Quantcast

Žlugo 143 mlrd. JAV dolerių vertės sandoris

  • Teksto dydis:

Amerikiečių korporacija "Kraft Heinz" – viena didžiausių pasaulyje maisto produktų gamintojų – atsisakė planų susijungti su savo konkurente, bendra Didžiosios Britanijos ir Nyderlandų bendrove "Unilever". Žlugo susitarimas, kurio vertė – įspūdingi 143 mlrd. JAV dolerių.

Per mažai pasiūlė

Įtakingo JAV verslo leidinio "The Wall Street Journal" teigimu, "Kraft Heinz" siekė draugiško susiliejimo su "Unilever", tačiau apie šiuos planus per anksti sužinojo žiniasklaida, o ir pati "Unilever" amerikiečių pasiūlymą atmetė kaip finansiškai nepagrįstą.

"Kraft Heinz" pripažino, kad abi bendrovės turi gana skirtingas verslo strategijas. Be to, sandoriui sutrukdė sudėtinga "Unilever" nuosavybės struktūra bei kaina, už kurią "Kraft Heinz" siekė įgyvendinti įmonių susijungimą.

"Kraft Heinz" savo konkurentę "Unilever" įvertino maždaug 143 mlrd. JAV dolerių ir teigė esanti pasirengusi už vieną "Unilever" akciją mokėti po 50 JAV dolerių – maždaug 18 proc. daugiau, nei bendrovės akcijos kainavo biržoje. "Unilever" atrėžė, kad "Kraft Heinz" pateiktas pasiūlymas "fundamentaliai nuvertina" bendrovę, ir pridūrė, kad susijungimas neturi "jokios finansinės ar strateginės naudos kompanijos akcininkams".

"Unilever" nemato pagrindo tolesnėms diskusijos", – pabrėžė europiečių bendrovė.

Jeigu "Unilever" ir "Kraft Heinz" būtų susijungusios, bendra įmonė būtų tapusi antrąja pagal dydį pasaulyje maisto produktų gamintoja po šveicarų "Nestlé".

"Atrodo, kad "Kraft Heinz" nepakankamai įvertino tikrąją "Unilever" vertę ir iššūkį perimant įmonę, kurios akcininkai būtų smarkiai pasipriešinę tokiam žingsniui", – komentavo vartojimo prekių analitikas iš "Jefferies International" Martinas Deboo.

Stambios korporacijos

"Kraft Heinz" šiuo metu yra penkta pagal dydį maisto produktų ir gėrimų gamybos bendrovė pasaulyje ir trečia didžiausia Šiaurės Amerikoje. Ji buvo sukurta sujungus įmones "H.J.Heinz Co." ir "Kraft Foods Group Inc".

Bendrovei priklauso daugiau nei 200 prekės ženklų, žinomų visame pasaulyje, įskaitant sūrį "Philadelphia", "Jacobs" kavą, taip pat šokoladus "Alpen Gold", "Cadbury", "Milka" ir "Toblerone" bei kečupus "Heinz".

Bendrovės, kurios apyvarta ketvirtąjį 2016 m. ketvirtį siekė 6,86 mlrd. JAV dolerių, produkcija yra prekiaujama daugiau nei 200 pasaulio valstybių. Tiesa, šiuo metu "Kraft Heinz" siekia mažinti savo išlaidas dėl ribotos jos produkcijos paklausos.

Britų ir olandų "Unilever", kurios apyvarta pernai siekė 52,7 mlrd. eurų (56,1 mlrd. JAV dolerių), produkcija prekiaujama daugiau nei 100 pasaulio šalių.

Įmonei priklauso daugiau nei 400 prekės ženklų, įskaitant "Lipton", "Knorr", "Dove", "Omo", "Sif", "Signal", "Domestos" ir kt.

Nenuleis rankų

Kita vertus, "Kraft Heinz" pažymėjo ketinanti ir toliau siekti bendrovių susijungimo.

"Kraft Heinz" patvirtina, kad pateikė išsamų pasiūlymą "Unilever" dėl dviejų grupių sujungimo, siekiant įkurti vieną pirmaujančių vartotojų prekių gamybos įmonę, kurios misija būtų ilgalaikis augimas ir tvarus gyvenimas. "Unilever" atmetė mūsų pateiktą pasiūlymą, tačiau ketiname ir toliau siekti susitarimo dėl tokio sandorio sąlygų", – teigė "Kraft Heinz".

Tiesa, amerikiečiai pripažino, kad "nėra tikrumo", jog bus teikiamas naujas pasiūlymas.

"Kraft Heinz" akcijos po pareiškimo apie nepavykusias derybas pabrango apie 11 proc., o "Unilever" atpigo 7 proc.

"Cadbury" istorija

Pasirodė pranešimų, esą "Kraft Heinz" ir "Unilever" sandoriu galėjo būti nepatenkinta Didžiosios Britanijos vyriausybė.

Mat 2010 m., kai tada dar "Kraft Foods" įsigijo britų šokolado gamintoją "Cadbury", amerikiečiai paskelbė, kad nebegalės išlaikyti istorinio šokolado fabriko "Somerdale", esančio netoli Bristolio, nors prieš tai dievagojosi, esą šios gamyklos neuždarys.

Galiausiai nuo 1919 m. veikęs žymusis fabrikas buvo uždarytas; be darbo liko daugiau kaip 400 britų.

"Cadbury" perėmimas tada net paskatino pataisyti Britanijos įstatymus, reglamentuojančius užsienio korporacijų bandymus įsigyti britų bendroves. Teisės aktai buvo pakeisti taip, kad perimti norinčios bendrovės buvo įpareigotos detaliai atskleisti, kodėl ketina įsigyti įmonę.

Vis dėlto britų premjerės Theresos May atstovai teisinosi, kad šį kartą ministrų kabinetas niekaip nepaveikė nei "Unilever", nei "Kraft Heinz" pasirinkimo.


Šiame straipsnyje: Kraft HeinzUnileververslas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių