- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uosto direkcija paskelbė konkursą, kuriuo numatyta pritaikyti krantines 17 metrų gyliui. Tai ilgą laiką buvo tik svajonėse.
Bandymai susivokti
"Uosto gilinimas iki 17 metrų prasidės nuo šiaurinės dalies. Tuo klausimu jau yra dirbama – duotos užduotys infrastruktūros tarnyboms. Per 2–3 metus šiaurinėje uosto dalyje turėsime 17 metrų gylius. Stebėsime, kaip į naujus gylius reaguoja kranto linijos. Su naujais gyliais eisime tolyn į uostą", – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Paraleliai aiškinamasi ir tai, kaip rekonstruoti uosto vartus. Vyksta diskusijos su olandais, belgais, vokiečiais. Stengiamasi išgirsti kuo daugiau įvairių nuomonių, kad pačioje Uosto direkcijoje būtų galima susivokti, kokias sąlygas įrašyti į konkursų technines užduotis.
"Nėra taip paprasta pertvarkyti uosto vartus. Tai labai brangu, todėl pertvarkymas turi atverti naujas perspektyvas. Turime galvoti ir apie išorinę salą šalia uosto vartų. Nesudaryti perspektyvų vystyti išorinį uostą reikštų Klaipėdos uosto ateities žlugdymą", – dėstė A.Vaitkus.
Prie pirmųjų krantinių
Šiuo metu Uosto direkcija yra paskelbusi konkursą parengti "Klaipėdos naftos" naudojamų 1 ir 2 krantinių rekonstrukcijos techninius projektus.
Abi krantinės turės būti parengtos priimti iki 275 metrų ilgio ir iki 50 metrų pločio laivus, turinčius maksimalią gramzdą, kuri galima esant gyliui iki 17 metrų.
Esant tokiam gyliui, į tanklaivius galima būtų krauti 130 tūkst., o atskirais atvejais ir daugiau tonų naftos produktų. Dabar į tanklaivius daugiausiai pakrauta per 92 tūkst. tonų naftos produktų.
Planuojama, kad 1 ir 2 krantinių rekonstrukcija galėtų prasidėti 2016 metais. Ją vykdyti nebus lengva. Krantines naudojanti "Klaipėdos nafta" yra pareiškusi pageidavimą, kad vykstant rekonstrukcijai būtų sudarytos sąlygos tuo pat metu krauti ir laivus.
Naftos produktų krovos rinkoje yra didelė konkurencija, todėl negalima nors ir trumpam stabdyti krovos, nes klientai gali išeiti į kitus uostus.
Situaciją būtina keisti
Rengiant "Klaipėdos naftos" naudojamų 1 ir 2 krantinių techninį projektą, be naftos produktų bus numatomos galimybės krauti ir kitus krovinius. Kalbama apie suskystintųjų gamtinių dujų ir stambiagabaričių krovinių krovą.
"Mums kelia nerimą, kad naftos produktų krova Klaipėdos uoste kasmet mažėjo 20-30 proc. Čia "Orlen Lietuva" padėtis daro įtaką. Tačiau situaciją reikia keisti. Rinkoje naftos produktų yra. Tai rodo Rygos uosto pavyzdys, kur naftos produktų krova pastaruosius metus nuolat augo. Tai reiškia, kad dėl naftos produktų Klaipėdos uoste yra daromos klaidos", – pastebėjo A.Vaitkus.
"Klaipėdos nafta" Uosto direkcijai yra pateikusi svarstymus įrengti jos teritorijos ribose vadinamąją "nulinę" krantinę. Kol kas šios krantinės projektavimas nepradėtas.
"Nulinės" krantinės ateitis gali priklausyti ir nuo to, kaip po 1 ir 2 krantinių rekonstrukcijos pasikeis naftos produktų srautai. Įtakos turės ir uosto vartų rekonstrukcija. Esant dabartiniams uosto vartams ir plaukimo į uostą linijai, specialistų nuomone, "nulinė" krantinės statyba netgi gali kelti pavojų saugiai laivybai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?4
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas2
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?2
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus24
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų16
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai12
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba5
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...