Quantcast

Šalies sienos kontūrus raižys visureigiais

Ketvirtadalis tradicinio Dakaro maratono trasos – tokį atstumą teks įveikti visureigių sporto entuziastams, kurie ankstyvą ketvirtadienio rytą pajudės aplink Lietuvą.

Ištvermės išbandymas

Jau šeštus metus iš eilės visureigių sporto entuziastai susirenka į didžiausią renginį – bekelės maratoną "4x4 perimetras". Dalyvių gausa šis renginys gal ir nepasižymi – šiemet prie starto linijos rikiuosis 22 ekipažai (mažiausiai per visus maratono organizavimo metus), tačiau toks skaičius tikriausiai normalus, žinant, kokios ištvermės ne tik iš dalyvių, bet ir iš jų valdomos technikos reikalauja šios varžybos.

Iš viso "Extreme" ir "Tourism" klasės dalyviams teks įveikti beveik 2 000 km atstumą, o trasoje jie užtruks 60 val.

"Kažkada svajojau, kad perimetro varžybose startuotų 100 ekipažų, tačiau supratau, kad skaičiuodami rezultatus išeitume iš proto. Be to, į šias varžybas atvažiuoja tie, kurie supranta, kad čia vien tik galinga technika pergalės neatneša", – kalbėjo renginį organizuojantis Gediminas Grigaitis.

Varžybų dalyvių rezultatai skaičiuojami itin sudėtinga sistema – fiksuojamas ne tik jų laikas, sugaištas specialiuose greičio ruožuose. Stebima, ar laikomasi Kelių eismo taisyklių, nes  tenka važiuoti ir bendrojo naudojimo keliais, bei specialių greičio apribojimų, kuriuo taiko organizatoriai.

Įdomu ir tai, kad šiemet nestartuoja nė vienas ekipažas, kuris važiavo pirmajame "4x4 perimetre".

"Kasmet atsiranda vis daugiau naujokų, kurie susižavi visureigių sportu. Vieni jame ir pasilieka, kiti, deja, pasitraukia", – dienraščiui teigė G.Grigaitis. Organizatorius stebėjosi drąsa kai kurių vairuotojų, kurie, nedalyvavę nė vienose rimtesnėse bekelės varžybose, ryžtasi iškart startuoti maratone aplink Lietuvą, tačiau toks pasivažinėjimas, pasak G.Grigaičio, būna pirmas ir paskutinis.

Subalansuota pasirengusiesiems

"Extreme" klasėje besivaržantiems sportininkams šiemet teks įveikti net septynis greičio ruožus, o "Tourism" klasės dalyviai juose nevažiuos – bus tik stebėtojai.

Skiriasi šios klasės ir ekipažo dalyvių skaičiumi. "Extreme" klasėje važiuojančiame automobilyje gali būti tik du, o automobilyje, kuris važiuos lengvesnėje, "Tourism", klasėje, gali būti tiek žmonių, kiek sėdimų vietų jame yra.

"Šiose varžybose dar gali suskubti dalyvauti ir tie, kurie dabar skaito šį tekstą. Starto laikas – ankstus ketvirtadienio rytas, vieta – Druskininkų kempingas", – nestokodamas geros nuotaikos dalyvauti varžybose skaitytojus pakvietė jų organizatorius.

Pasiryžusieji kone 2 000 km atstumą įveikti nesudėtingiausioje klasėje gali atvažiuoti ir paprastu visureigiu, tačiau pašnekovas pastebi, kad automobilis privalo būti techniškai tvarkingas ir neturėti tokių detalių, kurios galėtų nuvilti. "Pakabos detalėms šiose varžybose važiuojantys visureigininkai tikrai netaupo. Jos turi būti tokios, kad, pavažinėjus po medžių šakomis išvagotus Dzūkijos kelius, dar atlaikytų ir Suvalkijos lygumų iššūkius", – pasakojo G.Grigaitis.

Be standartinės visureigių varžyboms įrangos – kastuvo ir gervės, šiais metais dalyviams gali prireikti ir pjūklų, nes po pastaruoju metu Lietuvą siaubusių škvalų daug kur yra prikritusių medžių, tad, jeigu jų nepatraukė vietiniai gyventojai, dalyviams patiems teks pasidarbuoti atlaisvinant sau kelią.

Stebės pasieniečiai

Visa maratono trasa drieksis Lietuvos pasienio ruožo keliais, todėl šios varžybos, pasak organizatorių, tampa dar ypatingesnės – šiais keliais, išskyrus Valstybės sienos saugos tarnybos (VSAT) pareigūnus, niekas neturi teisės važinėti. VSAT vadas generolas Renatas Požėla teigia, kad jau kitose varžybose prie starto linijos gali stoti ir pasieniečių ekipažas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių