Quantcast

Laukta premjera: ko tikėtis iš baleto „Don Kichotas“ pirmavaizdžio atkūrimo?

  • Teksto dydis:

„Nacionalinės baleto trupės repertuare svarbu turėti klasikinių pastatymų“, – baleto „Don Kichotas“ premjerai skirtoje spaudos konferencijoje kalbėjo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro Baleto meno vadovas Krzysztofas Pastoras.

Anot jo, tokie baletai kaip „Don Kichotas“, „Žizel“, „Gulbių ežeras“ padeda išlaikyti pusiausvyrą tarp klasikos ir šiuolaikinių, modernių pastatymų.

„Don Kichoto“ choreografas Vasilijus Medvedevas – rusiškosios klasikos žinovas, įvairiuose kraštuose pastatęs daugelį senųjų, XIX a. sukurtų Mariuso Petipa baletų: „Korsarą“, „Bajaderę“, „Gulbių ežerą“, „Spragtuką“, „Esmeraldą“. Įdomu, kad „Don Kichotą“ Vilniuje patyręs choreografas stato pirmą kartą.

Remdamasis 1871 m. Sankt Peterburge M. Petipa pastatytu „Don Kichoto“ pirmavaizdžiu, jis atsisakė daugelio vėliau šiame balete atsiradusių elementų. Kita vertus, choreogrfas sugrąžino Prologą, kuris buvo dingęs iš daugelio „Don Kichoto“ pastatymų po Antrojo pasaulinio karo. Būtent Prologas, kuriame matome Liūdnojo Vaizdo riterį, pateisina baleto pavadinimą „Don Kichotas“. Vis dėlto tai nėra S. Petipa baleto rekonstrukcija – „Don Kichotas“ yra V. Medvedevo pastatytas baletas pagal M. Petipa schemą.

„Don Kichoto“ muzikos vadovas, dirigentas Martynas Staškus teigia, jog Ludwigo Minkaus muzikos skambesys čia bus kiek kitoks, nei buvusių pastatymų. Naudojama nauja orkestruotė, kurioje stengtasi išvengti tarybiniais laikais L. Minkaus muzikai suteikto perdėm paradinio skambesio. Pasak dirigento, baleto muzika tiesiog įkrenta „į ausis“ – išėjęs iš spektaklio dar ilgai prisimeni muzikines temas.

Spektaklio dailininkas Andrejus Voitenko patikino, kad scenoje net veiks fontanas; tiesa, nebus tikrų Don Kichoto arklio ir Sančo Pansos asiliuko, nors tai atitiktų istorinę tradiciją.

Su baleto trupe dirbantis choreografo asistentas Stanislavas Fečo pabrėžė, kad „Don Kichotas“ – išlavintos klasikinio šokio technikos reikalaujantis baletas, kitaip pastatymas apskritai praranda prasmę. S. Fečo pasidžiaugė LNOBT trupe ir teigė, kad į spektaklį įtraukta nemažai jaunų, tik pradedančių perspektyvių atlikėjų.

Žinoma, pagrindines partijas šoka įgudę solistai. Kitri ir Bazilio vaidmenis rengiantys LNOBT primabalerina Kristina Gudžiūnaitė ir primarijus Genadijus Žukovskis paantrino S. Fečo žodžiams, kad „Don Kichotas“ – labai techniškas baletas. Anot K. Gudžiūnaitės, nuo pat pirmojo veiksmo solistė turi demonstruoti stiprią energetiką, meistrišku šokiu spinduliuoti ryškias emocijas, ir neprarasti ūpo iki pat trečiojo veiksmo pabaigos – baleto kulminacijos, kuri iš pagrindinės poros reikalauja ištvermės ir didelio meistriškumo.

„Bazilio partija – tai kiekvieno šokėjo svajonių vaidmuo“, – teigė G. Žukovskis. – „Ir štai mano svajonė pildosi. Esu labai dėkingas spektaklio statytojams ir savo partnerei, Kristinai, su kuria jau esame sukūrę ne vieną įsimintiną sceninį duetą“.

Baleto „Don Kichotas“ premjeros – balandžio 29 ir 30 d. Trečias premjerinis spektaklis bus rodomas gegužės 13 d. Jame šoks Olandijos nacionalinio baleto žvaigždės Maia Makhateli ir Arturas Shesterikovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių