Quantcast

Estijos ekonomikos ministrė: Talino-Helsinkio tunelio projektas – valstybinės svarbos

  • Teksto dydis:

Estijos ekonomikos ir komunikacijų ministrė Kadri Simson pareiškė, jog povandeninio Talino-Helsinkio tunelio projektas neabejotinai vertintinas kaip svarbus valstybei.

Tai ji akcentavo susitikime su vieno iš dviejų dabar siūlomų projektų autorės – Suomijos verslininko Peterio Vesterbackos (Peterio Vesterbakos) bendrovės „Finest Bay Area Development“ – atstovais.

Ministrė buvo išsamiai supažindinta su projekto dabartine būkle bei galimais tolesniais žingsniais jo įgyvendinimo link, pranešė Estijos ekonomikos ir komunikacijų ministerijos spaudos tarnyba.

K. Simson žodžiais, „Finest Bay Area Development“ projektas – intriguoja, tačiau didžioji jos dalis vis dar kelia klausimų, reikalauja tikslinimų ir papildymų.

„Akivaizdu, kad tunelis tarp Talino ir Helsinkio būtų naudingas ir Estijai, ir Suomijai. Jis jas galėtų sujungti taip, kad kelionė iš vienos šalies į kitą truktų vos 20 minučių“, – pabrėžė K. Simson.

Talino-Helsinkio povandeninio tunelio projektą „Finest Bay Area Development“ oficialiai pristatė beveik prieš metus, o pernai gruodį Estijos vyriausybei pateikė specialiojo valstybinio planavimo prašymą.

Projekte numatytos dvi geležinkelio tunelio gijos – po vieną keleiviniams ir krovininiams traukiniams – keturiomis galimomis trasomis. Tunelis būtų apytikriai 100 kilometrų ilgio, o traukiniai šį atstumą įveiktų per 20 minučių. Tikimasi, jog keleiviniai traukiniai šiuo tuneliu per metus pervežtų iki daugiau nei 50 mln. žmonių.

Bendra projekto sąmata – 15 mlrd. eurų, investicijų atsipirkimo laikotarpis – 30 metų, tunelio eksploatavimo laikotarpis – 120 metų. 70 proc. išlaidų projekto įgyvendinimui tikimasi padengti Europos ir Azijos investuotojų lėšomis.

Antrąjį Talino-Helsinkio tunelio po jūra projektą „FinEst Link“, kurio įgyvendinimas taip pat būtų finansuojamas daugiausia privataus kapitalo, yra parengusi Suomijos ir Estijos ekspertų grupė. Jame numatyta itin greito traukinio „Hyperloop“ linijos panaudojimo galimybė, su kuria K. Simson buvo išsamiai supažinta pernai lapkritį Los Andžele, kur susitiko su tokio traukinio projektą vystančio JAV startuolio „Virgin Hyperloop One“ savininkais bei vadovais.

2017-ųjų spalį Estijos vyriausybė ir „Virgin Hyperloop One“ pasirašė ketinimų protokolą dėl galimo JAV startuolio technologijos panaudojimo įgyvendinant tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektą.

Futuristinę „Hyperloop“ idėją JAV verslininkas ir išradėjas, „Tesla“ elektromobilių gamintojo vadovas Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pristatė 2013 metais. Jai įgyvendinti Shervinas Pishevaras (Šervinas Piševaras) ir Broganas Bambroganas po kelių mėnesių įkūrė bendrovę „Virgin Hyperloop One“.

Estija ir Suomija tikisi, jog jų sostines galintis sujungti tunelis po Suomijos įlanka taptų Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ pratęsimu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių