Quantcast

Kuriamas skaitmeninis uosto žemėlapis

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą sukurti naują skaitmeninį itin tikslų uosto teritorijos ir akvatorijos žemėlapį.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą sukurti naują skaitmeninį itin tikslų uosto teritorijos ir akvatorijos žemėlapį.

Programos taupo pinigus

Klaipėdos uostas jau yra pakankamai stipriai aprūpintas išmaniomis skaitmeninėmis informacinėmis sistemomis.

Šiuo metu Klaipėdos uoste yra skaitmeninis žemėlapis LUVIS (Laivyba uosto valdymo informacinėje sistemoje) rėmuose. Per šią sistemą uosto naudotojai ir laivų savininkai tiesiogiai ar per agentus gauna informacinius pranešimus, teikia privalomas deklaracijas, užsako uosto paslaugas, tvarko sąskaitas už uosto rinkliavas.

Ši sistema supaprastino laivų atvykimo į uostą registravimo formalumus. Kasmet Klaipėdos uoste lankosi per šešis tūkstančius laivų. Iki įdiegiant LUVIS sistemą uoste dokumentų forminimas būdavo tradicinis, kai juos popieriniu pavidalu reikėdavo pristatyti uosto tarnyboms. Tekdavo gaišti daug laiko. Netgi buvo paskaičiuota, kad forminant laivų atvykimus kompanijų atstovai per metus papildomai nuvažiuodavo apie 40 tūkst. kilometrų.

Praplės informaciją apie laivus

Kuriamas naujas skaitmeninis uosto teritorijos ir akvatorijos žemėlapis iš esmės atnaujins ir LUVIS naudojamą uosto žemėlapį.

Jame bus pateikiama ne tik dabar jau prieinama informacija, bet ir nauji duomenys apie į uostą atplaukiančius laivus.

Naujame uosto žemėlapyje bus galimybė nuskaityti į uostą plaukiančio laivo koordinates, įvairią jo techninę informaciją, laivo judėjimo istoriją. Netgi numatyta galimybė gauti informaciją apie galimą laivo pažeidimą, jei toks bus.

LUVIS sistemai bus perduodami ne tik šie su laivais susiję atnaujinti duomenys, bet ir veiks krantinės, uosto piketų, laivų paieškos sistema.

Naujovė – uosto techniniai duomenys

Naujovių, palyginti su tuo, kas yra dabar, bus ir kuriamame uosto ir akvatorijos žemėlapyje.

Naujo uosto žemėlapis bus uosto teritorijas ir akvatoriją apimantis ortofotografinis žemėlapis. Jis bus sudarytas remiantis uosto topografinių matavimų duomenimis ir kadastriniais matavimais nustatytomis žemės sklypų ribomis.

Skaitmeniniame uosto žemėlapyje bus pažymėtos ne tik atskirų uosto kompanijų nuomojamų sklypų ribos, bet ir uosto geležinkeliai, keliai, gatvės, krantinės su jų dokumentais - pasais. Atskirose dalyse skaitmeniniame žemėlapyje bus prieinami ir su uosto infrastruktūros gerinimu susieti teritorijų planavimo dokumentai, inžinerinių tinklų ir statybų techniniai projektai, netgi uosto akvatorijos batimetriniai matavimai ir tiriamieji geologiniai gręžiniai.

Naujas uosto skaitmeninis žemėlapis pritaikytas veikti su naujaisiais serveriais ir PORT/GIS taikomąja programine įranga, bus pakankamai sudėtingas informacinių technologijų kūrinys. Numatyta, kad jo kūrėjai privalės sukurtą sistemą dar dvejus metus ir eksploatuoti nuolat mokydami uosto specialistus kaip naudotis ja savarankiškai. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių