A. Vaitkus: miesto vadovybė turi spręsti problemas, o ne jas kurti

  • Teksto dydis:

Arvydas Vaitkus yra įsitikinęs – išspręsti miesto taršos problemą užtektų įgyvendinant kelis ryžtingus transporto srautų valdymo projektus. Tačiau dabartinė valdžia stringa pradėjusi kelis itin brangius, tačiau miestui jokios naudos neduosiančius projektus.

Pokalbyje su A. Vaitkumi plačiau apie tai, ką daryti, kad mūsų miestas taptų švarus, o gatvės – neperkrautos transportu.

– Kas šiandien yra aktualiausia, kalbant apie taršą ir kamščius Klaipėdoje?

– Galima išskirti dvi esmines problemas. Pirmoji – apleistas transporto srautų valdymas ir su tuo susiję gatvių, sankryžų, tiltų bei viadukų projektai. Atsainus miesto vadovų požiūris suformavo aibę problemų, dėl kurių miestiečiai eikvoja laiką kamščiuose. Tyrimai rodo, kad būtent transportas yra didžiausias taršos mieste šaltinis.

Antrasis aspektas – dabartinės valdžios polinkis pompastiškiems ir neefektyviems sprendimams. Tokiais įvardinčiau tramvajaus, iš dalies –Bastionų tilto projektus. Tai labai brangūs ir realių problemų nesprendžiantys sumanymai. Vien ko vertas savivaldybės sprendimas išmesti kelis šimtus tūkstančių eurų tramvajaus projekto studijai.

– Gal galite konkrečiai įvardinti jautriausias miesto vietas šiuo klausimu?

– Transporto srautų dinamika rodo, kad didžiausia problema susidaro piko metu ties įvažiavimais į miestą. Jautriausia vieta – Šilutės plento ir Baltijos prospekto sankryža. Taip pat ir pietinėje miesto dalyje spūstyse ima strigti gyventojai, atvažiuojantys per Rimkus.

– Kaip spręsti susidariusias problemas?

– Sprendžiant automobilių srautų problemas privalomas kompleksinis požiūris. Kartu būtina numatyti, kaip situacija miesto infrastruktūroje keisis per artimiausius 10–15 metų. Tai turi atsispindėti miesto bendrajame plane, kuriame būtų nustatytas teritorijų paskirstymas.

Pirmiausia būtina sutvarkyti situaciją Šilutės plente. Į šią sankryžą patenka gausūs transporto srautai iš pietinės miesto dalies, Klaipėdos rajono bei uoste veikiančių įmonių. Praėjusiais metais tarša Šilutės plente leistinas normas viršijo net kelis kartus. Šioje vietoje pastačius dviejų lygių sankryžą, laisviau judėtų automobilių srautai Vilniaus plentu. Žinau, kad jau daugiau nei dešimtmetį prieš rinkimus klaipėdiečiai girdi panašių pažadų. Pastaruoju metu ir kaltinimus centrinei valdžiai, kad ši neva nevykdė pažadų skirti reikalingo finansavimo. Tačiau tiesa yra kiek kitokia – miesto vadovybė nesugebėjo paruošti projekto šios sankryžos įgyvendinimui, nors Vyriausybė praėjusiais metais tam skyrė apie 10 milijonų eurų. Deja, nepateikus projekto, finansavimas nebuvo suteiktas.

Dar vienas labai svarbus darbas, kurio būtina imtis, – pietinis aplinkkelis. Įrengus aplinkkelį už geležinkelio stoties, aplenkiant gyvenamuosius rajonus ir nebenaudojant Jūrininkų prospekto, sunkusis transportas iš uosto patektų tiesiai į magistralę. Tokiu būdu būtų išvengta didelių transporto spūsčių pačiame mieste – būtų akivaizdi nauda ne tik miestiečiams, bet ir priemiesčio bei rajono gyventojams.

– Kuriems miesto vadovybės pradėtiems projektams nepritariate. Kodėl?

– Mano nuomone, labai svarbu peržiūrėti Statybininkų prospekto ir Lipkių gatvės plėtros projektą. Pasigilinus aiškiai matyti, kad jau šiandien Statybininkų prospekto ir Šilutės plento sankryžoje yra per dideli transporto srautai. Šalia šios sankryžos išdėstytas ne tik daugiabučių namų kvartalas, bet ir mokyklos, darželiai. Tokią aplinką dar labiau apkrauti sunkiuoju transportu ne tik būtų didelė klaida, bet ir kainuotų itin brangiai – numatyta dviejų lygių estakada per geležinkelį kainuotų apie 25 milijonus eurų. Tai milžiniška suma miestui.

Dar vienas keistas ir labai brangus miesto vadovybės pradėtas projektas – Bastionų tiltas. Dėl šio tilto statybos ne kartą bendravau ir su miesto vadovais, ir su projektuotojais. Tačiau aiškaus atsakymo apie projekto naudą negavau. Ar šioje vietoje tiltas miestui iš tiesų yra reikalingas? Juk abejose Danės upės pusėse yra labai siauros gatvės, o tiltas kažkodėl suprojektuotas net keturių eismo juostų. Manau, kad šis projektas ne spręstų, o kaip tik sukeltų naujų problemų. Tai – tik keli pavyzdžiai.

– Skelbiama, kad Klaipėda gali tapti pirmuoju miestu, turinčiu tramvajų, Lietuvoje. Ar tai realu?

– Tai būtų ne pasiekimas, o brangiai kainuojanti ir rimta problema. Kodėl? Tiek dirbdamas Susisiekimo ministerijoje, tiek uoste  bendravau ir bendrauju su miestų, turinčių tramvajų linijas, vadovais. Žmonių, kurie iš tiesų nusimano apie tramvajų efektyvumą, nuomonė viena – jeigu miestas neturi jau įrengtų linijų, naujų įrenginėti tikrai neverta, nes tai – milžiniškos investicijos. Mano nuomone, šiuo klausimu yra efektyvesnių sprendimų, tarkime, Vilniaus pavyzdys – greitieji autobusai, kurie jau pasiteisino. Taip pat kitos ekologiško viešojo transporto rūšys.

Mūsų miesto vadovai jau išleido kelis šimtus tūkstančių eurų studijai dėl tramvajaus linijų  įrengimo Klaipėdoje. Ar buvo atsiklausta miestiečių nuomonės, ar buvo vykdomos diskusijos su specialistais? Kiek man žinoma – ne. Ir tai jau tampa sistemine Klaipėdos valdžios yda. Kaip minėjau, kuriami projektai, kuriais galėtų pasigirti miesto vadovai, tačiau kurių įgyvendinimas taps tik našta miesto biudžetui ir sukurs papildomų problemų.

Aš dirbu vadovaudamasis tokiu principu: kiekvieną savo darbą pradedu labai kruopščia situacijos ir būsimos naudos analize. Būtent tai lemia projektų sėkmę ir protingus jų kaštus. Matau, kad būtent tokio požiūrio Klaipėdos vadovybei šiandien labai trūksta.

Politinė reklama apmokėta iš LVŽS rinkiminės sąskaitos. Užs. 1663856



NAUJAUSI KOMENTARAI

to >Jonas D.

to >Jonas D. portretas
Vaitkus buvo pastatytas socdemų į vadovo postą....tai yra politinė pozicija varguoli :)

MAR-as

MAR-as portretas
Ar čia tik nėra „Klaipėdos“ - „Kauno“ dienraščio komentarų rekordas? Kažin kodėl? Būdavo tikrai geresnių straipsnių ir vertesnių diskusijų.

>Jonas D.

>Jonas D. portretas
Aha, tau turbūt geriausias varijantas būtų kad uostui vadovautų Simonas Gentvilas?Ot būūūtųųų gerooovė..:D), ,,piesni spliaskami"!Tokia pat gerovė kaip kad kitas Gentvilas kasė griovį jūroje ties Šventaja.Tol kol nuplovė 3mln.jūron.:DDDDDD)) Be pėdsako
VISI KOMENTARAI 147
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Mirė I. Simonaitytės bibliotekos direktorė L. Pačebutienė
    Mirė I. Simonaitytės bibliotekos direktorė L. Pačebutienė

    Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos bendruomenę pasiekė liūdna žinia – eidama 51-uosius metus, anapilin iškeliavo šios bibliotekos direktorė Laima Pačebutienė. ...

  • Užgavėnės uostamiestyje šiemet bus itin spalvingos
    Užgavėnės uostamiestyje šiemet bus itin spalvingos

    Graži tradicija suvienijo klaipėdiečių šeimas. Artėjant žiemos išvarymo šventei, klaipėdiečiai plušėjo kurdami įspūdingas Užgavėnių kaukes. Teptukus miklino ir į kūrybos procesą įsijungė tiek suaugę, tiek ir vaik...

  • Baltijos jūros dovana – fosilija
    Baltijos jūros dovana – fosilija

    Gintaro gaudytojai savo tinkluose aptiko neįtikėtiną radinį – fosiliją moliusko, kuris galėjo gyventi prieš milijonus metų. Vietos gyventojai nusprendė padovanoti radinį Pajūrio regioninio parko ekspozicijai. ...

  • Folkloras – ne blizgučiai ir rėkiantys balsai
    Folkloras – ne blizgučiai ir rėkiantys balsai

    Klaipėdietę Mariją Serebriakovą daugelis pažįsta kaip veiklią moterį ir šiltą mokytoją. Jos dėka jaunimas susižavi ir puoselėja senąsias tradicijas, o uostamiestyje vyksta tarpkultūrinis dialogas, kuriam nė nereikalingas kalbos mokėjima...

  • Žiema pajūryje kapituliuoja
    Žiema pajūryje kapituliuoja

    Paskutinės kalendorinės žiemos dienos tikros žiemos nebeprimins, veikiau ankstyvą pavasarį. Pajūryje pūs stiprokas vakarų vėjas, o oro temperatūra laikysis aukščiau nulio. ...

    1
  • Įspėja neapsigauti: biznis – parvovirusu sergančiais šuniukais
    Įspėja neapsigauti: biznis – parvovirusu sergančiais šuniukais

    Maltos bišoną iš nelegalių veisėjų įsigijusi klaipėdiečių pora per keletą dienų iššvaistė daugybę laiko ir pinigų, kad ūmai sunegalavęs šunelis išgyventų. Į nepavydėtiną situaciją patekę žmonės r...

    21
  • Daugiabučių renovacija Klaipėdos rajone
    Daugiabučių renovacija Klaipėdos rajone

    Klaipėdos rajono savivaldybės taryba dar 2013 metais patvirtino Klaipėdos rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą ir paskyrė UAB „Gargždų būstas“ jos įgyvendinimo administratoriumi. Šiuo metu vyksta jau...

  • Klaipėdos rajono savivaldybė kviečia dalyvauti konkurse
    Klaipėdos rajono savivaldybė kviečia dalyvauti konkurse

    Klaipėdos rajono savivaldybė kviečia dalyvauti Pajūrio teritorijos priežiūros ir poilsio paslaugų teikimo joje konkurse. ...

  • G. Kalvaitienė: darbas įprasmino gyvenimą
    G. Kalvaitienė: darbas įprasmino gyvenimą

    Energingą ir pozityvumu trykštančią jūrinio mokslo puoselėtoją Genutę Kalvaitienę galima vadinti Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos studentų krikštamote. Gyvenimo džiaugsmu spinduliuojanti moteris įgyvendino daugybę pro...

    9
  • Kelių direkcija teigia nenutrauksianti Rusnės estakados statybos sutarties
    Kelių direkcija teigia nenutrauksianti Rusnės estakados statybos sutarties

    Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) pareiškus, kad Automobilių kelių direkcija turi nutraukti 9,46 mln. eurų vertės Rusnės estakados statybų sutartį, direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas sako, kad sutarties nenutrauks, nes būtų sužlugd...

    8
Daugiau straipsnių