- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiandien Zarasuose startuojančiame vandens formulių F2 pasaulio čempionato etape Lietuvos garbę gins kaunietis Edgaras Riabko. 32 metų pilotui teks atlaikyti milžinišką konkurenciją, tačiau jis kupinas ryžto namuose pamokyti ne vieną varžovą.
E.Riabko rizikingu lenktynių ant vandens sportu užsiima nuo pat vaikystės. Įspūdingą 20 metų stažą sukaupęs kaunietis yra nuskynęs Europos čempiono titulą F5 klasėje, tapęs Europos ir pasaulio čempionatų prizininku F4 klasėje, tačiau F2 lenktynėse jis dar tik skinasi kelią į elitą.
Pasaulio čempionato penktame etape Lietuvos vandens formulių lenktynių lyderis, palaikomas savo sirgalių, tikisi pasiekti geriausią sezono rezultatą.
– Metai po metų artėjate prie vandens formulių pasaulinio elito. Kaip jums klostosi šių metų pasaulio čempionatas?
– Šiemet svarbiausias tikslas buvo geresnės technikos įsigijimas, jos sureguliavimas ir pajautimas, o tai užtrunka tikrai ilgai. Deja, nepasisekė pirmuose dviejuose pasaulio čempionato etapuose. Pirmame etape per kvalifikaciją į mane atsitrenkė švedų lenktynininkas. Antrame etape negalėjau startuoti dėl mano mechaniko techninės klaidos. Trečiame etape finišavau aštuntas. Tai kol kas mano aukščiausias pasiekimas F2 klasėje. Ketvirtame etape rugpjūčio pradžioje buvau tryliktas. Dabar Zarasuose vyks penktas etapas. Namuose mano minimalus tikslas yra šešetukas.
Konkurencija mūsų varžybose yra milžiniška. Maždaug dešimt lenktynininkų ratą įveikia ne didesniu nei 1 sek. skirtumu. Todėl labai svarbu kvalifikacijoje užimti kuo aukštesnę vietą, nes startas iš aukštos pozicijos duoda daug pranašumų. Taip pat labai svarbu gerai startuoti. Prieš pirmąjį posūkį reikia būti tarp pirmų kelių lenktynininkų, nes jeigu būni kur nors viduriuke, prasideda visokie įvykiai, susistumdymai, avarijos. Nebūna varžybų be kokių nors incidentų. Žiūrint plačiau, pagrindinis šių metų tikslas dabar yra perprasti naująją techniką, susigyventi su ja, kad kitais metais nuo pat pirmojo etapo pirmaučiau.
– Į Zarasus susirinko greičiausi F2 klasės pasaulio lenktynininkai. Kurie sportininkai verti išskirtinio dėmesio?
– Atvažiavo du arabai iš Dubajaus ir Abu Dabio. Jie nuomojasi pačią profesionaliausią mechanikų komandą – tuos pačius italus, kurie gamina geriausius F2 klasės laivus. Jie tai gali sau leisti. Apskritai šiame sporte greičiausi yra skandinavai. Taip jau yra nuo senų laikų – jie turi senas tradicijas, taip pat turi daug vandens telkinių.
– Galima įsivaizduoti, kad tai brangus sportas. Kiek kainuoja išlaikyti komandą?
– Pasaulyje yra keturi pagrindiniai gamintojai. Neskaitant variklio ir visos įrangos, pats laivas kainuoja nuo 50 iki 80 tūkst. eurų. Variklio kaina siekia apie 20 tūkst. eurų. Brangus ir visas išlaikymas. Viena labai svarbi detalė, kurią reikia dažnai keisti, yra formulės sraigtas. Jis kainuoja apie 1,5 tūkst. eurų. Turtingos komandos į varžybas atsiveža po 20 skirtingų sraigtų. Jie visi yra skirtingi, skirti minkštam, kietam vandeniui, skirtingoms oro sąlygoms. Mes juos Aleksote esančiose dirbtuvėse gaminamės patys. Šia prasme pranašumo turėti negalime, bet kaip ir daugelis lietuvių – sugebame iš nieko padaryti daug.
Šiame sporto labai daug kas priklauso nuo mechanikų. Jei turi surinkęs gerą komandą, kuri supranta techniką ir yra universali, gali pasiekti daug. Norint būti tarp geriausiųjų, itin aukšto lygio mechanikų komanda yra tiesiog būtina. Su manimi dirba ir į kiekvienas varžybas važiuoja penki mechanikai, tarp kurių yra mano tėvas. Kaip jau minėjau, Jungtinių Arabų Emyratų komanda varžyboms samdo visą italų formulių gamyklos komandą, kuriai vadovauja pagrindinis fabriko inžinierius.
– Ar F2 klasės pasaulio čempionate formulėms yra taikomi griežti reikalavimai?
– Po finišo iš formulių išpylus susikaupusį vandenį teisėjai sveria laivus. Pagal taisykles formulės kartu su pilotu svoris turi būti ne mažesnis nei 513 kg. Formulės ilgis turi būti mažiausiai 4,8 m. Visi lenktynininkai varžosi turėdami vienodus 2 taktų, 6 cilindrų, 2,5 l darbinio tūrio variklius. Prie jo kišti nagų ir didinti galios negalima. Gali keisti sraigtą, gali modifikuoti korpusą, bet varikliai yra standartiniai. Rezultatai priklauso nuo formulės vairavimo ir visos technikos sureguliavimo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?1
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas3
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...
-
Lietuvos regbio-7 čempionato starte – geriausio šalies žaidėjo vedamų „Kuršių“ triumfas
Savaitgalį Klaipėdoje startavo Lietuvos regbio-7 čempionatas. Pirmajame etape – „Iššūkio taurės“ turnyre – aštuonios komandos varžėsi ne tik dėl trofėjaus, bet ir dėl trijų vietų finalinėse Lietuvos če...