Quantcast

Vairuotojams – adrenalino dozė

Minint Saugaus eismo dieną Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro autodromo lankytojai praktikavosi suvaldyti "Opel" automobilius esant sudėtingoms eismo sąlygoms. Netikėtos situacijos davė gerų pamokų bei adrenalino net ir nemenką patirtį turintiems vairuotojams.

Klaipėdos rajone, Ketvergių kaime įsikūręs Transporto, sandėliavimo ir ryšių sektorinis praktinio mokymo centras penktadienį ir šeštadienį visus norinčiuosius kvietė įvertinti savo vairavimo įgūdžius, autodromo galimybes bei naujųjų "Opel" automobilių saugumą.

Autodrome esančios dvi slidžios dangos – nuokalnė ir dinaminė plokštė – skirtos mokytis "sutramdyti" įvairių tipų automobilius pavojinguose ruožuose ir esant mažam kelio spinduliui.

Kartu su instruktoriais porą ratų apsukę vairuotojai atviravo supratę, kad tobulėti jiems dar tikrai yra kur.

"Verta pabandyti visiems. Buvo gąsdinančių situacijų, ypač kai mašinos galas tapo nevaldomas", – įspūdžiais dalijosi antrą kartą šiame autodrome viešėjęs Vygantas.

Prie "Opel" vairo sėdusi Inga taip pat pasidžiaugė gavusi naujos patirties.

"Buvo baisu, bet patiko. Žiemą, kai pašąla, visko pasitaiko, bet čia gali blaiviai įvertinti situaciją", – šypsojosi moteris.

Klaipėdos E.Galvanausko profesinio mokymo centro direktorė dr. Dalia Martišauskienė tikisi, kad antrą kartą sėkmingai praėjęs renginys taps gražia tradicija. Taip žmonės daugiau sužinos apie vairavimo techniką slidžiame kelyje.

E.Galvanausko profesinio mokymo centro Transporto skyriaus vedėjo Tomo Simaičio žodžiais, net ir didelį vairavimo stažą turintiems vairuotojams ne visada pavyksta saugiai išsisukti iš padėties.

Imituojamos tokios situacijos, kai nei naujausios technologijos, nei vairuotojo įgūdžiai išvengti nelaimės nepadeda – čia svarbu tiksliai žinoti, kokius manevrus atlikti, kad nelaimės mastas būtų kiek įmanoma mažesnis.

"Jei greitis bus per didelis, negelbės nei technologijos ar geros padangos, nei sugebėjimai. Geriausia prevencija yra greitis. Reikia suprasti, kad šių dirbtinai sukurtų situacijų miesto gatvėse būtų geriau, kad nenutiktų, o joms įvykus, turint pasiruošimą, atsiranda didesnė tikimybė lemtingąją sekundės dalį tinkamai sureaguoti", – aiškino T.Simaitis.

Šiame centre organizuojami vairuotojų mokymai pagal daugelį programų, apimančių beveik visas vairuotojų kategorijas, vairuotojų, vežančių pavojingus krovinius, krautuvų, tolimųjų reisų vairuotojų mokymus. Kitaip tariant, visa, kas susiję su sausumos transportu ir logistika.

Sukurta infrastruktūra leidžia profesionaliems autobusų, vilkikų, specialiųjų tarnybų vairuotojams įgauti įgūdžių ir "išlaviruoti" net iš pačių sudėtingiausių situacijų.

Vairavimo įgūdžių tobulinimui centras įsigijo ir specialų simuliatorių. Programine įranga imituojamos įvairios situacijos kelyje, automobilio suvaldymas skirtingomis oro sąlygomis, pasirenkant bet kokią transporto priemonę – autobusą ar sunkvežimį, su puspriekabe, priekaba, esant skirtingoms sąstato masėms.

Bendrovės "Armi servisas" direktorius Kęstutis Lingys akcentavo, kad pastaraisiais metais "Opel" skyrė ypatingą dėmesį savo klientų saugumui. Dėl to jau nemažai nuveikta – įdiegta unikali "OnStar" sistema, dėl kurios, įvykus avarijai ir norint iškviesti reikiamą pagalbą, užtenka paspausti mygtuką.

Klaipėdos E.Galvanausko profesinio mokymo centras kviečia visus vairuotojus ugdyti vairavimo įgūdžius ir pasinaudoti autodrome teikiamomis mokymo ir kitomis paslaugomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Besidomintis

Besidomintis portretas
Kiek kainuoja įgūdžių tobulinimas autodrome?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių