- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiais metais padaugėjo teisinių procesų, kuriuose skundžiami su uosto plėtra susiję konkursai.
Ieško „kabliukų“
Liepos pradžioje Lietuvos apeliacinis teismas atmetė bendrovių „MT Group“ ir „Jan De Nul N.V“ skundą dėl užteršto grunto saugojimo aikštelės, grunto iškasimo iš dokų duobių, nusausinimo, saugojimo darbų.
2016 metais Uosto direkcija rengė konkursą dėl užteršto grunto tvarkymo. Jį laimėjo suomių bendrovių „Sito Rakennuttajat Oy“, „Vesirakennus Ojanen Oy“ ir „Suomen Vesityo Oy“ bei estų bendrovės „Baltic TechService OU“ konsorciumas. Jo pasiūlyta 11 mln. 366 tūkst. eurų kaina buvo gerokai mažesnė už bendrovių „MT Group“ ir „Jan De Nul N.V“ kainą, kurios siūlė tuos pačius darbus atlikti už 13 mln. 757 tūkst. eurų su PVM.
Kad viešojo pirkimo konkursas būtų pripažintas neteisėtu, jį pralaimėjusios kompanijos nusprendė paieškoti „kabliukų“ konkurentų konsorciume.
„Teigėme, kad bet kokiu atveju tai per didelė kaina ženkliai didesnė nei kito konkurento ir už tokią kainą mes nepirksime užteršto grunto valymo paslaugos, nes tai per brangu. Nepaisant to jie skundė, galbūt su tikslu, kad tas konkursas iš viso neįvyktų“, - svarstė Uosto direkcijos teisės departamento direktorius Linas Rudys.
Jie teisme įrodinėjo, kad suomių ir estų konsorciumas neturintis teisės būti ypatingo statinio statybos rangovu Lietuvoje, o dalies pagrindinių darbų vykdymui pasitelkė subrangovą, nors tai buvę draudžiama.
Pateikta pretenzijų ir dėl to, kad konsorciumas netenkinantis pirkimo sąlygų reikalavimo dėl statybos darbų apyvartos, jo veikla uostų akvatorijos dugno valymo arba gilinimo darbuose nebuvo pagrindinė, jos neturėjo įgyvendinusios bent kiek reikšmingesnių uostų akvatorijos dugno valymo arba gilinimo darbų projektų.
Uosto direkcija kaltinta, kad neleido jiems susipažinti su laimėtojo pasiūlymo duomenis - nebuvę suteikti dokumentai apie konkurentų - konsorciumo narių ar pasitelktų specialistų profesinę patirtį. „MT Group“ ir „Jan De Nul N.V“ nurodė, kad, kad konsorciumas ketina naudoti žemsiurbę, kuri neužtikrintų sėkmingo projekto įgyvendinimo, nes ji negalinti pasiekti doko duobių apačios.
Kertinis projektas
Klaipėdos apygardos administracinis teismas 2017 m. balandžio 14 d. nutartimi „MT Group“ ir „Jan De Nul N.V“ pretenzijas atmetė.
Suomių ir estų konsorciumas teismui pateikė dalį reikalautų dokumentų, išsiaiškinta, kad nurodytas subrangovas „Garant Diving“ vykdys darbus, kurie nėra draudžiami konkurso sąlygomis.
Teismas kvalifikavo, kad „MT Group“ ir „Jan De Nul N.V“ pretenzijos dėl jungtinės veiklos grupės apyvartos, valymo ir gilinimo darbų patirties, naudojamos technikos yra nepagrįstos. Pripažinta, kad Uosto direkcija teisingai elgėsi nepateikdama kai kuriuos duomenis, nes jie konkurse dalyvavusių suomių ir estų junginio atžvilgiu buvę konfidencialūs.
Tą patį liepos pradžioje pripažino ir Lietuvos apeliacinis teismas. Byloje buvo padėtas taškas. Suomių ir estų konsorciumas galės pradėti dokų duobių valymo darbus. Jie jau, ko gero, būtų įpusėję, jei ne tas nepagrįstas, kaip nustatė teismai, skundas. Jis dokų duobių valymo darbus įšaldė mažiausiai pusmečiui. Jau spalio 17 d, buvo pateiktos abiejų dalyvių kainos. Sutartį planuota pasirašyti 2016 metų gruodžio viduryje.
„Gaila, kad ne labai turėdami aiškius argumentus tiekėjai skundžia mūsų rengiamus viešųjų pirkimų konkursus ir tai turi didelę įtaką uosto plėtrai“, - akcentavo L.Rudys.
Užteršto grunto valymas yra kertinis šiuo metu vystomo Klaipėdos uosto projektų. Anot L.Rudžio, dėl to, kad neišvalytas užterštas gruntas, atsiliepia Malkų įlankos sienelės kalimo, krantinių 64, 65, 65A, 127, 127A, 128, 129A, 137A, 138AS, dalies 139 rekonstrukcijoms, nes visose jose yra užteršto grunto, kurį būtina iškasti.
Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė teigė, kad uosto akvatorijoje reikia išvalyti apie 270 tūkst. kubinių metrų grunto. Valymo procesas truks apie 1,5 metų. Pirmiausia bus valoma Malkų įlankoje, nes čia neišvalytas gruntas trukdoma vykdyti keletas kitų projektų.
Konkursuose krito kainos
Tai ne pirmas atvejis pastaraisiais metais, kai konkursų nelaimėję tiekėjai skundžia jų rezultatus. Teismuose beveik visais atvejais laimi Uosto direkcija. Bet gaištamas laikas, užsitęsia darbų pradžia, terminai, vieni nebaigti darbai ima trukdyti kitiems.
„Mes esame sušvelninę konkursų reikalavimus, išplėtėme galimybes ateiti naujiems rangovams. Tai siekiame išlaikyti palankesnes kainas. Manome, kad jei kompanija moka statyti tiltus, ji gali statyti ir uosto krantines“, - dėstė V.Paukštė.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus akcentavo, kad uostas pastaraisiais metais buvo išskirtinis Lietuvos transporto sistemoje. Jame rangos kainos buvo gerokai mažesnės nei kitur Lietuvoje. Kai kuriuose konkursuose kainos krisdavo net iki 40 proc. nuo skaičiuojamųjų verčių. Tai lėmė pasaulyje mažėję gilinimo, hidrotechninių darbų kiekiai. Lietuviškos kompanijos į uostą pernelyg nesiveržė. Kam atlikti darbus uoste, jei keliuose ir geležinkeliuose pelno marža buvo gerokai didesnė?
„Uoste mūsų atžvilgiu tendencijos buvo labai geros. Per pastaruosius keturis metus įdėdami į uostą 155 mln. eurų investicijų dėl viešųjų pirkimų konkursų ir mūsų specialistų, kurie surado geresnius sprendimus dėka, sutaupėme 44 mln. eurų. Kadangi valstybė eina skaidrėjimo, tame tarpe ir viešuosiuose pirkimo konkursuose, keliu, iš kai kurių kompanijų jau išgirdome, kad jiems būtų įdomu dalyvauti ir uosto konkursuose. Visų laukiame konkursuose, juo labiau, kad artimiausiems metams uostas yra numatęs didelės apimties investicinius planus“, - teigė A.Vaitkus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis6
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų12
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai7
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba5
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...