmis paskolomis – naudojantis tokiomis ES finansuojamomis priemonėmis kaip „Verslumo skatinimo 2014-2020 fondas, finansuojamas iš Europos socialinio fondo“, „Atviras kreditų fondas 2“. Ne mažiau svarbi ir reali galimybė kurti projektą su žinomų šalies ir užsienio verslo korifėjų įsitraukimu“, – tvirtina A. Skiauterė.

Išaugę, didele konkurencija pasižymintys didieji Lietuvos miestai savo patrauklumu kurti nuosavą verslą kiek nusileidžia regionams. Apklausa parodė, kad apie verslo startą galvotų 27,6 proc. didžiųjų miestų ir net 29,2 proc. regionų gyventojų. Kaimo vietovės šiuo metu atrodo mažiausiai viliojančios, jose verslą pradėti ryžtųsi 23,2 proc. gyventojų.

„Palyginti su didmiesčiais, regionuose rinka nėra tokia prisotinta, todėl natūralu, kad ten ir nukrypsta pradedančių verslininkų akys. Tačiau tam, kad verslas vystytųsi regionuose, būtina daugiau investuoti į jų infrastruktūrą – užtikrinti greitaeigio interneto ryšį, vystyti viešąjį transportą, gerinant susisekimą su didesniais miestais, kad gyventi kaimo vietovėse būtų pakankamai komfortiška. Be to, gyventojams vis dažniau renkantis gyventi užmiestyje ar dar atokiau bei taip kuriant naują savo gyvenimo komfortą natūralu, kad iš paskos „migruoja“ ir prekės, ir paslaugos“, – tikina Lietuvos verslo konfederacijos vadovas V. Sutkus“, – tikina Lietuvos verslo konfederacijos vadovas V. Sutkus.

Dėmesį regionams gali lemti ir interneto suteikiamos galimybės dirbti iš bet kurios vietos, kur tik yra galimybė palaikyti kontaktą su vartotoju.

Reprezentatyvios apklausos duomenimis, pradėti savo verslą norėtų kas trečias vyras ir kas penkta moteris. Apie nuosavą verslą galvoja net 39 proc. asmenų, kurių pajamos vienam šeimos nariui viršija 500 eurų.

Reprezentatyvią apklausą „Spinter Research“ atliko 2017 metų gruodį, joje dalyvavo daugiau nei 1000 respondentų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių