Quantcast

Kaip išvengti pavojaus sveikatai saulėje įkaitusiame automobilyje?

Valandą saulėje stovėjusio automobilio salone temperatūra gali siekti net 56 °C , o tai kelia didelę grėsmę gyvybei, LRT radijui sako Vilniaus visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė Žydra Ikamienė.

Be to, priduria ji, karštis pavojingas ne tik vaikams ar gyvūnams, bet ir vairuotojams, todėl sėsti į įkaitusį automobilį neturėtų ir jie.

– Europos šalyse fiksuojamos vaikų mirtys po to, kai tėvai juos palieka automobilyje ilgesniam laikui. Kadangi mažų vaikų kūno termoreguliacija dar netobula, jiems itin sunku ištverti karštį, kuris vasaros dieną automobilio salone gali būti labai didelis?

– Mažamečių vaikų nereikėtų net trumpam palikti be priežiūros – nei automobilyje, nei kur kitur, nes tai yra nesaugu. Visgi tai aktuali tema, tad norėčiau pradėti nuo JAV mokslininkų tyrimo. Klimatologai tyrė, kokia temperatūra būna palikto stovėti saulėje automobilio salone. Tyrimo rezultatai buvo vienareikšmiai – net per trumpą laiką automobilio salonas labai prikaista ir vaikai, uždaryti jame, rizikuoja savo sveikata.

Buvo atliktas tyrimas su pilkos spalvos automobiliu, kurio ir sėdynės buvo pilkos. Automobilis buvo paliekamas saulėje ir žiūrėta, per kiek laiko salone pakyla temperatūra. Kai lauko temperatūra – 30 °C ir automobilis stovi saulėkaitoje, temperatūra jo viduje siekia 34 °C. Po 10 minučių ji pakyla iki 37 °C , po pusvalandžio – jau 46 °C, o tai jau gyvybei pavojinga temperatūra. Po valandos ji gali siekti net 56 °C. Tamsios spalvos automobiliai su tamsios spalvos salonais įkaista dar labiau.

– Ar rodiklis turėtų būti oro temperatūra ar saulė?

– Kadangi šnekame apie vasarą, mūsų kraštuose rodiklis yra saulė. Žinoma, svarbi ir oro temperatūra. Galima apibendrinti, kad pagrindinis rodiklis yra laikas, kurį automobilis stovi saulėje.

– Ar jūsų pateiktas pavyzdys turėtų būti signalas, kad net ir kelioms minutėms palikti vaiką automobilyje yra pavojinga?

– Taip. Net jei aplinkos temperatūra yra neaukšta, šviečiant saulei automobilio vidus vis vien gali kaisti tiek, kad buvimas jame kels pavojų tiek sveikatai, tiek gyvybei.

– Kaip reikėtų išvėdinti automobilio saloną, jeigu jame nėra kondicionieriaus?

– Prieš važiuojant iš karto nesėsti ir nevažiuoti – reikėtų atidaryti visas dureles ir išvėdinti saloną. Ekspertai teigia, kad aukšta temperatūra neigiamai veikia vairuotojo koncentraciją, fizinę būklę, o tai padidina nelaimingo įvykio riziką.

– Kaip galima būtų apsaugoti mašinos saloną nuo karščio ir tiesioginių saulės spindulių?

– Automobilį statyti reikėtų tinkamoje vietoje. Jei yra galimybė, laikykite jį pavėsyje. Jei tokios galimybės neturite, pastatykite taip, kad saulė labiau šviestų į automobilio galą, o ne priekį. Temperatūra tuomet nebus tokia varginanti. Taip pat yra visokių būdų, kaip apsaugoti automobilio saloną nuo pernelyg didelio įkaitimo. Vakarų šalyse yra populiari automobilio apsauga nuo saulės – iš folijos pagaminti išsiskleidžiantys skydai, kuriuos galima uždėti automobilio priekyje ar toje pusėje, kur labiau šviečia saulė. Tokiu būdu apsaugomas salonas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių