Quantcast

Psichologinė pagalba tėvams pasiteisino

Daugiau nei pusmetį veikianti "Tėvų linija" – vienintelė vieta, kur visos Lietuvos tėvai gali gauti nemokamą, profesionalią psichologinę pagalbą vaikų auklėjimo klausimais. Nuo pernai spalio "Tėvų linijos" psichologai sulaukė daugiau nei 600 skambučių.

Vietoj fizinių bausmių – pokalbiai

Jau pusmetį tėvai, auginantys vaikus, turi galimybę pasikonsultuoti su psichologais, paskambinę nemokamu telefono numeriu 8 800 90012.

Anot tarnybos "Tėvų linija" vadovės Jūratės Baltuškienės, su centro psichologais galima konsultuotis dėl įvairių problemų, kylančių visais vaikų amžiaus tarpsniais.

"Kai 2017 m. buvo priimtas smurto prieš vaikus neleidžiantis įstatymas, kitaip tariant, fizinės bausmės uždraustos, tada ir paaiškėjo, kad tėvai ne visada žino, kaip kitaip reikia drausminti vaikus. Todėl buvo galvota, kaip tėvams padėti auklėti vaikus. Tada ir kilo "Tėvų linijos" idėja, kur jie galėtų pasiskambinti ir gauti psichologų patarimą. Tada "Paramos vaikams centras" įsteigė šią liniją", – pasakojo J.Baltuškienė.

Skambina iš visos Lietuvos

Linija veikia nuo 17 iki 21 val. Pasitaiko, kai ne į visus skambučius pajėgiama atsiliepti.

Per pusmetį sulaukta per 600 skambučių. Pokalbiai yra anonimiški, konsultantai neklausia, iš kur skambinama, tačiau, sprendžiant iš skambinusiųjų tarmės, žmonės esą kreipiasi iš visos Lietuvos.

"Panašu, kad skambinama iš visos Lietuvos – tiek iš didmiesčių, tiek iš mažesnių miestelių ar kaimų. Yra viena grupė, kurie augina mažesnius ikimokyklinio amžiaus vaikus. Tai dažniausiai jauni, rūpestingi tėvai, kuriems kyla įvairių klausimų, kaip elgtis, kai vaikai neklauso, krenta ant žemės, prieštarauja, nedaro, ko prašomi. Skambina ir nemažai pradinukų tėvų, kurių vaikai turi sunkumų mokykloje, nenori ruošti namų darbų, net nenori eiti į mokyklą. Nemažai klausimų sulaukiame ir dėl santykių su paaugliais", – dėstė J.Baltuškienė.

Gauna vertingų patarimų

Tėvams rūpi, kaip elgtis su vaikais, kurie mėgina rūkalus ar alkoholį. Pasitaikė ir tokių atvejų, kai tėvai skambino dėl prieš juos smurtaujančių vaikų.

"Buvo atvejų, kai tėvai klausė patarimo, kaip elgtis su vaiku, kuris supykęs mėto daiktus, mušasi, tada nėra tikri, kaip juos reikėtų sutramdyti. Labai dažnas tėvų pokalbis su psichologu baigėsi tėvų padėka. Apie tarnybos naudingumą sprendžiame iš to, kad yra tėvų, kurie skambina ne vieną kartą. Jie sako, jog praėjusį kartą gavo patarimą dėl vienos situacijos, jam pavyko, dabar jis nori pasitarti dėl kitos situacijos", – teigė "Tėvų linijos" vadovė.

Pasak J.Baltuškienės, pagal tai, kiek tarnyba sulaukia skambučių ir su kokiais klausimais tėvai susiduria, ieško palaikymo ir pritarimo savo sprendimams, akivaizdu, jog tokia "Tėvų linija" reikalinga.

"Lietuvoje jau veikia linijos vaikams, jaunimui, moterims, senjorams, vienišiems žmonėms. "Tėvų linija" nuo jų skiriasi tuo, kad tėvai čia gauna ne tik emocinį palaikymą, bet ir vertingų patarimų, konsultacijų ir rekomendacijų, kaip auklėti vaikus. Kol kas visų interesantų poreikius patenkiname, žiūrėsime, kaip bus toliau", – dienraščiui pasakojo J.Baltuškienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių