Quantcast

Devyniolikta vieta pralaimėjimu nekvepia

Reikėjo net devyniolikos kartų, kad Lietuvos motociklų kroso rinktinė patektų į geriausių pasaulio motociklų kroso rinktinių 20-uką. Žinant, kad mūsų šalyje trūksta stiprių motociklų kroso sportininkų, toks pasiekimas – nemenkas laimėjimas.

Nesijaučia pralaimėję

Rugsėjo 24–25 d. Italijoje vyko Pasaulio tautų motociklų kroso komandinis čempionatas, kuriame Lietuvai atstovavo trys sportininkai – Arminas Jasikonis, Dovydas Karka ir Vytautas Bučas.

Komandos vadovas Robertas Benediktavičius "Kauno dienai" pripažino, kad suplevėsavus finišo vėliavai Lietuvos rinktinė galėjo mėgautis ir keliomis pakopomis aukštesne vieta, tačiau finaliniame važiavime pritrūko sėkmės ir iš tautiečių rankų išsprūdo labai saugota septyniolikta vieta.

"Po finalinio važiavimo sekmadienį netryškome tokia euforija kaip šeštadienį, kai supratome, jog pirmą kartą Lietuvos istorijoje patekome ir finalą. Finaliniame važiavime nepavyko išvengti kliūčių. Dėl to ne visą distanciją baigė Dovydas Karka, o Arminas Jasikonis buvo priverstas sustoti dėl atsinaujinusios kojos traumos, tačiau net ir devyniolikta vieta yra puikus pasiekimas", – optimizmo nestokojo Lietuvos motociklų kroso rinktinės vadovas.

Mūsiškiai šiose prestižinėse varžybose pradėjo dalyvauti nuo 2000 m. Šiemet Lietuvos rinktinei buvo dvyliktas kartas, kai ji atstovavo savo šaliai Motociklų kroso nacijų taurės varžybose. Aukščiausia lietuvių vieta iškovota iki šiol – 22-oji, 2012 m. Belgijoje.

Iš trijų Baltijos šalių aukščiausia pozicija šiemet tenkinosi Estijos motociklininkai, kurie galutinėje įskaitoje užėmė devintą vietą. Nesėkmingas šis čempionatas buvo kaimynams latviams, kurie per praėjusius ketverius metus dalyvavo finaliniuose važiavimuose, o šiemet nusirito net į 32 vietą.

Čempionato nugalėtojais trečius metus iš eilės tapo prancūzai, antri liko olandai, o treti – JAV sportininkai. Šeimininkams italams atiteko penkta vieta bendrojoje įskaitoje.

Atsargūs planai

R.Benediktavičius tvirtino, kad devyniolikta vieta dar labiau džiaugtis verčia faktas, kad Lietuvoje trūksta profesionalių motociklų kroso sportininkų, kurie galėtų atstovauti mūsų šaliai tarptautiniu mastu. "A.Jasikonis dabar gali džiaugtis sulaukęs savo šlovės akimirkos – jis važiuoja "Suzuki" gamyklos komandoje, jau nuo kito mėnesio jo laukia pasiruošimas 2017-ųjų sezonui, kiti du sportininkai savo kitų metų planus dėliojasi savarankiškai: V.Bučas rengiasi baigti universitetą, todėl jo forma ne pati geriausia, D.Karka tikriausiai važiuos Vokietijoje rengiamose ADAC taurės varžybose", – apie sportininkų planus pasakojo rinktinės vadovas.

A.Jasikonio tapimas gamyklos komandos nariu prisidėjo ir prie Lietuvos motociklų kroso rinktinės raidos. "Suzuki" komanda padėjo toms šalims, kurių rinktinėse važiavo jų komandos nariai. Taigi A.Jasikonis važiavo visiškai paruoštu "Suzuki" motociklu ir, jeigu neatsinaujinusi jo trauma, tikiu, kad būtų galėjęs įkelti koją ir į greičiausiųjų dešimtuką", – sakė R.Benediktavičius.

Kalbėdamas apie kitų metų motociklų kroso rinktinės planus ir dalyvavimą Motociklų kroso nacijų taurės varžybose, R.Benediktavičius buvo atsargus. "Dabar turime kalbėti su rinktinės rėmėjais. Kitąmet varžybos vyks už Atlanto, taigi logistikos išlaidos nemažos. Pagyvensime – pamatysime", – kalbėjo rinktinės vadovas.

Ieško pamainos

Vertindamas šiandienę situaciją Lietuvos motociklų kroso padangėje, R.Benediktavičius nebuvo labai optimistiškas.

"Jeigu reikėtų situaciją apibūdinti pasirenkant spalvą, sakyčiau – pilka. Šiemet buvome suorganizavę stovyklą vaikams, į kurią susirinko apie 20 vaikų. Ne vieno jų akyse mačiau kibirkštėlę, tačiau tam, kad išugdytume stiprių sportininkų, turime pasirūpinti jų ugdymu" – tvirtino R.Benediktavičius. Pasak pašnekovo, vien tik galingos technikos, kuria galima išvažiuoti į trasą, nepakanka. Reikia sudaryti tikslų fizinio pasiruošimo grafiką, kalbėti apie tinkamą sportininko mitybą. "Vien tik investicijų į galingesnę techniką nepakanka. Žinau ne vieną jaunuolį, kuris manė, kad geram rezultatui pasiekti reikalingas vien tik galingas motociklas, tačiau iš tiesų taip nėra. Dalyvaujant motociklų kroso varžybose, sportininko pulsas itin šokteli ir tam, kad tokią įtampą organizmas išlaikytų, turi būti itin pasiruošęs", – aiškino R.Benediktavičius. Pasak jo, situaciją pakeistų ir kitoks valdžios požiūris į šį sportą.

Istorija

Pirmą kartą Motociklų kroso nacijų taurės varžybos surengtos 1947 m. Olandijoje. Jose pergalę iškovojo Didžiosios Britanijos sportininkai. Istoriškai Didžiosios Britanijos motociklininkai ilgą laiką dominavo ankstyvosiose Motociklų kroso nacijų taurės varžybose. Nuo 1970 m. šios Europos šalies dominavimas baigėsi kartu su motociklų kroso sporto šakos pakilimu Šiaurės Amerikoje. Būtent nuo 1970 m. Nacijų taurės varžybose pradėjo dominuoti Jungtinės Amerikos Valstijos, kurios gali pasidžiaugti tuo, kad yra daugiausia pergalių iškovojusi šalis – 22 ir valstybė, kuri sugebėjo net trylika metų iš eilės, nuo 1981 iki 1993-ųjų, dominuoti ir laimėti šias varžybas. Kitos septynios šalys, kurios gali pasidžiaugti iškovotomis pirmomis vietomis ir patekimu į šių itin sudėtingų ir konkurencingų Motociklų kroso nacijų taurės varžybų istoriją yra Belgija, Švedija, buvusi SSRS, Čekoslovakija, Vokietija, Italija bei Prancūzija.


Šiame straipsnyje: motokrosasmotociklaisportas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių