Quantcast

Olandijos ekspertai: Malaizijos MH17 lėktuvo juodosios dėžės nemėginta liesti

  • Teksto dydis:

Rytų Ukrainoje sudužusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo juodosios dėžės buvo pristatytos į Didžiąją Britaniją, kur tuos prietaisus ištirs ekspertai, trečiadienį pranešė vyriausybė.

ESBO stebėtojai rado „skylučių“ ant sudužusio Malaizijos lainerio nuolaužų Doneckas, Ukraina, liepos 24 d. (AFP-BNS). Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) stebėtojai bei Malaizijos tyrėjai trečiadienį rado ant sudužusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo nuolaužų „reikšmingų skylučių“, pranešė pareigūnai.

„Ant kai kurios mūsų matytos ir nufotografuotos medžiagos matosi reikšmingų skylučių ant fiuzeliažo, beveik kiauryminių žymių“, – sakė ESBO specialiosios misijos Ukrainoje atstovas Michaelas Bociurkiwas (Maiklas Bosiurkivas).

Tos dalys „buvo apžiūrėtos malaiziečių, ir galiu pasakyti, kad tos dalys juos labai sudomino“, – sakė jis, pridūręs, kad komanda taip pat pastebėjo žmonių palaikų, tebesančių lainerio sudužimo vietoje.

Dešimtys per tą skrydį žuvusių žmonių oficialiai tebėra nerasti, o trečiadienį pirmųjų 40 aukų palaikai, sudėti į medinius karstus, buvo atgabenti į Nyderlandus.

Iš 298 tuo lėktuvu skridusių žmonių 193 buvo olandai.

Vienas naujienų agentūros AFP reporteris netoli sudužimo vietos taip pat matę lėktuvo korpuso dalį su pramušimų žymėmis, panašiomis į skeveldrų padarytas pažaidas.

Ekspertai: juodosios dėžės neliestos

Olandų tyrėjai, kurie stengiasi nustatyti priežastis, dėl kurių praėjusią savaitę sudužo bendrovės „Malaysia Airlines“ skrydžio MH17 lėktuvas, pareiškė nenustatę jokių faktų, kad prie lainerio juodosios dėžės balso įrašymo įrenginio būtų kas nors kišęs nagus.

„Kabinos pokalbių savirašis (Cockpit Voice Recorder) buvo apgadintas, bet ta jo dalis, kurioje saugomi duomenys, yra sveika, – sakoma trečiadienį paskelbtame Olandijos saugumo valdybos (OVV) pranešime. – Taip pat nėra faktų ar ženklų, kad su juo būtų manipuliuota“.

Valdyba pareiškė, kad dabar bus tikrinama informacija, nukopijuota iš juodosios dėžės. Šiam procesui prireiks daugiau laiko.

Kitos juodosios dėžės, skrydžio duomenų savirašio (Flight Data Recorder), tyrimas prasidės ketvirtadienį.

Abi juodosios dėžės tiriamos Didžiojoje Britanijoje.

Lėktuvai su aukų palaikais išskrido į Nyderlandus

Keturiasdešimties aukų iš Ukrainos rytuose numušto Malaizijos lėktuvo palaikai trečiadienį dviem lėktuvais buvo išskraidinti į Nyderlandus.

Pilkas olandų karinis lėktuvas iš Ukrainos vyriausybės kontroliuojamo Charkovo oro uosto išskrido į Eindhoveną. Po valandos pakilo australų karinis transporto lėktuvas.

Olandijos karališkieji asmenys turi sutikti lėktuvus drauge su gedinčiais aukų artimaisiais ir 11 šalių, kurių piliečių buvo tame lėktuve, atstovais. Iš viso Malaizijos lėktuve, kuris skrido reisu MH17 iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą, buvo 298 žmonės.

Žuvusiųjų kūnai ne vieną dieną iro po atviru dangumi sukilėlių kontroliuojamoje katastrofos vietoje, kepinant vasaros saulei, kol pagaliau palaikams buvo surengta pagerbimo ceremonija. Juos karstuose, stebint pareigūnų grupelei, į lėktuvus nešė karo mokyklos auklėtiniai.

Po tylos minutės vienintelis girdimas garsas buvo kariškų žingsnių ant tūpimo ir kilimo tako aidas, kai jauni kariūnai nešė karstus į lėktuvus.

Atsakymų gali tekti ilgai laukti

Kaupiantis daiktiniams įkalčiams, bylojantiems, kad Ukrainoje sudužęs Malaizijos laineris buvo numuštas raketa „žemė–oras“, ekspertai antradienį perspėjo, kad aiškių atsakymų dar gali tekti ilgai laukti ir kad tik pagal palydovines nuotraukas būtų įmanoma nustatyti, kas paspaudė raketos paleidimo mygtuką.

Neseniai paskelbtose nuotraukose matomas oro bendrovės „Malaysian Airlines“ fiuzeliažo fragmentas, „padengtas gana tankiomis, tačiau taip pat plačiai pasklidusiomis skeveldrų žymėmis“, būdingoms „žemė–oras“ tipo raketos SA-11 sprogimo pažaidomis, sakė gynybos analitikas Justinas Bronkas (Džastinas Bronkas).

Kiti įrodymai taip pat byloja, kad lėktuvas „Boeing 777“ buvo numuštas iš prorusiškų sukilėlių kontroliuojamo Ukrainos regiono raketa, paleista iš zenitinių raketų komplekso SA-11, dar žinomo kaip „Buk“.

„Iki šiol matytos skeveldrų pažaidos lėktuvo korpuso dalimis atitinka tai, ką būtų galima tikėtis pamatyti arti sprogus SA-11 kovinei galvutei“, – pridūrė J.Bronkas, dirbantis karybos analitiku Londone įsikūrusiame Karališkajame jungtiniame gynybos tyrimų institute (RUSI).

„Tačiau norint gauti išsamų atsakymą, turėtumėte išsivežti tą orlaivį ir kiek įmanoma geriau jį rekonstruoti“, – ekspertas sakė naujienų agentūrai AFP, siūlydamas atlikti tyrimą, koks buvo atliktas su JAV oro bendrovės „Pan Am“ 103-ojo reiso lėktuvo nuolaužomis, kai tas laineris buvo susprogdintas teroristų virš Lokerbio vietovės Škotijoje 1988 metais.

Malaizijos lėktuvas ketvirtadienį sudužo kovos veiksmų zonoje, o per tą katastrofą žuvo visi jame buvęs 298 žmonės, tarp jų 193 Nyderlandų piliečiai.

Kovotojai, civiliai ir žurnalistai naršė katastrofos teritoriją, judindami įvairias nuolaužas, tuo tarpu Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESB) stebėtojai sakė matę pusiau perpjautų lėktuvo korpuso dalių.

Separatistai antradienį pažadėjo suteikti tyrėjams laisvą prieigą prie lėktuvo sudužimo vietos, o aplinkinėje teritorijoje abi konflikto pusės paskelbė nutraukiančios ugnį.

Tyrėjų pastangas apsunkina faktas, kad lainerio, subyrėjusio maždaug 10 km aukštyje, nuolaužos pažirusios didžiulėje, apie 35 kvadratinių kilometrų teritorijoje.

Olandijos saugumo biuras atsisakė nurodyti, kur būtų galima mėginama rekonstruoti lainerį iš surinktų liekanų.

„Žmonės linkę supaprastinti tyrimus iki juodųjų dėžių (tyrimo). Nors jos yra esminiai (įrodymai), tačiau vien jų nepakanka“, – sakė buvęs lakūnas bandytojas ir aviacijos katastrofų tyrėjas Robertas Galanas.

„Pavyzdžiui, jeigu būtų buvusi raketa, tiriant nuolaužas galima nustatyti, ar smūgis buvo iš lėktuvo priekio, ar galo“, – jis aiškino AFP.

Tačiau ekspertas perspėjo, jog tyrėjams svarbu kuo greičiau atvykti į katastrofos vietą.

„Jeigu žmonės vaikščiojo ant svarbių įrodymų tris dienas, jų niekada nerasite“, – pabrėžė R.Galanas.

Sprogmenų pėdsakai

Tyrėjai taip pat ieškos raketos skeveldrų ir sprogmenų pėdsakų, nes kovinė galvutė tikriausiai sprogo už kelių metrų nuo lėktuvo, kad žala būtų didesnė.

„Tačiau verta atminti, kad ši sudužimo vieta yra aktyvioje karo zonoje. Taigi, tikėtinas užteršimas sprogmenų liekanomis iš kitų šaudmenų šaltinių toje teritorijoje“, – pabrėžė J.Bronkas.

Prorusiški separatistai yra kaltinami paleidę iš Rusijos gautą raketą, tuo tarpu Maskva dėl „Boeing 777“ numušimo kaltę verčia Kijevui.

Numanomi sukilėlių pokalbiai apie numuštą lėktuvą, perimti žvalgybos agentūrų, taip pat katastrofos momentu padarytos palydovinės nuotraukos būtų esminiai įkalčiai, kurie galėtų padėti nustatyti, kas įsakė surengti tą ataką ir kas paspaudė mygtuką.

Tačiau, anot J.Bronko, „Rusija ir separatistų pusės galės visuomet tvirtinti, kad (tie įrodymai) suklastoti“.

„Tikras išvadas būtų galima padaryti, jeigu būtų galiausiai būtų paskelbtos palydovinės nuotraukos, tiksliai rodančios, kur buvo ir kur iššovė raketų paleidimo įrenginys. Taip pat, kas irgi itin svarbu, – kur jis išvažiavo vėliau“, – sakė analitikas.

Vašingtonas, vienas iš pirmųjų iškėlęs prielaidą, kad lainerį numušė raketa „žemė–oras“, sakė turintis palydovinių nuotraukų, rodančių raketos paleidimą.

Gynybos studijų instituto „IHS Jane's“ aeronautikos ekspertas Benas Mooresas (Benas Mursas) sakė, kad garso įrašai iš juodųjų dėžių, šiuo metu perduotų Didžiosios Britanijos specialistams, gali padėti nustatyti, kokia raketa buvo panaudota.

„Raketos „oras–oras“ sprogimas mažas, o raketos „žemė–oras“ – daug didesnis“, – nurodė jis.

 

Juodosios dėžės perduotos Britanijos tyrėjams

Rytų Ukrainoje sudužusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo juodosios dėžės buvo pristatytos į Didžiąją Britaniją, kur tuos prietaisus ištirs ekspertai, trečiadienį pranešė vyriausybė.

Skrydžio duomenų ir pilotų pokalbių įrašymo įrenginiai buvo atgabenti į Aviacijos incidentų tyrimo skyriaus (AAIB) būstinę Londono pietvakariniame Farnboro priemiestyje.

„Galime patvirtinti, kad Olandijos saugumo valdyba pristatė dvi juodąsios dėžės iš MH17 į Aviacijos incidentų tyrimo skyrių Farnbore, kad būtų išgauti (duomenys)“, – viena Susisiekimo departamento atstovė sakė naujienų agentūrai AFP.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

kodėl keleivių pasai buvo vienam lagamine

kodėl keleivių pasai buvo vienam lagamine portretas
ir visai sveiki? pačiose pirmose laidose rodė, daiktų dar nebuvo surnkę. Daiktai iš bagažo skyriaus mažai apgadinti.

gggg

gggg portretas
Niekas nieko nezino, bet visi mielai fantazuoja. Net nezinoma ar lektuvas buvo pasautas ar sprogimas buvo viduje. Bet jeigu jau virs Ukrainos, vadinasi pasautas. O jei pasautas vadinasi ta padare rusai a ne? Arba zydai. Arba Landsbergis.:-)

kiryfly

kiryfly portretas
Vitauta Didysis, Gediminas koke kalba kalbo ?????
VISI KOMENTARAI 150

Galerijos

Daugiau straipsnių