Quantcast

Po „AirAsia“ lėktuvo dingimo – spėlionės apie Malaizijos prakeiksmą

  • Teksto dydis:

Oro bendrovės „AirAsia“ lainerio dingimas dar labiau padidino širdgėlą Malaizijos žmonėms, tebegedintiems dėl šiais metais prarastų kitų dviejų nacionalinių avialinijų lėktuvų, o kai kurie reiškė mintį, kad galbūt šalį slegia koks nors prakeiksmas.

Praėjo jau devyni mėnesiai po to, kai be pėdsakų dingo oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvas, o liepą tos bendrovės reiso MH17 laineris buvo numuštas virš konflikto krečiamos rytų Ukrainos. „AirAsia“ lėktuvo dingimas tapo jau trečiąja krize Malaizijos aviacijoje šiais metais.

„AirAsia“ lėktuvas, kuriame buvo 162 žmonės, dingo sekmadienį patekęs į audrą pakeliui į Singapūrą iš Indonezijos. Kai oro dispečeriai prarado ryšį su tuo laineriu, daugeliui ši žinia atgaivino prisiminimus apie anksčiau šiais metais įvykusias tragedijas.

„Kodėl ši šalis išgyvena tokius sunkumus? Skaudu, kai nelaimė smogia be jokio perspėjimo. Ar tai prakeiksmas? Manau, mes visi esame paženklinti likimo“, – naujienų agentūrai AFP sakė Subramaniamas Gurusamy (Subramanjamas Gurusamis), kurios sūnus Puspanathanas (Pušpanathanas) buvo vienas iš 239 žmonių, skridusių MH370 reiso lėktuvu.

Skausmingi prisiminimai apie dvi anksčiau šiais metais įvykusias lėktuvų katastrofas tebėra švieži, o žinia apie trečią tragediją daugelį apstulbino Malaizijoje per tradicinį metų pabaigos švenčių sezoną.

Socialinių tinklų „Facebook“ ir „Twitter“ vartotojai ragino melstis už dingusius žmones ir reiškė palaikymą jų šeimos nariams, taip pat linkėjo stiprybės „AirAsia“ generaliniam direktoriui Tony Fernandesui (Toniui Fernandesui).

„Asmeniškai meldžiuosi už visus „AirAsia“ (reiso) QZ8501 (lėktuvo) „Airbus A320“ keleivius ir įgulos narius. Ypač už savo pusbrolį Oscarą Desano (Oskarą Desaną), kuris buvo stiuardas“, – rašė „Twitter“ vartotoja Paris Duarte (Paris Duartė).

Žinia apie dingusį QZ8501 lėktuvą buvo paskelbta tuo metu, kai Malaiziją niokoja didžiausi per kelis pastaruosius dešimtmečius potvyniai, privertę evakuoti daugiau negu 160 tūkst. žmonių ir dar labiau didindami sielvartą šalyje.

„Dieve, prašau, padėk mano šaliai. Potvynių banga, MH370 dingęs, MH17 numuštas, QZ8501 vis dar praradęs ryšį. Tikimės ir meldžiamės“, – rašo „Facebook“ vartotoja Angah Kalisa (Anga Kalisa).

Tuo tarpu Uthaya Kumaras Pillai (Utaja Kumaras Pilajus) paminėjo Malaizijos visuomenės įvairovę, parašęs tame socialiniame tinkle: „Mano palaikymas PG (paieškų ir gelbėjimo) komandai. Susivienykime ir melskimės už 8501, kad ir kokios būtume rasės.“

Visoje šalyje bažnyčiose buvo deginamos žvakelės ir meldžiamasi už žmones, buvusius dingusiame lėktuve, kuris priklauso bendrovei „AirAsia Indonesia“, Malaizijos pigių skrydžių milžinės antrinei įmonei. Besimeldžiantieji reiškė viltį, kad lėktuvas bus surastas ir kad bus saugiai sugrąžinti visi jo keleiviai bei įgulos nariai.

„Visų mūsų širdys – su šeimomis, kurios neramiai laukia žinių apie lėktuvą, – rašoma Malaizijos bažnyčių tarybos pranešime jos „Facebook“ paskyroje. – Šiuo metu bažnyčios visoje šalyje prisidės prie visų kitų malaiziečių, deginančių žvakes ir besimeldžiančių už šeimas.“

Šiaurinės Perako valstijos muftijus Harussani Zakaria (Harusanis Zakarija) lėktuvų katastrofas ir potvynius siejo su rietenomis šalies politikoje.

„Dėl šių nepaliaujamų politinių kovų esame išbandomi Dievo“, – jis sakė AFP.

„Tokie incidentai yra Dievo išbandymas. Turėtume susivienyti ir siekti santarvės tarp rasių. Meldžiuosi už šeimas ir tikiuosi, kad visi saugiai grįš namo“, – pridūrė dvasininkas.

Malaizijos premjeras Najibas Razakas (Nadžibas Razakas) savo „Twitter“ žinutėje irgi reiškė solidarumą: „Paskambinau (Indonezijos) prezidentui Joko Widodo (Džokui Vidodui). Išreiškiau mūsų nuoširdų susirūpinimą. Perteikiau Malaizijos didžiausią palaikymą ir pagalbą Indonezijos paieškų ir gelbėjimo pastangoms.“

Nacionalinės avialinijos „Malaysia Airlines“, dar neatsigavusios po savo dviejų lėktuvų netekties, rašė: „#Lik stipri, @AirAsia – mūsų mintys ir viltys su visų, skridusių QZ8501, šeimų nariais ir draugais.“

„AirAsia“ vadovas T.Fernandesas savo „Twitter“ pranešime siuntė panašią žinią: „Mano vienintelė mintis – su keleiviais ir mano įgula.“

„Dedame savo viltis į PG operaciją“, – pridūrė jis.

Vėliau T.Fernandesas pridūrė: „Neprarandame ūpo ir išliekame stiprūs. Mūsų širdys kraujuoja dėl visų mano įgulos ir mūsų keleivių artimųjų. Mums nieko nėra svarbiau.“

„AirAsia“ po šio incidento savo ryškiai raudoną logotipą „Facebook“ ir „Twitter“ paskyrose pakeitė gedulingu pilku.

Ryšys su laineriu „Airbus A320-200“ buvo prarastas praėjus apie valandai po, kai jis 5 val. 35 min. vietos (0 val. 35 min. Lietuvos) laiku pakilo iš Juandos (Džuandos) tarptautinio oro uosto Surabajos mieste rytų Javoje.

„Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvas kovo 8-ąją dingo skrisdamas iš Kvala Lumpūro į Pekiną, o MH17 laineris, kuriame buvo 298 žmonės, liepą buvo numuštas virš konflikto krečiamos rytų Ukrainos.

Veikiausiai yra jūros dugne

„AirAsia“ lėktuvas, kuris su 162 žmonėmis dingo virš Javos jūros pakeliui į Singapūrą, veikiausiai yra „jūros dugne“, pirmadienį pareiškė Indonezijos nacionalinės paieškų ir gelbėjimo agentūros vadovas.

„Remiantis mums pateiktomis koordinatėmis ir vertinimu, jog galima katastrofos vieta esanti jūra, peršasi hipotezė, kad lėktuvas yra jūros dugne“, - spaudos konferencijoje sakė Bambangas Soelistyo (Bambangas Sulistjas).

„Tai preliminarus spėjimas, ir jis gali keistis toliau vertinant mūsų paieškų rezultatus“, - pridūrė jis netrukus po to, kai paryčiais buvo atnaujintos lėktuvo paieškos.

Pradinė paieška, trukusi maždaug 11 valandų, buvo nutraukta sutemus nepastebėjus jokių dingusio lėktuvo pėdsakų.

B.Soelistyo nurodė, kad Indonezija neturi „priemonių“, tokių kaip povandeniniai aparatai, reikalingų iškelti orlaivį iš jūros dugno, todėl buvo kreiptasi į kitas šalis, kad jos padėtų esant reikalui.

„Dėl technologijos stokos koordinuoju veiksmus su mūsų užsienio reikalų ministru, todėl skolinsimės iš kitų šalių, kurios pasisiūlė padėti. Tai Jungtinė Karalystė, Prancūzija ir JAV“, - sakė jis.

„Airbus A320-200“, įgulai paprašius leidimo dėl blogo oro pakeisti skrydžio maršrutą, dingo pakeliui iš Surabajos Rytų Javoje Indonezijoje į Singapūrą, ir tai jau trečia šiais metais krizė Malaizijos oro bendrovėms.

Skrydžių kontrolieriai ryšį su dvimotoriu lėktuvu prarado maždaug valanda po to, kai jis 5 val. 20 min. (0 val. 20 min. Lietuvos laiku) išskrido iš Juandos (Džuandos) tarptautinio oro uosto Surabajoje. Iš lėktuvo negauta jokio signalo.

„AirAsia“ pranešė, kad 155 žmonės, buvę reisu QZ8501 skridusiame lėktuve, yra indoneziečiai, trys – Pietų Korėjos piliečiai ir po vieną žmogų iš Singapūro, Malaizijos, Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos. Prancūzas yra antrasis pilotas.

Prieš pat dingimą lėktuvo pilotas paprašė skrydžių kontrolierių Džakartoje leidimo nukrypti nuo skrydžio maršruto ir pakilti 1,8 km į 11,6 km aukštį virš tirštų debesų, sakė Indonezijos transporto ministerijos pareigūnas.

Žada peržiūrėti „AirAsia“ veiklą

Indonezijos susisiekimo ministras nurodė, kad vyriausybė peržiūrės oro bendrovės „AirAsia“ veiklą Pietryčių Azijoje.

„Atliksime nuodugnų patikrinimą, taip pat peržiūrėsime „AirAsia“ veiklą Indonezijoje, kad užtikrintume, jog visa jos veikla ateityje būtų geresnė“, – ministras Ignasius Jonanas (Ignasius Džonanas) sakė žurnalistams.

Lėktuvas „Airbus A320-200“ dingo sekmadienį pakeliui iš Surabajos miesto Indonezijos rytinėje Javos saloje į Singapūrą, kai įgula paprašė pakeisti skrydžio planą dėl audringų orų. Ši krizė Malaizijos oro bendrovėje buvo jau trečioji šiais metais.

„AirAsia“, kurioje iki šiol nebuvo jokių mirtinų incidentų, nurodė, kad dingusio lėktuvo vėliausi techninės priežiūros darbai buvo atlikti lapkričio 16 dieną.

Nelygintinas su MH370 lainerio mįsle

Oro bendrovės „AirAsia“ lėktuvo dingimas virš Javos jūros negali būti lyginamas su bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvo, kuris dingo be pėdsakų kovą, mįsle, pirmadienį pareiškė Australijos premjeras Tony Abbottas (Tonis Ebotas).

Australija vadovauja MH370 lainerio, kuris kovo 8-ąją išskrido iš Kvala Lumpūro į Pekiną, tačiau dingo kartu su jame buvusiais 239 žmonėmis, paieškoms.

„Manau, būtų didelė klaida lyginti tai, kas nutiko šįkart, su MH370“, – T.Abbottas sakė Sidnėjaus radijui 2GB, kai pigių skrydžių bendrovė „AirAsia“ paskelbė apie 162 žmones skraidinusio lėktuvo dingimą.

„Kad ir kaip būtų, MH370 yra viena iš didžiausių mūsų laikų mįslių. Tačiau neatrodo, kad („AirAsia“ lainerio dingimas) būtų kokia nors ypatinga paslaptis, – aiškino jis. – Tas lėktuvas skrido įprastu maršrutu pagal įprastą tvarkaraštį; panašu, kad jis susidūrė su siaubingais orais ir yra nukritęs. Tačiau tai nėra mįslė kaip MH370 dingimas – ir ne žiaurumas kaip MH17 numušimas.“

„Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvas buvo numuštas liepos 17 dieną virš prorusiškų sukilėlių kontroliuojamos teritorijos rytų Ukrainoje, o per tą katastrofą žuvo 298 žmonės, tarp jų 38 Australijos gyventojai.

MH370 lėktuvas, kaip manoma, sudužo Indijos vandenyne toli nuo Australijos vakarinės pakrantės, kai dėl nežinomų priežasčių pakeitė kursą ir kelias valandas skrido virš tų atokių vandenų.

Intensyvios paieškos iš oro ir jūroje nepadėjo surasti jokių to lainerio pėdsakų. Kelias savaites trukusios povandeninės paieškos, vykdytos labiausiai tikėtinoje katastrofos vietoje, taip pat baigėsi be rezultatų.

Dėl MH370 lainerio dingimo keliamos įvairios prielaidos, įskaitant versiją, kad lėktuvas buvo pagrobtas.

Tačiau aviacijos ekspertas Neilas Hansfordas (Nilas Hansfordas) sako, kad toks scenarijus vargu ar sietinas su „AirAsia“ reiso QZ8501 lėktuvu „Airbus A320-200“.

„Šios aplinkybės labai skirtingos nuo MH370“ incidento, N.Hansfordas sakė dienraščiui „Sydney's Daily Telegraph“.

„Šis lėktuvas negalėjo nuskristi labai toli ir padaryti didelį lankstą“, – aiškino jis.

T.Abbottas sakė esantis tikras, kad po 2014 metų įvykių aviacijos ekspertai susirinks tartis dėl veiksmingesnių priemonių sekti lainerius, siekiant užtikrinti, „kad mes tiesiog nepamestume lėktuvų“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių