- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudeniški orai pamažu traukiasi, o rytais vis dažniau kelius kausto plikledis. Pirmasis ledas ir sniegas vairuotojams kartais tampa tikru košmaru. Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ žalas administruojantys ekspertai metų metus stebi tendenciją – kol priprantama prie pasikeitusių vairavimo sąlygų, neišvengiama išaugusio avarijų skaičiaus. Savaitgalį meteorologams prognozuojant šaltuką, vairuotojams pateikiami patarimai, kaip elgtis slidžiame kelyje.
1. Pasnigus ar pašalus, stabdymo kelias pailgėja kone dvigubai, todėl vertėtų laikytis bent 1,5 karto didesnio atstumo nuo kitų automobilių nei įprastai ir važiuoti mažesniu greičiu. Ypač atsargiai reikėtų važiuoti tiltais ir viadukais – jie greičiau pasidengia ledu nei ant žemės nutiesti keliai.
2. Kai iki kliūties yra pakankamai didelis atstumas, slidžiame kelyje saugiausia automobilį stabdyti palaipsniui, perjungiant vis žemesnę pavarą, tačiau kai kyla avarinė situacija ir sprendimą reikia priimti greitai, toks būdas nebetinka.
Jei automobilyje yra įmontuota ABS sistema, stabdymo kelias tampa ilgesnis, tačiau ratai apsaugomi nuo užblokavimo, automobilis lengviau valdomas. Automobilį be ABS sistemos patariama stabdyti greitai, atleidžiant ir vėl spaudžiant stabdžių pedalą. Stabdant „pulsuojančiai“, neužsiblokuos ratai ir automobilį bus galima pasukti reikiama kryptimi. Tiesa, pedalą reikia spausti ne iki galo, o švelniai, taip pat būtina stabdymo metu įminti sankabą.
3. Slidžiame kelyje automobilis gerokai jautriau reaguoja į vairuotojo judesius, todėl reikėtų vengti staigių manevrų. Pajutus, kad automobilis yra mėtomas, patariama ne stabdyti, o, atvirkščiai, išlaikyti tą patį greitį. Vairą atsargiais judesiais reikia sukti į tą pusę, į kurią slysta automobilio galas.
Jei automobilis varomas priekiniais ratais, per greitai susukus automobilio vairą posūkyje pradeda slysti automobilio priekis. Tokiu atveju reikia atleisti greičio pedalą arba švelniai spustelėti stabdžius, tačiau jokiu būdu negalima užblokuoti ratų. Antrajame žingsnyje reikėtų atsukinėti ir tiesinti vairą nestipriai spaudžiant akseleratoriaus pedalą. Laikantis tokios veiksmų sekos, ratai sukimba su kelio danga ir automobilį galima lengvai suvaldyti.
Saugiausia slidžiame kelyje vairuoti keturiais ratais varomą automobilį – jis stabilesnis, todėl vairuotojui lengviau įveikti posūkius. Tačiau viena taisyklė galioja bet kokio automobilio savininkams – jokiu būdu negalima stabdant užblokuoti ratų, nes kuo ilgiau automobilis išlaikomas neslystantis, tuo efektyvesnis tampa stabdymo kelias.
Net ir žinant automobilio valdymo niuansus, slidžiame kelyje reikia nepamiršti, jog techninė automobilio priežiūra ne mažiau svarbi užtikrinant saugumą kelyje. Vairuotojai, pasirūpinę kokybiškomis žieminėmis padangomis automobilį suvaldo lengviau, o net ir neišvengus susidūrimo, patiria mažesnius nuostolius. Be to, prieš kelionę visuomet reikėtų kruopščiai nusivalyti apsnigusius ar aprasojusius langus. Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ žalų administravimo ekspertai pastebi, kad dėl riboto matomumo kyla labai apmaudžių avarijų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...