Quantcast

Keturi pavojų keliančių vairuotojų tipai: kurio saugotis labiausiai?

  • Teksto dydis:

Kelionės automobiliu – ne visuomet tik malonus pasivažinėjimas. Dažnai jas lydi įtampa ir stresas, o vairuotojų kasdienybę apkartina pasitaikančios avarinės situacijos ar eismo įvykiai, sukelti nedrausmingų, nekultūringų ar paprasčiausiai nepatyrusių vairuotojų. Nors įvairių sudėtingų situacijų kelyje gali pasitaikyti visiems, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertai išskiria keturis vairuotojų tipus, kurie dažniausiai pridaro nemalonumų sau ir kitiems eismo dalyviams.

Nepatyręs naujokas – ir nebūtinai su klevo lapu

Vieni iš dažniausiai avarines situacijas sukeliančių vairuotojų, kitų eismo dalyvių neretai pravardžiuojami „klevo lapais“. Prie vairo neseniai sėdę asmenys dar tik tobulina savo vairavimo įgūdžius, tad net menkiausias jų neapdairumas gali baigtis liūdnai.

„Rizika jauniems vairuotojams sukelti incidentą kelyje yra išties didesnė. Patirties trūkumas įvertinamas ir draudžiant neseniai teisę vairuoti įgijusių vairuotojų automobilius“, – sako Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas. „Kita vertus, net, jei asmuo teisę vairuoti turi jau ne vienerius metus, tai dar nereiškia, kad jis yra sukaupęs pakankamai realios patirties keliuose“.

Anot R. Bieliausko, pasitaiko gyventojų, kurie vairuotojo pažymėjimą turi gerus dešimt metų, tačiau prie vairo sėda vos keletą kartų per metus. Tokiu atveju net vairuotojui stengiantis laikytis visų eismo taisyklių, neviršyti greičio paprasčiausia įgūdžių stoka gali pakišti koją ir sukelti avarinę situaciją.

Draudimo ekspertas sako, kad nemalonių incidentų gali padėti išvengti tik maksimali vairuojančiojo koncentracija ir atidumas bei visų eismo dalyvių supratingumas ir pagarba vienas kitam. Matant tam tikroje situacijoje pasimetusį ar ne visai užtikrintai manevruojantį vairuotoją reikėtų suteikti jam daugiau erdvės, nepulti raginti jo garsiniu signalu ar piktais gestais. Svarbiausia – nesudaryti situacijos, kurioje nepatyręs vairuotojas dar labiau pasimestų.

Išsiblaškėlis viena ranka vairuoja, kita – naršo „Facebook“

Sėdus prie vairo visą dėmesį derėtų skirti kitiems eismo dalyviams ir kelio ženklams, tačiau dalis vairuotojų mano, kad vairavimą galima suderinti su kitomis veiklomis. Tokius vairuotojus draudikai taip pat priskiria prie potencialių eismo įvykių sukėlėjų.

„Net sekundėlei prarastas budrumas, į šalį nukreiptas žvilgsnis gali brangiai kainuoti“, – teigia R. Bieliauskas. „Nepaisant to, vairuojant įsigudrinama ir papusryčiauti, ir patikrinti socialinius tinklus, elektroninį paštą, jau nekalbant apie pokalbius mobiliuoju telefonu“.

Draudimo eksperto teigimu, eismo įvykiai sukeliami net ir, atrodytų, visai nekaltose situacijose, kai automobilio grotuve bandoma pakeisti muziką, užsižiūrima į navigacijos įrangos ekraną,  pernelyg įsijaučiama į pokalbius su keleiviais arba tiesiog pasilenkiama pakelti nukritusio vandens buteliuko.

„Vairuojant saugiai visus pašalinius darbus reikėtų atidėti arba patikėti šalia esantiems keleiviams, pasirūpinti laisvų rankų įranga telefonui“, – įsitikinęs draudimo ekspertas.

Nekantruolis – kai noras būti pirmesniam baigiasi eismo įvykio deklaracijos pildymu

Nemažai problemų keliuose, draudikų teigimu, pridaro visur ir visuomet pirmi norintys būti vairuotojai, bandantys užlįsti prieš kitus eismo dalyvius, kamščiuose pastoviai besirikiuojantys iš vienos eismo juostos į kitą, bet kokia kaina mėginantys apvažiuoti gatvėje besiparkuojančius automobilius. Tokie nekantruoliai daugiausiai žalos pridaro miestų gatvėse, dažniausiai sukelia smulkius, tačiau nuotaiką gadinančius eismo įvykius, o taip pat ir transporto spūstis.

„Vairuojant dažniausiai galioja posakis – neskubėk ir būsi pirmas. Deja, dalis vairuotojų nelinkę juo vadovautis ir pridaro bereikalingų problemų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams, apsunkina eismą keliuose ir gatvėse“, – sako R. Bieliauskas.

Anot eksperto, pastarojo tipo vairuotojai yra geras bendros eismo kultūros šalyje indikatorius, todėl augant eismo dalyvių sąmoningumui, beatodairiškų nekantruolių gatvėse turėtume sutikti vis rečiau. Pasak eksperto, pagarba vienas kitam kelyje yra esminis sprendimas, kuris galėtų sumažinti autoįvykių skaičių keliuose.

Kelių erelis – grėsmės eismo saugumui ir žmonių gyvybėms

Nepatyrę, išsiblaškę ar itin nekantraujantys vairuotojai gali tapti tikru galvos skausmu kitiems eismo dalyviams, tačiau pati pavojingiausia vairuotojų kategorija keliuose, draudiko įsitikinimu, yra nedrausmingi, kelių eismo taisyklių nepaisantys, greitį viršijantys, prie vairo neblaivūs sėdantys asmenys. Šis tipas linkęs pervertinti savo vairavimo sugebėjimus, nepaiso kitų eismo dalyvių saugumo, todėl dažnai sukelia itin skaudžias eismo nelaimes.

„Deja, bet tokių vairuotojų mūsų keliuose vis dar pasitaiko nemažai, o jų sukeltose avarijose nukenčia ne tik transporto priemonės, bet ir sužalojami žmonės“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, pastebėjus pavojingai manevruojantį, dideliu greičiu skriejantį, galimai neblaivaus asmens vairuojamą automobilį, reikia nedelsiant apie tai informuoti kelių policiją, nuo tokios transporto priemonės laikytis didesniu atstumu. Pačiam bandyti sustabdyti tokį vairuotoją yra gana pavojinga, todėl reiktų tai palikti specialistams, kad kelyje nesukiltų dar didesnis chaosas. 

R. Bieliauskas taip pat primena, kad eismo įvykiai sukelti vairuojant chuliganiškai ar neblaiviam pripažįstami nedraudžiamaisiais, o nuostoliai kaltininkui tokiu atveju neatlyginami net ir turint Kasko draudimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių