- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ketvirtadienį vakare Europos Sąjungos (ES) Bendrajam Teismui Liuksemburge pateikė skundą prieš Komisiją dėl milijoninės baudos už prieš dešimtmetį išardytą geležinkelio ruožą į Latviją.
Įmonė prašo teismo sumažinti arba visai panaikinti baudą, taip siekiant apginti tiek jos, tiek valstybės interesus, BNS pranešė įmonės atstovas Mantas Dubauskas.
Paskutinė data pateikti skundą yra gruodžio 18-oji.
Nepaisant inicijuojamo teismo proceso, Lietuva per tris mėnesius nuo baudos skyrimo - iki sausio 7 dienos – turi sumokėti visą baudą arba pateikti EK priimtino banko garantiją. Tačiau ES procedūros numato galimybę taikyti išimtį.
Todėl bendrovė ketina kreiptis į EK, prašydama sumažinti jai skirtą beveik 28 mln. eurų baudą arba atleisti nuo jos mokėjimo.
„Yra numatyta galimybė kreiptis į EK dėl baudos sumažinimo ar atleidimo. Jos sumokėjimas gali turėti didelės neigiamos įtakos bendrovei – tai gali būti sunkiai pakeliama finansinė našta, ji turėtų neigiamų socialinių pasekmių. Mes ta galimybe pasinaudosime, kad sumažintume galimą žalą bendrovei ir valstybei“, – BNS sakė M. Dubauskas.
Pasak jo, EK sprendimai dėl tokių prašymų paprastai priimami per 6 mėnesius.
„Lietuvos geležinkeliai“ dalyvauja milijardinės vertės projekte „Rail Baltica“, nemažai investuoja į šalies geležinkelių atnaujinimą ir elektrifikavimą, be to, apie 20 mln. eurų įmonei kainuos Rengės atstatymas.
Kreiptis į ES teismą „Lietuvos geležinkelius“ praėjusią savaitę įpareigojo Vyriausybė. Ministrų kabinetas įmonę taip pat įpareigojo atstatyti 2008 metais išardytą 19 kilometrų ilgio ruožą iš „Orlen Lietuvos“ naftos perdirbimo gamyklos Mažeikiuose į Rengę Latvijoje.
Susisiekimo ministro Roko Masiulio teigimu, Lietuva turi argumentų, kurie padėtų jai sumažinti ar net panaikinti baudą – tarp jų minima tai, kai bylos konkurencijos pažeidimo nagrinėjimas tęsėsi daug metų ne tik dėl Lietuvos, bet ir dėl Komisijos veiksmų. Laikas yra svarbus faktorius, skaičiuojant baudą.
Įmonės vadovas Mantas Bartuška BNS yra sakęs, kad bendrovė iki sausio 7 dienos sumokės baudą iš savų lėšų, dalį jų galbūt pasiskolinant. Anot jo, geležinkelis į Rengę galėtų būti atstatytas 2019 metais.
R. Masiulis Interviu BNS anksčiau yra sakęs, kad Rengės atstatymas yra ne tik ekonominis, bet ir politinis žingsnis. Anot jo, Rengė tapo agresyvaus elgesio su kaimynais simboliu, todėl jos atstatymas pademonstruotų gerą valią partneriams Lenkijoje ir Latvijoje.
EK baudą „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė spalio 2 dieną. Įmonė per 3 mėnesius privalo parengti ir suderinti su EK veiksmų planą, kaip ištaisyti padėtį, o iki gruodžio 18 dienos ji gali apskųsti EK sprendimą ES teismui.
„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pirmąjį šių metų pusmetį augo 3 proc. iki 207,788 mln. eurų, 2016-ųjų apyvarta siekė 406,2 mln. eurų. Bendrovės vadovai teigia, kad anksčiau dirbusi nuostolingai, antrąjį pusmetį ji pradėjo gauti pelno.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams1
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos3
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių13
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
„LTG Cargo“ pradėjo testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos sistemą
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo lokomotyvuose testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos įrangą. Planuojama, kad pasiteisinus šiam tęstiniam projektui bendrovė galės sutaupyti iki 1,5 mln. eurų pe...
-
„Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...
-
„Litgrid“ ruošiasi rekonstruoti vieną iš elektros linijų tarp Lietuvos ir Latvijos
Elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ iki 2029 metų ruošiasi rekonstruoti Lietuvos teritorijoje esančią 330 kV elektros linijos tarp Panevėžio ir Latvijoje esančios Aizkrauklės dalį. ...