Iliustratorius K. Strautniekas: „Kino pavasaris“ suteikia laisvę kūrėjams

  • Teksto dydis:

„Nauji vėjai“ – taip pavadintą darbą šių metų „Kino pavasariui“ sukūrė iliustratorius Karolis Strautniekas. 28-erių lietuvis piešia beveik vien tarptautiniams klientams, tarp kurių yra „The New York Times“, „Facebook“ ir „Mini Cooper“.

K. Strautnieko pasiūlyta „Naujų vėjų“ idėja tapo ir kovo 23–balandžio 6 d vyksiančio festivalio „Kino pavasaris“ šūkiu. Kasmet jauniems menininkams dėmesį skiriantis „Kino pavasaris“ šiemet dar ryškiau ir nuosekliau akcentuos pradedančių režisierių kūrybą. Šiuo metu numatyta virš dešimt lietuviškų filmų premjerų.

Antradienį „Facebook“ vaizdo konferencijoje K. Strautniekas pristatė „Kino pavasario“ įvaizdinį plakatą. Menininkas taip pat kuria festivalio reklaminį klipą, kuris bus rodomas prieš festivalio seansus nacionaliniu mastu. Darbų centre – mistiška mergina rožiniame fone, vėjo suveltais plaukais.

„Iliustraciją galima skaityti įvairiai“, – sako K. Strautniekas. „Viena vertus, matome lengvą pavasarišką vėjo gūsį. Vėjas simbolizuoja naujus įspūdžius, kuriuos mums atneša kinas. Jis pakelia, suvelia plaukus ir mintis, pažadina... Kita vertus, darbas gali ir sukrėsti. Jis atspindi dramą, kuri vyksta pasaulyje šiuo metu ir yra perteikiama festivalio filmuose.“

Nuolatinis festivalio lankytojas

Vystyti „Kino pavasario“ vizualinį identitetą K. Strautniekas pradėjo dar rugsėjį. Festivalio organizatoriai pakvietė iliustratorių susitikti, išgirdę interviu su juo radijo laidoje.

Vilniuje užaugęs ir čia kuriantis K. Strautniekas karjerą pradėjo studijuodamas Dailės akademijoje, vėliau kūrė reklamos agentūrose, o nuo 2013-ųjų pradėjo dirbti kaip laisvai samdomas iliustratorius.

Jis ištobulino unikalų piešinių stilių, pasižymintį šešėlių žaidimu, subtiliomis spalvomis, retrofuturistine estetika. Šiandien praktiškai visi K. Strautnieko klientai yra tarptautiniai, iliustratorių reprezentuoja agentai Paryžiuje ir Londone. Jis yra nuolatinis japoniško „Forbes“ ir prancūzų GQ žurnalų iliustratorius, jo darbus yra naudoję tokie prestižiniai užsakovai kaip „Audi“, „Adobe“, „Siemens“ ir daugelis kitų. „Instagram“ tinkle K. Strautniekas turi 51 tūkst. sekėjų.

K. Strautniekas sutiko piešti „Kino pavasariui“, nes nuo seno pats lankosi festivalio seansuose. „Kai vyksta festivalis, į filmus einu kasdien arba kas antrą dieną. Tad gavęs pasiūlymą piešti „Kino pavasariui“ labai nudžiugau, man tai buvo didelis įvertinimas ir kartu didelė atsakomybė“, – prisimena jis.

Piešinys – asmeninė festivalio interpretacija

K. Strautnieko darbus šimtai žmonių įsigiję kaip limituoto tiražo meno kūrinius. Iliustracija „Nauji vėjai“ taip pat atspausdinta dideliu formatu. Jau dabar ją galima nusipirkti „Kino pavasario“ elektroninėje parduotuvėje. Specialiai festivaliui iliustratorius sukurė 100 kopijų plakato tiražą.

„Kino pavasaris“ kasmet kviečia skirtingus Lietuvos menininkus pasiūlyti festivaliui jo vizualinį identitetą. Pernai tai buvo patikėta agentūrai „Pet Punk“ ir jos meno vadovui Gediminui Šiauliui, kuri sukūrė žydinčią kino salės kėdę. Ji buvo eksponuojama ir festivalio atidaryme Nacionalinėje filharmonijoje.

„Man patinka, kad „Kino pavasaris“ suteikia laisvę kūrėjams interpretuoti festivalį. Mano darbas „Nauji vėjai“ nėra pagal užsakymą sukurtos reklaminės kampanijos dalis. Šis piešinys yra asmeninė festivalio interpretacija. Viliuosi, kad festivalio žiūrovams ji patiks“, – teigia K. Strautniekas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių