Quantcast

Konkurencija jūrai Palangoje – 1 006 km lenktynės

Dėl turistų stygiaus nuogąstaujantiems pajūrio verslininkams artėjančios kelios dienos turėtų tapti atgaiva – Palangoje jau aštuonioliktą kartą organizuojamos 1 006 km lenktynės, kuriose šiemet turėtų startuoti 41 komanda.

Kasmet – kokybinis šuolis

Kaip teigia šių lenktynių organizatorius Darius Jonušis, toks komandų skaičius šioms lenktynėms yra optimalus. "Atsimenu, kai prieš finansinę krizę vienose lenktynių važiavo apie 80 komandų, tačiau tuomet jau būna nebe lenktynės, o savotiška mėsmalė", – pasakojo D.Jonušis.

Taip nutikdavo todėl, kad vienoje trasoje varžydavosi ir itin greiti, ir lėtesni sportininkai, o jų skaičius būdavo nemenkas. "Tad tos beveik 40 komandų, kurios šeštadienio vidurdienį išsirikiuos prie "Eneos 1 006 km" lenktynių starto linijos, yra tikrai labai greitos. Ir nors kartoju tai prieš kiekvienas lenktynes, tačiau ir šįsyk galiu pasakyti, kad tokios lenktynių technikos Lietuvoje dar nebuvo", – sako pašnekovas.

D.Jonušis džiaugiasi, kad lenktynės kasmet keičiasi kokybine prasme ir jų žiūrovams sukuriamas vis patrauklesnis vaizdas. Organizatorius neslepia, kad ir šiemet beveik visų automobilių sporto disciplinų entuziastai ras, ką pamatyti Palangos prieigose vyksiančiame renginyje.

"Daug kas šias lenktynes vadina raliu, tačiau ralio čia tikrai nebus. Visi lenktynininkai savo sugebėjimus demonstruos ant asfalto, o visi renginiai prasidės jau nuo ketvirtadienio vakaro. Nors ralio meistrų, sėsiančių prie sportinių bolidų vairo netrūks", – pasakoja D.Jonušis ir skuba vardyti renginius, kurie glaudžiasi po vienu "Eneos 1006 km" sparnu – nuo ketvirtadienio iki šeštadienio norintieji galės išbandyti jėgas slalomo trasoje, o profesionalai pasirodys greičio slalome, ketvirtadienio vakare vyks traukos lenktynės, penktadienį laukia Danijos žiedinių lenktynių čempionato varžybos, vakare trasoje padangas svilins ir dūmų kamuolius leis šonaslydžio meistrai, bus surengtas ir kvalifikacinis 1 006 km lenktynių važiavimas, o šeštadienį nuo vidurdienio prasidės pagrindinės lenktynės.

Baigsis jos tuomet, kai pirmasis lenktynių automobilis įveiks 1 006 km. "Esame apgalvoję ir tokį scenarijų, kad dėl trukdžių trasoje ar blogų oro sąlygų visas lenktynių kilometražas nebus įveiktas, tuomet jos bus stabdomos po 10 val.", – teigė lenktynių organizatorius.

Daug kas šias lenktynes vadina raliu, tačiau ralio čia tikrai nebus.

Vienodos padangos

Šiais metais lenktynių dalyvius pasitinka ir naujovė – visiems teks važiuoti automobiliais vienodomis padangomis. Tokia praktika nėra naujovė sportininkams, važiuojantiems tarptautinėse varžybose. Ten padangos visuomet įsigijamos iš oficialaus lenktynių padangų tiekėjo. D.Jonušis įsitikinęs, kad nors dabar ir girdisi nepasitenkinimo balsų, sportininkai ilgainiui supras, kad tai jiems leido sutaupyti daug komandos lėšų.

"Šiek tiek papasakosiu, kaip komanda rengiasi lenktynėms rinkdamasi padangas. Taigi reikia mažiausiai vieno padangų komplekto treniruotėms. Kadangi nežinome, kokių orų tikėtis, komandai reikia turėti ir sausam, ir šlapiam asfaltui skirtų padangų komplektus. Taigi reikalingi mažiausiai trys padangų komplektai. Reikia suprasti, kad važiuojant 1 000 km sportinių režimu neatlaikys nė vienas padangų komplektas. Taigi komanda į lenktynes Palangoje atsiveža mažiausiai penkis komplektus padangų. Tačiau įsivaizduokite, jeigu lietus nelija, visos keturios padangos, skirtos šlapiai dangai, taip ir lieka komandos garaže. Jeigu komandai pasisekė ir jie nesunaudojo visų atsivežtų komplektų padangų, tai vėl savotiškas trūkumas", – pasakojo D.Jonušis. Organizuotas padangų tiekimas vykstant lenktynėms leidžia sportininkams nesirūpinti, kiek ir kokių padangų reikės. Šalia lenktynių miestelio bus atgabentas ne vienas konteineris padangų. Tad kiekvienai komandai, kuriai tik prireiks padangos, reikės pranešti padangų tiekėjams ir padangos bus atvežtos jiems. "Svarbiausias dalykas – jeigu komanda, pasiėmusi komplektą padangų ar vos vieną padangą, jų nesunaudos, paprasčiausiai galės grąžinti padangų tiekėjui ir sportininkams už tas padangas nereikės mokėti", – apie didžiausią naujovę sportininkams, kuri mažai matoma žiūrovams, pasakojo D.Jonušis. Jis taip pat pabrėžė, kad tiek organizatoriai, tiek ir padangų tiekėjai yra įsipareigoję sportininkams pateikti tokias padangas, kokių jiems reikia.

Sunku prognozuoti

Vertinant komandų kovinę parengtį, atsivežamą techniką ir lenktynininkus, mažiausiai dešimčiai komandų galima būtų prognozuoti nugalėtojų laurus. "Tačiau šiandien įspėti, kuri po lenktynių kops ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio, – misija neįmanoma", – tvirtino D.Jonušis.

Tai gali būti ir vieni pajėgiausiųjų ilgų nuotolių lenktynių meistrų – "Qvick Motors Team" ekipa, kurioje Lietuvos automobilių sporto mėgėjams gerai žinomi lenktynininkai Erikas Qvickas, Tomas Van Rompuy ir Dirkas Van Rompuy, vairuojantys "MARC Cars BMW M2 V8" automobilį. Visi jie jau yra dalyvavę nuo 2000-ųjų be pertraukų Palangoje rengiamose maratono lenktynėse ir gerai žino jų trasą bei jos ypatybes.

Į tą pačią poziciją gali taikytis jei ne abi, tai nors viena iš komandų "Skuba" – "Skuba Dream" arba "Skuba Racing Team". Juk pirmosios gretose – tituluočiausias, šešis kartus 1 000 km lenktynes laimėjęs Jonas Gelžinis, jo brolis Ignas ir Egidijus Valeiša su "Porsche 911 GT3 Cup 997", o "Skuba Racing Team" – patyrę Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius, vairuosiantys "BMW M3 V8 BigDaddy".

Siekti pergalės į Palangą su Belgijos vėliava atvyksta "JR Motorsport" lenktynininkai Wardas Sluys, Danielis Colembie ir Baso Schouteno, vadovaujami Joosto Ursemo. Jų lenktyninis automobilis "BMW GTR E46" irgi nereikalauja papildomų komentarų.

Nemažų šansus džiaugtis nugalėtojų laurais turi ir tarptautinė Lietuvos, Belgijos ir Filipinų lenktynininkų komanda, kurios sudėtyje pergalės skonį Palangoje jau pažįstantys Nemunas Dagilis ir belgas Steve Vanbellingenas bei ekipoje debiutuojantis Ate‘as de Jongas, kurio garbei lenktynių miestelyje pirmąsyk plevėsuos ir Filipinų vėliava. Ši tarptautinė komanda į Palangą atsiveža naujausios kartos "Porsche 911 GT3 Cup (991)" automobilį, kurio ratus suka itin galingas 4,0 litro darbinio tūrio variklis. Čia apžvelgėme tik pačias stipriausias komandas ir jų techniką, tačiau ne ką mažesnė kova virs ir atskirose klasėse, kuriose sportininkai varžysis taip pat važiuodami išskirtiniais autmobiliais.

Legendų sugrįžimas

2017-ųjų 1 006 km lenktynėse šios sporto gerbėjai neišvys vieno iš praėjusių metų čempiono Benedikto Vanago. Sportininkas, likus maždaug mėnesiui iki lenktynių, oficialiai patvirtino, kad nedalyvaus lenktynėse Palangoje dėl to, kad intensyviai ruošiasi startams ralio trasose. Vis dėlto ištikimi automobilių sporto gerbėjai džiaugsis prie praėjusių metų vicečempionų komandos automobilio "Aquila" vairo išvydę ir jau legendiniu Lietuvos lenktynininku vadinamą Saulių Girdauską. Jis turi nemažai patirties ir ilgų distancijų lenktynėse – yra dalyvavęs 1 000 km, Dubajaus 24 val. ir kitose panašiose lenktynėse. Vienas iš komandos lenktynininkų Deividas Jocius tikina, kad S.Girdausko atėjimas į komandą – puiki mintis. "ENEOS 1 006 km lenktynėse" esu laimėjęs antrą vietą, Andrius Jasoniauskas ir S.Girdauskas – taip pat. Tik Ramūnas Čapkauskas yra laimėjęs šias lenktynes. Todėl natūralu, kad šių metų tikslas – tik pergalė", – sako D.Jocius.

Paklaustas, kas sunkiausia organizuojant šias lenktynes, D.Jonušis teigia, kad didžiausiu iššūkiu kasmet tampa lenktynių miestelio sukūrimas. "Per šiek tiek daugiau nei savaitę tuščioje erdvėje turime viską pastatyti nuo nulio – sukurti visą reikiamą infrastruktūrą lenktynininkams, žiūrovams, aptarnaujančiam personalui, o po to viską kone per vieną naktį išrinkti", – pasakojo D.Jonušis. Beje, vos pasibaigus 1 006 km Palangoje, D.Jonušis skubės ruoštis kitoms, kurios po dviejų mėnesių vyks Estijos Pernu mieste.


Šiame straipsnyje: Eneos 1 006 kmlenktynės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių