Quantcast

O. Koršunovo „Pamišėliui“ – festivalio „Baltic House“ Sankt Peterburge kritikų prizas

  • Teksto dydis:

Režisieriaus Oskaro Koršunovo ir aktoriaus Eimanto Pakalkos spektaklis „Pamišėlis“ pagal ukrainiečių klasiko Nikolajaus Gogolio kūrinį tęsia sėkmingą kelionę po tarptautinius festivalius užsienyje.

Dar vasarą pelnę net tris „Andriyivsky Fest“ festivalio, rengiamo Kijeve (Ukraina), prizus, rudens gastroles „Pamišėlio“ komanda pradėjo pelnydami „Baltic House“ (Sankt Peterburgas, Rusija) festivalio kritikų ir žurnalistų simpatijas. Jiems atiteko specialus Leonido Popovo vardo prizas. Jau sausio mėnesį „Pamišėlis“ bus pristatytas Paryžiuje (Prancūzija).

Festivalis „Baltic House“ – vienas iš dviejų didžiųjų teatrinių įvykių, kasmet rengiamų Rusijoje. Režisierius O. Koršunovas čia sugrįžo po ketverių metų pertraukos. Beje, „Baltic House“ buvo tarp pirmųjų festivalių, pristačiusių O. Koršunovo spektaklius. Dar 1993 m. čia buvo parodyti „Ten būti čia“ ir „Senė“, pelnę režisieriui pirmąjį pagrindinį „Baltic House“ prizą. Vėliau čia pristatyti dauguma kertinių režisieriaus pastatymų. 2014-aisiais spektaklis „Žuvėdra“ taip pat įvertintas kritikų ir žurnalistų prizu, spektakliui „Paskutinė Krepo juosta“ atiteko publikos simpatijų prizas. „Pamišėlis“ – jau 11-as režisieriaus O. Koršunovo spektaklis, įtrauktas į „Baltic House“ programą.

Tai pranašiška apysaka, kalbanti apie fašizmo prigimtį, susijusią su noru pertvarkyti pasaulį ir didybės manija.

„Tai pranašiška apysaka, kalbanti apie fašizmo prigimtį, susijusią su noru pertvarkyti pasaulį ir didybės manija. Tai nutiko su didžiaisiais XX amžiaus diktatoriais. Dabar visas pasaulis akivaizdžiai puritoniškėja, viskas norminama, nebegalioja net nekaltumo prezumpcija, tarsi vakarų civilizacijoje vėl ateina tas laikas, kai norima „apsivalyti“. Tokių istorinių laikotarpių buvo nemažai. Užtektų priminti Spartą, inkviziciją, fašizmą, na, o mes dar prisimename sovietinį „teisingumą“, – apie tarptautinę sėkmę pelniusį spektaklį pasakoja O. Koršunovas.

Jau sausio mėnesį „Pamišėlis“ bus pristatytas Prancūzijos sostinėje Paryžiuje, viename labiausiai teatrinių miestų ir neabejotinai labiausiai teatrinėje valstybėje visoje Europoje. Akistata su paryžiečiais įvyks „Theatre Studio“, eksperimentiniame teatre, dažnai įvardiname kaip vieta politiškai ir socialiai aktyvioms bei reaguojančioms teatrinėms laboratorijoms, kur visuomenė mąsto ir formuojasi. „Tai svarbių susidūrimų vietą“ – teigia teatro vadovas Christiano Benedetti, vienu pirmųjų 2019-ųjų susidūrimų pasirinkęs būtent OKT/Vilniaus miesto teatro „Pamišėlį“.

„Gogolio pranašystės šiandien – tiesiog neįtikėtinos. Jei XIX amžiuje, kuomet buvo parašytas kūrinys, mintis, jog Prancūzija taps musulmoniška šalimi, galėjo atrodyti kaip visiškas pamišimas, tai šiandien taip nebeatrodo. Gogolio išpranašautas didysis inkvizitorius, akivaizdu, jau dabar yra atėjęs. Ir tai yra internetas, socialiniai tinklai, kuriuose mes vienaip ar kitaip kontroliuojame vieni kitus, taip pat tobulėjančios technologijos, jau dabar atpažįstančios mūsų poreikius ir siūlančios mums greitesnį jų realizavimą. Jie jau dabar tokiu būdu mus auklėja. Ateityje jie mums siūlys ir bausmes. Jau šiandien jie įgauna viršenybę prieš įstatymą. Facebook’o žinutė gali turėti stipresnį moralinį poveikį nei teisinės institucijos“, – apie „Pamišėlio“ aktualumo ir sėkmės priežastis kalba O. Koršunovas.

Artimiausi „Pamišėlio“ spektakliai Vilniuje – jau lapkričio 17 d., gruodžio 6, 7 d., OKT Studijoje (Ašmenos g. 8).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių