Quantcast

Istoriniame Monte Karle lėks britiška klasika

  • Teksto dydis:

1965 m. Jungtinės Karalystės įtaka pasauliui buvo išskirtinė ne tik muzikai, kai "The Rolling Stones" pirmas tarptautinis hitas "(I Can't Get No) Satisfaction" tapo dešimtmečio himnu, o "The Beatles" koncertai rinko pilnus JAV miestų stadionus, bet ir automobilių sportui.

Seni hitai veža

Tais pačiais metais pagrindinio Europos ralio Monake čempionas pergalę pasiekė važiuodamas britišku "Mini Cooper S", o savo klasėje nugalėjo dar viena britų ikona – "MGB Roadster".

Su tokiu pačiu 1965 m. gamybos "MGB Roadster" šiemet Lietuvą į istorinį Monte Karlo ralį vėl grąžina "Flameris Racing" komanda.

"Seni hitai toliau veža, o senos sportinės mašinos toliau rokenrolina", – sako "Flameris Racing" komandos lenktynininkas ir tris kartus Lietuvos ralio čempionas Karolis Raišys.

Vasario 2 d. "Rallye Monte Carlo Historique" startuojantis jo ir šturmano Vidimanto Gečiausko ekipažas iš Reimso miesto Prancūzijoje iki finišo Monake per penkias dienas nuvažiuos daugiau kaip 2 200 km. Didžioji dalis maršruto drieksis apsnigtais ir siaurais Alpių kalnų keliukais, kuriuos jie įveiks 1965 m. pagamintu atviru dviviečiu "MGB Roadster" automobiliu. Nuo Abingdone prie Temzės buvusių "Morris Garages" (MG) konvejerių šis automobilis nuriedėjo labai seniai – šiandien neliko nė pačios MG gamyklos. Tačiau nuo originalios mašinos ji skiriasi tik tuo, kad joje sumontuoti ralio  saugos lankai ir profesionali tikslaus laiko bei nuvažiuoto atstumo matavimo įranga. Visa kita yra taip, kaip ši mašina atrodė ir važiavo 1965 m.

Pasirengti užtruko

Prieš keletą metų Kalifornijos aukcione įsigijęs "MGB Roadster" K.Raišys turėjo labai aiškų tikslą: su klasikine mašina dalyvauti seniausiame pasaulio ralyje – Monte Karle.

Tačiau parengti seną britišką kabrioletą lenktynėms "Flameris Racing" komandos dirbtuvių komandai užtruko apie 2 tūkst. darbo valandų. Kalifornijos saulėje stovėjęs automobilis nebuvo surūdijęs, bet stovėjo nejudinamas daugiau kaip 30 metų.

"Stengiausi išlaikyti visišką restauruojamo automobilio originalumą. Ir nors dažnai tai buvo brangesnis kelias, istorinėse Monte Karlo lenktynėse antrą kartą startuosiu visiškai autentišku automobiliu, – sako K.Raišys. – Pernai jis buvo visiškai išardytas, tačiau kėbulo smėliuoti net nereikėjo – jo būklė buvo stebėtinai gera. Vienintelė vieta, kuri neatlaikė net Kalifornijos klimato, buvo jo dugnas, ant kurio daug metų kaupėsi pro kabrioleto stogo mechanizmus patenkantis vanduo. Sprendimas – iš Anglijos atkeliavo naujas dugnas ir dar apie 500 detalių. Pakeitėme beveik viską, įskaitant ir varikliui atliktą kapitalinį remontą."

Šiemet sportinis automobilis buvo dar kartą iš esmės atnaujintas. "Pernykštė patirtis Monte Karlo ralyje parodė, kad, nepaisant didžiulių laiko ir piniginių investicijų, automobiliai patiria tokią didelę apkrovą, kad net menki gedimai rezultatui gali turėti didelės įtakos. Šio ralio dalyviai neturi teisės automobilių remontuoti naktimis, o bet koks poilsis ar remontas yra įmanomas tik sutaupius laiko ar praradus galimybę pakovoti dėl gero rezultato", – kalbėjo K.Raišys.

Startuos 284-asis

Nuo sausio 30 d. iki vasario 7 d. trunkančiose ir veiksmo kupinose vintažinėse lenktynėse šiemet dalyvauja 317 komandų iš viso pasaulio. 2018 m. ralyje lenktynininkai startuoja iš šešių Europos miestų: Glazgo, Oslo, Barselonos, Bad Homburgo, Reimso ir paties Monte Karlo. "Orlen Lietuva" antrus metus iš eilės remiamas K.Raišio ir V.Gečiausko ekipažas startuos 284-asis iš šampano sostine vadinamo Reimso miesto Šiaurės  Prancūzijoje.

Daugiausia dalyvių paprastai atvyksta iš Europos – Prancūzijos, Italijos, Norvegijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, tačiau kasmet čia dalyvauja ir lenktynininkai iš Japonijos. Dalyvių atranką riboja ne tik organizatorių keliami kriterijai, bet ir starto mokestis – vien už teisę dalyvauti šiame ralyje ekipažas turi sumokėti apie 5 000 eurų.

Vienas įspūdingiausių ralio momentų – kai per finalą Monako prieplaukoje sustoja šimtai įspūdingų automobilių, ką tik įveikusių tūkstančius kilometrų: nuo dvitakčiu 10 kW varikliu varomos "Vespa 400", iš Japonijos atvežtų pirmos kartos "Honda Civic" ar "Fuji Subaru FF1-G" modelių iki dešimtimis skaičiuojamų "Porsche 911", "BMW 2002", "Jaguar E-Type" ar kitų ralio legendų, tokių kaip "Lancia Stratos".

Griežta automobilių atranka

Monte Karlo ralyje gali važiuoti tik tų modelių automobiliai, kurie pagaminti nuo 1955 iki 1980 m. To negana – į lenktynes atrenkami tik tie automobiliai, kurių gamybos metais identiškas modelis dalyvavo Monte Karlo ralyje. Paprastas pavyzdys: 1970 m. gamybos britiškas roadsteris "Triumph Spitfire" ralyje dalyvauti negalės, nes paskutinis "Spitfire" Monte Karle dalyvavo 1965 m.

Tačiau Monte Karlo ralio organizatoriai retais atvejais daro ir kurioziškų išimčių. Iš pagarbos techninėms komandoms, Karališkasis Monako automobilių klubas lenktynėse dalyvauti leidžia ir to laikmečio ladas bei volgas aptarnavusiems "Moskvič 408" modeliams, pasakojo K.Raišys.

Jis pabrėžia, kad visi klasikiniame ralyje važiuojantys automobiliai turi būti originalūs, nors juose leidžiama įrengti saugumo lankus ir montuoti GPS įrenginius tiksliam laikui ir atstumui matuoti. Šiemet lenktynių organizatoriai dar kartą primena, kad naudoti "Xenon" ar LED lempas griežtai draudžiamas.

Istorinės pamokos dėl žibintų naudojimo reguliavimo pažeidimo tikriausiai niekas nenori pakartoti – 1966 m. Monte Karlo finalas iki šiol yra vienas iš polemiškiausių ir skandalingiausių per automobilių sporto istoriją. Tuomet dėl priekiniuose žibintuose įmontuotų kitokių nei organizatorių nustatytos standartinės lemputės buvo diskvalifikuoti pirmąsias keturias vietas užėmę ekipažai: trys pirmieji važiavę "Mini Cooper S" ir ketvirtos vietos laimėtojas su "Ford Cortina".


Laikosi Kelių eismo taisyklių

Istorinis Monte Karlo ralis nėra greičio lenktynės, jos vyksta laikantis Kelių eismo taisyklių ir dalyviai turi važiuoti kiek įmanoma tiksliau pagal kiekvienam etapui nustatytą laiką.

Tačiau K.Raišys sako, kad klasikinės Monte Karlo lenktynės toli gražu nėra savaitės laiko pasivažinėjimas Alpių keliukais: "Organizatorių nustatytas vidutinis apie 50 km/val. greitis snieguotais ir apledėjusiais kalnų serpantinais, apie 2,5  tūkst. km sudėtingo maršruto, įskaitant ir naktinius etapus, yra fizinės ir techninės ištvermės maratonas."

Istorinio Monte Karlo ralio dalyviams nėra keliami profesionalių lenktynininkų reikalavimai, tačiau tradiciškai čia suvažiuoja geriausi Europos tikslaus laiko ralių entuziastai, žinomi savo šalyse.


Šiame straipsnyje: Monte KarlasralisMGB Roadster

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių