- Milda Skiriutė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nepaiso: gyventojai Tauralaukio gatve važiuojančius vilkikus, sunkvežimius fiksavo ir po to, kai buvo įrengtas ženklas, draudžiantis sunkiasvorio transporto eismą.
-
Skuba: kai kuriuos sunkiasvorės mašinos važiuoja dideliu greičiu, sukeldamos dulkių debesis.
-
Pokyčiai: pėsčiųjų perėja bus įrengta ir Klaipėdos gatvėje – dabar pėstieji tyko, kada nebus automobilių, kad galėtų ją pereiti.
-
Vizitas: uostamiesčio savivaldybės atstovai, policijos pareigūnų buvo atvykę į Tauralaukio gatvę įvertinti situacijos.
-
Nuo vilkikų ginsis kliūtimis
-
Nuo vilkikų ginsis kliūtimis
Kelio ženklai nepadėjo sudrausminti Tauralaukio gatve nuolat zujančio sunkiasvorio transporto. Vairuotojai nepaiso draudimo čia važiuoti, greičio apribojimų, o gyventojai priversti toliau kęsti triukšmą, dulkių debesis, baimintis dėl savo saugumo, todėl sunkvežimiams čia ruošiamos naujos kliūtys.
Į seną kelią negrįžo
Tauralaukio gatvės, kur yra ir privačių, ir daugiabučių namų, gyventojų ramybę sunkiasvoris transportas pradėjo drumsti daugiau nei prieš metus.
Tada pradėta remontuoti Akmenų gatvė, kuria sunkvežimiai, vilkikai, statybinė technika įprastai važiuodavo. Nors šios gatvės remontas baigtas, nemaža dalis sunkiasvorio transporto į ją negrįžo.
Sunkvežimiai, vilkikai, statybinė technika toliau į statybvietes, kurių šioje miesto dalyje gausu, vyksta Tauralaukio gatve.
Nauji namai dygsta ir šioje arterijoje, ir Perkūno gatvėje, ir netoliese esančioje sodų bendrijoje.
Neapsikentę gyventojai kreipėsi pagalbos į miestą valdžią, kad būtų imtasi priemonių, kurios ribotų sunkiasvorio transporto judėjimą Tauralaukio gatve.
"Kentėme krovininių mašinų judėjimą, kol vyko Akmenų gatvės remontas. Nieko nesakėme, tačiau dabar darbai baigti. Nebenorime kęsti nuolat zujančių vilkikų", – tvirtino klaipėdiečiai.
Fiksuotų greičio rekordus
Uostamiesčio savivaldybė ėmėsi priemonių.
Pirmiausia uždraustas sunkiasvorio transporto eismas. Taip pat leistinas greitis sumažintas iki 40 kilometrų per valandą. Ženklai pastatyti prieš maždaug mėnesį.
"Esame dėkingi, kad reaguota į mūsų problemas", – teigė klaipėdiečiai.
Tačiau ženklai nepadėjo apsaugoti Tauralaukio gatvės gyventojų nuo sunkiasvorio transporto. Dalis vairuotojų nepaiso draudimų ir toliau važiuoja šia arterija.
Ženklas, kuris draudžia krovininių automobilių eismą, negalioja aptarnaujančiam transportui.
Tačiau, anot gyventojų, dauguma transporto priemonių važiuoja į toliau esančius sodus, kur ir vyksta didelės statybos.
Anot gyventojų, ypač neramu dėl vaikų, kurie šaligatviais važinėja dviratukais ar paspirtukais. Baisu ir pagalvoti, kas įvyktų, jei šie staiga nuslystų į važiuojamąją dalį.
Važiuodavo tarsi nebūtų rytojaus. Kildavo toks dulkių debesis, kad nebuvo matyti sunkvežimių.
"Pastačius ženklus, situacija kiek pagerėjo, bet yra ir nepaisančiųjų. Anksčiau sunkiasvorių mašinų vairuotojai lėkdavo taip, kad galėjome fiksuoti greičio rekordus. Važiuodavo tarsi nebūtų rytojaus. Kildavo toks dulkių debesis, kad nebuvo matyti sunkvežimių", – prisiminė besiskundę klaipėdiečiai.
Sulaukė tik keiksmų
Gyventojai atkreipė dėmesį, kad Tauralaukio gatvė nėra pritaikyta sunkiasvoriam transportui.
"Jei taip ir toliau kursuos, iš gatvės nieko neliks. O tas kelias įrengtas už mūsų pačių pinigus. Savivaldybei perduota jau įrengta gatvė – išlaidos buvo įskaičiuotos į būsto kainą. Tuoj gyventojams vėl reikės mestis gatvės remontui", – pastebėjo žmonės.
Klaipėdiečiai stebėjosi, kodėl sunkiasvorio transporto vairuotojai nesirenka į statybvietes važiuoti atnaujinta Akmenų gatve, kuri yra pramoninė, tam pritaikyta, nauja.
"Skųstis, kad nežino, kur ši gatvė, vairuotojai negali. Yra nuorodos", – teigė klaipėdiečiai.
Gyventojai įsitikinę, kad dabar sudrausminti sunkvežimių vairuotojus padėtų didesnė kontrolė.
"Neprašome, kad policija skirtų ekipažą visai dienai. Pakaktų, kad atvyktų rytinio ir vakarinio piko metu – nuo 8 iki 8.30 val., kai visi važiuoja, ir nuo 16 iki 16.30 val., kai grįžta. Dieną judėjimas mažesnis. Vieną sustabdytų, kitą, situacija pasikeistų. Tarp vairuotojų greitai sklinda informacija. Mūsų tikslas nėra bausti, o gyventi ramiai ir saugiai", – pabrėžė klaipėdiečiai.
Gyventojai bandė kalbėti ir su vilkikų vairuotojais, kad šie rinktųsi kitą kelią, tačiau sulaukė tik keiksmų.
Paklausti, ar nebandė kalbėti su pačiais statytojais, gyventojai atsakė: "O su kuo kalbėti, kai tiek šioje dalyje statybų vyksta? Nežinome, kur, koks automobilis važiuoja."
Klaipėdiečiai taip pat nuogąstavo, kad ateityje ši gatvė gali virsti magistraline, vedančia į kitus kvartalus.
Tikisi, kad padės kalneliai
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Olegas Mariničius tvirtino, kad domisi Tauralaukio gatvės gyventojų rūpesčiais.
Ruošiamasi įgyvendinti naujas priemones, kurios turėtų sumažinti sunkiasvorio transporto eismą šia arterija.
"Ženklinimas buvo pirmas veiksmas. Negali sakyti, kad visiškai nepadėjo, bet gyventojai toliau fiksuoja pažeidimus. Toliau bendradarbiaujame su policija ir įgyvendinsime naujas priemones, didinančias saugumą arterijoje", – pasakojo pavaduotojas.
Tauralaukio gatvės pradžioje jau pažymėta nauja laikina pėsčiųjų perėja.
Prie jos bus įrengti greičio slopinimo kalneliai, kuriuos ateityje bus galima išmontuoti.
Prie sankryžų, kur didžiausias pavojus, Tauralaukio gatvėje bus įrengtos iškiliosios perėjos. Tokių suplanuotos dvi.
Vietose, kur vaikai gali atsidurti kelyje, atsiras vadinamųjų žadintuvų.
"Manome, kad greičio slopinimo kalneliai, iškiliosios perėjos privers sunkiasvorio transporto vairuotojus, kurie nepastebi ženklų, grįžti į Akmenų gatvę", – bandė žvelgti į ateitį pavaduotojas.
Įrengs ilgai lauktą perėją
Dar viena pėsčiųjų perėja bus įrengta Klaipėdos gatvėje, netoli prekybos centro.
Gyventojai jau daug metų jos prašė, nes dabar nėra galimybės saugiai kirsti gatvės, o šaligatviai tik vienoje pusėje.
Miesto valdžios atstovai vis aiškino, kad vyks Pajūrio ir Klaipėdos dalies gatvių rekonstrukcija, ir viskas bus išspręsta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą3
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje1
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais3
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras6
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras1
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas10
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas3
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...