Quantcast

Tyrimas: internetu naudojasi 72 proc. Lietuvos gyventojų

  • Teksto dydis:

Internetu Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį naudojosi 72,1 proc. 16-74 metų amžiaus gyventojų, didžioji dauguma jų darė kasdien, atskleidė naujausias statistikų tyrimas.

Per metus 16-74 metų amžiaus gyventojų, besinaudojusių internetu dalis, padidėjo 3,6 procentinio punkto (2013 metų pirmąjį ketvirtį jų buvo 68,5 proc.), pranešė Statistikos departamentas.

Iš 16-24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 97 proc., iš 65-74 metų amžiaus gyventojų - 21 procentas. Iš dirbančių asmenų internetu naudojosi 86 procentai.

78 proc. internetu besinaudojančių asmenų naudojosi juo kasdien,17 proc. - bent kartą per savaitę, bet ne kasdien. Reguliariai (ne rečiau kaip kartą per savaitę) internetu naudojosi 96 proc. internautų, arba 69 proc. visų 16-74 metų amžiaus gyventojų.

Mobilųjį įrenginį (mobilųjį arba išmanųjį telefoną, nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį su belaidžio ryšio įranga) jungtis prie interneto (ne namuose ir ne darbe) bent retkarčiais naudojo 44 proc. internautų, arba trečdalis (32 proc.) visų 16-74 metų amžiaus gyventojų.

Pirmąjį šių metų ketvirtį 11 proc. internautų naudojosi internetinių duomenų saugyklų paslaugomis asmeniniais tikslais dokumentams, nuotraukoms, muzikos, vaizdo ar kitiems failams (rinkmenoms) saugoti arba dalintis šia informacija. 70 proc. internetu besinaudojančių asmenų nežinojo apie internetinių duomenų saugyklų teikiamas paslaugas.

Bent kartą per metus valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis pasinaudojo 55 proc. 16-74 metų amžiaus internautų, arba 40 proc. visų šios amžiaus grupės gyventojų (2013 metų tyrimo duomenimis - atitinkamai 49 ir 34 proc.).

Pirmąjį ketvirtį prekes ir paslaugas asmeniniams tikslams internetu pirko ar užsakė 19 proc. visų 16-74 metų amžiaus gyventojų, arba 25 proc. asmenų, kurie naudojosi internetu. Per pastaruosius 12 mėnesių prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 35 procentai internautų. Dažniausiai elektroninė prekyba buvo naudojama perkant drabužius, avalynę, sporto prekes, aksesuarus (59 proc. elektroninės prekybos vartotojų) ir bilietus į renginius (42 proc.).

Asmeninius kompiuterius ir interneto prieigą namuose pirmąjį ketvirtį turėjo 66 proc. namų ūkių. Asmeninius kompiuterius turinčių namų ūkių dalis per metus beveik nepakito, o turinčių interneto prieigą - padidėjo 1 procentiniu punktu. Mieste kompiuterius namuose turėjo 71 proc., kaime - 57 proc. namų ūkių, o interneto prieigą - atitinkamai 70 ir 58 procentai.

Beveik visi (99 proc.) namų ūkiai, turintys namuose interneto prieigą, naudojosi plačiajuosčiu ryšiu, įskaitant ir mobilųjį. Stalo, nešiojamasis ar planšetinis kompiuteris - prietaisas dažniausiai naudojamas naršyti internete. Mobilųjį telefoną arba kitą mobilųjį įrenginį (medijos ar žaidimų leistuvą, elektroninių knygų skaityklę) naršyti internete naudojo 38 proc. interneto prieigą turinčių namų ūkių, iš jų 2 proc. mobilusis telefonas buvo vienintelė naršymo internete priemonė.

Tyrime apklausti 9739 16-74 metų amžiaus asmenys iš atsitiktinai, naudojantis Gyventojų registru, atrinktų 4944 namų ūkių, kurių bent vienas narys nebuvo vyresnis nei 74 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių