- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybei patvirtinus Šventosios jūrų uosto žemės nuomos konkurso tvarką būtų atvertos sąlygos Palangos miesto savivaldybei atkurti šį uostą. Į „Klaipėdos“ leidinio „Jūra“ klausimus kas įvyko Palangos savivaldybei perėmus Šventosios uostą ir kaip jis bus atkuriamas atsakė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.
– Ką Palangos miesto savivaldybė atliko po to, kai Šventosios uostas jai buvo perduotas iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos?
– Šventosios uostas iš valstybės įmonės „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“ patikėjimo teise Palangos miesto savivaldybei perduotas 2018 m. rugsėjo 18 d. Jau rugsėjo 27 d. Palangos miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą įsteigti savivaldybės įmonę „Šventosios jūrų uosto direkcija“. Ji teiks kokybiškas, tarptautinius standartus atitinkančias viešąsias paslaugas, eksploatuojant Šventosios jūrų uostą, užtikrinti uosto funkcionavimą ir konkurencingumą. Yra patvirtinti šios įmonės įstatai, ji įregistruota Registrų centre, paskelbtas konkursas įmonės vadovo pareigoms.
– Kaip ir kada Palangos miesto savivaldybė rengiasi koreguoti ar gal jau buvo pakoreguotas Šventosios uosto atstatymo planas?
– Šventosios uosto atstatymo planas yra parengtas, išimti statybą leidžiantys dokumentai, kurių pagrindu parengta ir pateikta paraiška.
– Kadangi kreiptasi dėl ES paramos, turėtų būti ir Šventosios uosto atkūrimo grafikas? Kada Šventojoje galėtų prasidėti realūs uosto atkūrimo darbai?
– 2018 m. lapkričio 30 d. Žemės ūkio ministerijai pateikta paraiška „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014-2020 metų veiksmų programos pirmojo sąjungos prioriteto priemonę „Žvejybos uostai, iškrovos vietos, aukcionų patalpos ir priedangos. Investicijos į žvejybos uostų ir iškrovimo vietų priedangų gerinimą“. Gavus finansavimą, numatyta įgyvendinti vieną iš etapų – sukurti žvejams reikiamą infrastruktūrą.
– Kokie galimi Šventosios uosto atstatymo finansavimo būdai, kiek lėšų žada prisidėti pati savivaldybė, kiek ir iš kokių šaltinių tikimasi ES ar valstybės dotavimo paramos?
– Finansiniai šaltiniai galimi įvairūs: ES, valstybės lėšos, projektams koefinansuoti galimas ir savivaldybės finansinis prisidėjimas. Apie konkrečias sumas kol kas anksti kalbėti.
– Baigiantis 2018 metams Vyriausybėje buvo svarstoma Šventosios uosto žemės nuomos tvarka. Kokio kiekio žemės nuomotojų tikimasi Šventosios uoste? Koks būtų jų prisidėjimo prie uosto atkūrimo indėlis?
– Konkretizuoti būsimų nuomininkų skaičių ir galimą jų prisidėjimą prie uosto atkūrimo kol kas per anksti, nes neaišku, koks bus verslo interesas kurtis uoste.
– Kokie uosto atstatymo darbai 2019 metais vyktų? Ar vyks laivybos kanalo gilinimas? Ar būtų stengiamasi įsigyti kokią nors žemsiurbę? Ar vyktų kokie nors kiti su uosto egzistavimu susieti darbai?
– Svarbiausias darbas, kuris dabar vyksta yra galimų finansavimo šaltinių paieška. Nuo pritrauktų pinigų kiekio priklausys konkretūs uosto atkūrimo darbai. Šiame etape ką nors konkretizuoti yra sudėtinga.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai15
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai3
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą3
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą6
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos
Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?23
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai25
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Dar kartą keitė statinio S. Nėries gatvėje paskirtį: bus gydymo įstaiga?
Baigiamo statyti naujo pastato S. Nėries gatvėje paskirtis per pastaruosius penkerius metus keičiama jau trečią kartą. Pradžioje projektas sumanytas kaip jaunimo nakvynės namai, paskui nuspręsta, kad tai bus viešbutis, tačiau galiausiai apsisp...