- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uosto direkcija rengiasi svarbiam darbui – planuojama remontuoti uosto pietinį bangolaužį.
Rekonstrukcija jau vyko
Paskelbtas konkursas rengti pietinio bangolaužio techninį projektą. Šis dokumentas bus parengtas 2015 metų pradžioje. Tada bus skelbiamas konkursas dėl paties bangolaužio rekonstrukcijos.
Pietinis bangolaužis yra 1374 metrų ilgio. Jis beveik dvigubai ilgesnis nei šiaurinis (šio ilgis – 733 metrai). Abu bangolaužiai jau buvo rekonstruoti 2001–2002 metais. Tuomet Danijos ir Olandijos kompanija „Aarsleff Ballast“ 278 metrais pailgino pietinį ir 205 metrais šiaurinį bangolaužius. Tuomet abiejų bangolaužių pertvarkymas kainavo 89 mln. litų.
Dar 65 mln. litų tuomet buvo skirti įplaukos kanalui gilinti nuo 12 iki 14,5 metro ties uosto vartais, o taip pat papildomai – 10–115 krantinėms. 7 mln. litų kainavo uosto vartuose ir šalia jų buvusių laivų nuolaužų iškėlimas, 3 mln. litų – bangų ir srovių matavimo stoties įrengimas.
Dabartinis pietinio bangolaužio remontas vyktų pirmą kartą po jo rekonstrukcijos ir iš esmės apimtų senąją dalį.
Įvertins molo būklę
Dabar remontuojant pietinį bangolaužį rengiamasi atstatyti jo šlaitus nuo jūros pusės. Taip pat bus detaliai įvertinta pietinio molo šlaitų techninė būklė.
Praeityje buvo pasigirdę kalbų, kad kai kuriose vietose bangolaužio šlaitas yra nestabilus. Tačiau tokios kalbos oficialiai buvo paneigtos. Tvirtinama, kad uosto moluose yra išlaikyti techniškai reikalingi nuolydžiai, ir nekyla pavojaus, kad jie gali pradėti slinkti.
Bet rizikuoti negalima. Uostų molai yra ypač svarbūs techniniai statiniai. Jei jie sugriūtų, laivyba būtų uždaryta ilgam.
Geriausiais pavyzdys – Šventosios uostas, kur jį buvo bandoma įrengti be molų. Išraustą laivybos kanalą jūra užnešė per trumpą laiką.
Ne paskutinis remontas
Rekonstruojant pietinį molą planuojama panaudoti ir uoste susikaupusius iš dugno iškeltus riedulius, taip pat gelžbetonines konstrukcijas.
Pietinis molas suskirstytas į daugybę piketų. Naujojo molo dalis yra nuo 135 iki 110 piketo. Toliau pietinis molas tęsiasi nuo 110 iki 15 piketo, kur jo dalis iš Kuršių nerijos pusės yra iš jūros. Paplūdimys prasideda nuo 15 piketo ir sausuma dar driekiasi keliasdešimt metrų iki nulinio piketo.
Dabartinis pietinio molo tvarkymas dar gali būti ne paskutinis. Uosto direkcijoje planuojama gilinti laivybos kanalą ties uosto vartais iki 17 metrų. Tokiu atveju tektų dar labiau sustiprinti arba netgi iš dalies perstatyti pietinį molą.
Kaip tai būtų daroma, dar neaišku. Konsultuojamasi su užsienio specialistais, atliekami naujos galimos konstrukcijos pasukus uosto vartus apie 12 laipsnių navigaciniai bandymai.
Pertvarkyti uosto vartus, jį gilinti planuojama naudojantis ES 2014-2020 metų lėšomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas1
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą1
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų19
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...