Kaip tolimųjų reisų vairuotojams nepatekti į nesąžiningų darbdavių pinkles?

  • Teksto dydis:

Per pastaruosius metus Lietuvoje įsikūrė rekordiškai daug krovinių vežimo veiklą vykdančių įmonių. Tačiau tuo pačiu padaugėjo ir verslininkų, vengiančių su darbuotojais atsiskaityti, nuolat bankrutuojančių, statusą keičiančių ar ir dingstančių lyg į vandenį įmonių. Kovo viduryje į didžiųjų šalies portalų redakcijas kreipėsi keli Vilniuje įsikūrusios įmonės darbuotojai, kurie ne tik nesulaukė atlyginimo, bet ir įstrigo Vokietijoje be atlygio, degalų, negana to, vienas vilkikų buvo konfiskuotas Lenkijoje, o keliems vos pavyko išvengti konfiskacijos. Tad kaip išvengti tokių situacijų?

Transporto biržos įdiegė saugiklius

Transporto biržos į nesąžiningų krovinių siuntėjų ir vežėjų problematiką dėmesį atkreipė jau prieš du dešimtmečius. „Cargo“ transporto biržoje, internete pasiekiamoje adresu https://www.cargo.lt/asp/index_guest.asp, potencialias problemas galima užčiuopti ankstyviausioje stadijoje. Transporto biržos registruotieji nariai dalijasi informacija apie nesąžiningus rinkos dalyvius, o ir sistemoje įdiegti tam tikri saugikliai, kad vartotojai, dar prieš sudarydami sandorius, būtų maksimaliai apsaugoti.

Tuo tarpu vairuotojai apie potencialius darbdavius turi pasidomėti patys. Teoriškai jie ginami institucijų, praktiškai atgauti uždirbtus pinigus – labai sudėtinga, procesas ilgai užtrunka.

Esminė klaida – nepasidomėti darbdaviu

Apgautieji ir Vokietijoje įstrigę vairuotojai pasakoja, kad darbo skelbimą, kviečiantį padirbėti tolimųjų reisų vairuotojais, jie rado internete. Skelbime buvo nurodytas žadamas dieninis atlygis – nuo 80 eurų. Tačiau, kaip pasakoja įsidarbinę vairuotojai, sunkumų jie patyrė jau išvykę į pirmuosius reisus. Vilkikai, kuriais jie vyko į Vakarų Europą, buvo neapdrausti, nepraėję techninės apžiūros. Vairuotojai neturėjo lėšų kelių mokesčiams, degalams. Todėl Didžiojoje Britanijoje vienas iš vilkikų vos nebuvo konfiskuotas, o kito vilkiko, vairuojamo vairuotojo Roberto, laukė ir liūdnesnis likimas: jis areštuotas ir saugomas Lenkijoje. Iš reisų grįžę vairuotojai sulaukė dar vienos nemalonios staigmenos: jų darbdavio – įmonės, įsikūrusios Vilniuje, Gedimino pr. 45–4, patalpose šiuo metu registruota ir veiklą vykdo jau kita įmonė. Vairuotojai viliasi, kad viešumas padės išsireikalauti teisėto atlygio.

Kaip norintiems įsidarbinti tolimųjų reisų vairuotojais išvengti tokių dviprasmių situacijų?

– Pasidomėti įmonės teisiniu statusu. Pasak Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) atstovų, reikia pasidomėti įmonės steigimo ir veiklos istorija. Pavyzdžiui, į institucijų akiratį patekusi Vilniaus įmonė per pastaruosius kelerius metus net 3 kartus keitė pavadinimą. VDI dėl šios įmonės sulaukė per 20 skundų. Kilus įtarimų dėl darbdavio sąžiningumo, telefonu ar el. paštu galima pasikonsultuoti su VDI specialistais.

– Pasidomėti, kokia informacija apie įmonę pateikiama internete. Nepatikimos įmonės internete turi pagrįstų skundų su konkrečia informacija (reikia skirti konkurentų skleidžiamą antireklamą nuo realių nusiskundimų).

– Pasirašyti darbo sutartį, kurioje nurodytas tikslus sutartas atlygis. Itin rizikinga dirbti pradėti be sutarties, nes tokiu atveju savo tiesą teisme įrodyti bus labai sudėtinga. Sutartyje turi būti nurodytos visos esminės detalės ir, svarbiausia, tikslus sutartas atlygis – alga ir dienpinigiai. Tiesa, nelegalaus darbo atvejų tarp tolimųjų reisų vairuotojų beveik nepasitaiko, tačiau daug atvejų, kai darbo sutartyje nurodomas minimalus atlyginimas, o didesnio atlygio, kuris buvo žadamas „vokeliuose“, vairuotojai taip ir nesulaukia.

Kaip skelbia VDI, kasmet sulaukiama vis daugiau skundų dėl vežėjų nesumokėtų atlyginimų. Per visus 2018 metus tokio tipo skundų gauta per 900.

Lietuvoje pagal statistiką daugiausia įdarbinama pardavėjų ir tolimųjų reisų vairuotojų. Šiuo metu sunkiasvorių sunkvežimių vairuotojų šalyje dirba per 73 tūkst. Vidutinis tolimųjų reisų vairuotojo atlyginimas siekia apie 600 eurų, o už kiekvieną dieną reise papildomai mokama vidutiniškai 60–85 Eur dienpinigių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aris

Aris portretas
Tai gal visgi VDI ir kitos atitinkamos institucijos gyvuojančios iš mokesčių mokėtojų pinigų turėtų tokias įmones laikyti po padidinamuoju stiklų? O ne ieškantieji darbo burti iš kavos tirščių mokės jiems kas atlyginimą ar ne, dirbti geriau ar ir toliau stovėti darbo biržoje.

Anonimas

Anonimas portretas
Tolimų reisų vairuotojai turi bijoti policijos ,o ne darbo. Jeigu pagauna darbo ir poilsio režimo nesilaikant, ar kokią valandą ilgiau važiuojantį vairuotoją iki poilsio vietos ,kuri jam patogi -uniformuoti kelių plėšikai pareikalauja arba 800 eurų į kišenę, arba mokėk 2000 baud1 oficialiai. Kai Latvijoje nurenge tokiu būdu mano pažįstamą vairuotoją ,pasidomejau, ir sužinojau kad Lietuvoje tas pat. Tik Pernavas su Skverneliu nieko nežino...
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Startuoja skrydžiai iš Palangos į Dortmundą
    Startuoja skrydžiai iš Palangos į Dortmundą

    Nuo sekmadienio Palangos oro uoste pradedami skrydžiai į Vokietijos miestą Dortmundą. Keleivius į šį miestą skraidins skrydžių kompanija „Wizz Air". ...

    10
  • V. Straupas: kai kurie muzikos gerbėjai mane turbūt nušautų
    V. Straupas: kai kurie muzikos gerbėjai mane turbūt nušautų

    Ne vien klausytis, bet ir girdėti. Kiekvieną įmanomą akimirką su muzika gyvenantis "Balticum TV" programų direktorius Vladas Straupas kokybiško garso teikiamą malonumą galėtų palyginti su mėgavimusi puikiai paruošta kava ar g...

    5
  • Su pirmosiomis žibutėmis pasirodė ir erkės
    Su pirmosiomis žibutėmis pasirodė ir erkės

    Atšilus orams, po žiemos prabudo ir išbadėjusios erkės. Užkrečiamų ligų ir AIDS centro duomenimis, pernai uostamiestyje užregistruotas mažiausias šių voragyvių aktyvumas. Vis dėlto specialistai klaipėdiečius ragina būti budr...

    1
  • Nuvykus į kapines – šokas
    Nuvykus į kapines – šokas

    Artėjant Velykoms artimųjų kapus aplankiusių klaipėdiečių laukė netikėtumas. Savo augintomis našlaitėmis kapavietes apsodinti norėję žmonės nustebo prieš šventes kapinėse neradę vandens. ...

    11
  • Klaipėdiečiai bijo sušalti
    Klaipėdiečiai bijo sušalti

    Miesto valdžios sprendimas penktadienį užbaigti šildymo sezoną įplieskė aistras. Gyventojai baiminasi, kad likusį balandį butuose teks kęsti vėsą ir drėgmę. ...

    25
  • Per Velykas bus kur ganyti akis
    Per Velykas bus kur ganyti akis

    Ilgąjį savaitgalį poilsiautojai turės progą ridenti margučius, apžiūrėti eksponuojamus meno dirbinius iš stručio, amadinų ir kitų paukščių kiaušinių. Jų autoriai – ne tik rekordais pagarsėjęs Vytautas Kusas, bet ir ...

    2
  • Gyventojus ragina švęsti saikingai
    Gyventojus ragina švęsti saikingai

    Uostamiesčio turgavietėse ir prekybos centruose jau nusidriekė ilgos eilės. Klaipėdiečiai suskubo ruoštis artėjančioms Velykoms. Tačiau neretai praūžus šventėms žmonės užplūsta gydymo įstaigas, mat persivalgius sunkiai vir&scaron...

    1
  • Pavasaris klaipėdiečius lepins šiluma
    Pavasaris klaipėdiečius lepins šiluma

    Po sausų ir vėsių Velykų uostamiestyje gerokai sušils. Sinoptikų prognozėmis, jau artėjančią savaitę įkais iki 22 ar net daugiau laipsnių. ...

  • Padėka už atjautą – šypsena
    Padėka už atjautą – šypsena

    Prieš Velykas įprasta šveisti namus, plauti langus, bet vis dažniau žmonės nori išvalyti ir savo sielos kerteles. Tai visiškai nesunku, reikia tik nesvarstyti, kada ir kaip tai padaryti, o tiesiog padėti bėdos prispaustam kaim...

  • Uostus labiausiai tempia konteineriai
    Uostus labiausiai tempia konteineriai

    Nors Klaipėdos uoste kovą smarkiai sumažėjo ir skystųjų, ir biriųjų krovinių, jis vis dar išlaiko teigiamą krovos rezultatą pagrinde dėl konteinerių. ...

    9
Daugiau straipsnių