Quantcast

Ruošiasi diegti „žaliąją bangą“

Klaipėdoje ruošiamasi vadinamosios žaliosios bangos įdiegimui pirmajame koridoriuje. Tačiau, norint įgyvendinti projektą, reikia panaikinti kai kurias pėsčiųjų perėjas arba įrengti jose šviesoforus.

Startuos Sportininkų gatvėje

Pirmiausia numatoma vadinamąją žaliąją bangą diegti Sportininkų–Naujojoje Uosto–Pilies–Minijos gatvėse iki Jūrininkų prospekto. Vėliau projektas būtų įgyvendinamas ir kitose arterijose.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda pasakojo, kad praėjusiais metais buvo atlikta galimybių studija dėl eismo sąlygų mieste pagerinimo.

Numatyta mieste diegti koordinuotą šviesoforų valdymą. Tačiau tokiu atveju koridoriuje negali likti nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų ir sankryžų. Priešingu atveju, anot L.Dūdos, vadinamoji žalioji banga nepasiteisintų.

Saugaus eismo komisijai buvo siūloma septyniose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, kurios yra minėtame koridoriuje, įrengti šviesoforus. Pabrėžta, kad kai kurios yra populiarios tarp pėsčiųjų.

Klausimų kėlė lėšos

Komisija pritarė šviesoforų įrengimui minėtame koridoriuje esančiose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose. Tačiau tam pritarė ne visi jos nariai.

Klaipėdos miesto mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė domėjosi, kiek reikės lėšų šviesoforų įrengimui septyniose pėsčiųjų perėjose, iš kur imamos lėšos, kada bus diegiama „žalioji banga“.

„Trūksta informacijos apie projektą. Nežinodama, kiek reikės lėšų šviesoforų įrengimui, kada jis bus pradėtas įgyvendinti, negaliu pritarti. Kas iš to, jei perėjose pastatysime šviesoforus, o „žalioji banga“ bus įdiegta po dešimt metų?“, – klausė vicemerė.

L.Dūda negalėjo tiksliai pasakyti, kiek kainuos šviesoforų įrengimas. Vadovas aiškino, kad tai bus daroma Kelių priežiūros programos ir rinkliavos už automobilių stovėjimą lėšomis.

„Kiek reikės pinigų, dar nėra aišku. Tačiau Saugaus eismo komisija turi spręsti techninius klausimus, o ne finansų. Tam projektui politikai pritarė ir mes jį įgyvendiname. Kažkas sakė, kad pinigai šiuo atveju nėra svarbūs“, – tvirtino direktorius.

„Liudai, nedžiazuokite“, – replikavo J.Simonavičiūtė.

Siūlė dalį naikinti

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus patikslino informaciją.

Pasak jo, kitiems metams bus numatyta 166 tūkst. eurų „žaliosios bangos“ projekto įgyvendinimui. Už šias lėšas bus perkami nauji valdikliai šviesoforams.

Tačiau R.Mockus negalėjo pasakyti, ar šių lėšų užteks ir šviesoforų įrengimui minėtose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis atkreipė dėmesį, kad kai kurias perėjas reikėtų naikinti, nes jos yra per arti viena kitos.

„Važiuoji Minijos gatve, o ten kas 100 metrų perėjos ir ne bet kokios, o iškiliosios. O jei dar šviesoforai atsiras“, – dėstė direktorius.

L.Dūda atkreipė dėmesį, kad naikinti pėsčiųjų perėjas galima, tačiau žmonės yra prie jų pripratę. Net panaikinus, kirs gatvę tose vietose. Tai nebus saugu.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Aleksandro Michailovo nuomone, „žaliosios bangos“ projektą reikia tęsti.


Šiame straipsnyje: Žalioji bangašviesoforas

NAUJAUSI KOMENTARAI

PolisKLP

PolisKLP portretas
Greičiau reikia judinti šį projektą, nes su eismo reguliavimo visiška šikna... Pats gyvenu pietinėje miesto dalyje (kitoje nei dauguma savivaldbės tarybos narių) ir kiekvieną dieną vykstu į darbą Taikos prospektu link šiaurinė miesto dalies. Galiu konstatuoti, kad dabar yra anti žalioji banga. Pajudi nuo pirmo šviesaforo ir praktiškai prie kiekvieno reikia sustoti. Ir čia važiuojant leistinu greičiu. Aš gerbiu KET ir kitus eismo dalyvius, bet pastebiu, kad daugumą vairuotojų nevina žaliosios bangos nebuvimas ir jie kerta sankryžas degant geltonam šviesaforo signalui, tiek įvažiuojant į sankryžą tiek iš jos išvažiuojant. Manau, yra pilnas Vaičekausko prifilmuotos medžiagos archyvas tokių vaizdelių :) Kituose tiesiosiose: Minijos g.-Piliesg. ar Jūrininkų prospekte situacija ta pati. Reikia būtinai kelti į dienos šviesą žaliosios bangos projektą, nes automobilių mieste nemažėja, o tik daugėja. Jei valdžios vyrai dažniau pasivažinėtų iš miegamųjų rajonų pusės, problema jau būtų išspresta.

Giedrius

Giedrius portretas
O a6 maniau kad Taikos pr. yra didesnis transporto srautas. Kam daryti zalia banga kur mazai transporto?

oi,

oi,  portretas
,,...projektą reikia tęsti." Priminkite, prašau, kiek metų jau apie tai kalbama ir kiek metų niekas nesikeičia? Tai kokio tamprumo dabar tas projektas, kiek jis dar tęsis? :-D
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių