- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos laivynas pasipildė nauju, moderniu laivu.
Daug privalumų...
Praėjusią savaitę savo eiga iš Estijos į Klaipėdą atplaukė naujai pastatytas naftos produktų surinkimo ir narų laivas „Naras“. Modernus ir funkcionalus laivas leis Uosto direkcijos specialistams dirbti dar efektyviau.
„Laivas padės operatyviai atlikti povandeninius techninius darbus ir priežiūrą Klaipėdos uoste bei jo prieigose. Jis pasitarnaus ir aplinkosauginiu aspektu, mat laivu galima rinkti išsiliejusius naftos produktus Klaipėdos uoste, šiukšles, plaukiojančias vandens paviršiuje“, – laivo „Naras“ privalumus vardijo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Laivyno skyriaus vadovas Gintaras Petreikis.
Laive sumontuota narų valdymo stotis su barokamera. Narai darbus saugiai galės atlikti net iki 50 m gylyje.
Laivo priekyje sumontuotas kranas. Su juo bus galima šalinti povandenines kliuvinius –nuskendusias padangas, inkarus, grandines ir kitką.
Nuolat dirbs trys narai
Laivas „Naras“ pastatytas Estijoje, „Baltic Workboats AS“ laivų statykloje. Jo ilgis – 23,2, o plotis – 6 m., grimzlė – 1,52 m. Laivas gali išvystyti 11,5 mazgų greitį.
„Turime nuolat užtikrinti uoste ne tik reikiamus gylius, bet ir šalinti atsirandančias galimas kliūtis akvatorijoje ar prie krantinių. Tam turime būti nuolat techniškai pasirengę. Naujasis laivas leis efektyviau užtikrinti laivybos saugumą uoste“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Laivas „Naras“ kainavo 2,895 mln. eurų. Laive dirbs viena įgula. Ją sudarys kapitonas, mechanikas ir jūreivis–motoristas. Laive taip pat nuolat dirbs trys narai.
Laivynas tapo modernesnis
Laivas „Naras“ pakeis nuo 1987 m. uoste dirbusį „Rifą“.
Be jo Uosto direkcija dar turi narų laivą „Gelmė“. Jis Estijos Nasvos uoste įsikūrusioje laivų statykloje „Baltic Workboats AS“ pastatytas 2007 m. „Gelmė“ yra aprūpinta šiuolaikine navigacine ir ryšio įranga bei ryšio priemonėmis povandeniniams darbams koordinuoti.
„Gelmė“ mažesnė už „Narą“. „Gelmės“ ilgis - 14,5 m, plotis – 4,5 m, grimzlė – 1,4 m, greitis – 10 mazgų.
Pradėjus naudoti laivą „Naras“ ir pardavus „Rifą“, Uosto direkcijos laivynas bus gerokai atnaujintas. Be dviejų narų laivų jį sudarys trys locmanų kateriai, hidrografinis ir bojų aptarnavimo laivas „Lotas“, statytas 2013 m., ir gelbėjimo kateris „Žaibas“.
Uosto direkcijos laivybos skyrius taip pat yra parengęs dokumentus dėl uosto gilinimo ir valymo laivo – žemsiurbės statybos. Uosto direkciją norėtų įsigyti universalią žemsiurbę, kuri būtų skirta uoste po audrų atsiradusioms sąnašoms valyti, taip pat tiktų specializuotiems valymams prie pat krantinių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?3
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...