Quantcast

Jakų žiede įsibėgėjo antrojo etapo darbai

Po trumpo atokvėpio Jakų žiede vėl verda statybų darbai. Sausio pabaigoje „Tiltra Group“ valdoma bendrovė „Kauno tiltai“ pradėjo antrąjį sudėtingos žiedinės rekonstrukcijos etapą. Iki ateinančių metų lapkričio įmonė planuoja įrengti dar vieną svarbų transporto ruožą: Palangos–Kauno bei Kauno–Palangos estakadas.

Pluša beveik pusšimtis žmonių

„Viduržiemį pradėtus statybos darbus teko šiek tiek pristabdyti dėl įsismarkavusio šalčio. Dabar jau dirbame įprastu tempu“, – sakė Jakų žiedo antrojo rekonstrukcijos etapo darbų vadovas Kęstutis Stankus.

Statybos objekte šiuo metu darbuojasi 40 žmonių komanda.

K.Stankus pasakojo, jog Jakų žiedinėje sankryžoje dabar gręžiami estakadų poliai – juos planuojama įrengti iki gegužės pabaigos ar birželio pradžios. Iš viso bus įgręžti 654 poliai, kurių bendras ilgis sieks beveik 6 km.

Taip pat jau pradėtos lieti estakadų kolonos, rekonstruojamas transporto žiedas: vyksta žemės darbai, šalinamas augalinis sluoksnis, klojama lietaus surinkimo kanalizacija.

870 m monolitinė perdanga

Antrojo rekonstrukcijos etapo vertė – beveik 58,8 mln. litų (pirmojo – 82,3 mln. litų).

Tačiau beveik dvejus artimiausius metus vyksiantys darbai savo apimtimi nedaug nusileis pirmajam rekonstrukcijos etapui.

Jakų žiedo rekonstrukcijos antrojo etapo metu bus išbetonuota po 20 pamatų ir monolitinių gelžbetoninių kolonų – tam bus panaudota 1700 kub. m aukštos kokybės betono ir 350 tonų stiprios armatūros.

Kartu sudėjus abi estakadas, bus išbetonuota 870 m ilgio monolitinė gelžbetoninė perdanga.

Jai įrengti prireiks 8000 kub. m itin aukštos kokybės betono, kadangi perdangos konstrukcija yra įtempto gelžbetonio. Kitaip tariant, užbetonuota perdanga bus sutempiama ypatingo atsparumo lynais. Jai įrengti taipogi prireiks 650 t armatūros.

Rekonstrukcijos metu bus panaudota 770 m išlengvinimo vamzdžių, 380 tonų įtempimo lynų, 8000 kv. m dviejų sluoksnių prilydomos hidroizoliacijos bei 2 km metalinių atitvarų.

Finalas – triaukštė sankryža

Bendrovei „Kauno tiltai“ iš esmės rekonstravus Jakų žiedą, moderni sankryža bus trijų lygių: pirmame jau driekiasi 610 m ilgio estakada, antrajame atsiras 317 m ilgio estakada Palangos, o trečiajame – 552 m ilgio estakada Kauno kryptimi. Abi jos bus dvijuostės.

Jau nutiesta 146 m ilgio estakados Palanga–Kaunas dalis.

Be to, sankryžoje bus rekonstruota ir naujai nutiesta 4,54 km kelių, 1,55 km pėsčiųjų, dviračių takų, daugiau nei kilometras triukšmą slopinančių sienelių bei įrengtas apšvietimas.

Įgyvendinus Jakų žiedo antrąjį rekonstrukcijos etapą, vykstantiesiems iš Palangos Kauno kryptimi bei iš Kauno pusės Palangos link nebereikės kirsti žiedinės sankryžos.

Keliautojų patogumui ir antrojo rekonstrukcijos etapo metu eismas nebus ribojamas, tik kai kuriose vietose, susiaurėjus keliui, sumažės eismo juostų. Tad šiuose ruožuose bus apribotas važiavimo greitis.

Pasiektas rekordas

Pirmąjį Jakų žiedo rekonstrukcijos etapą, kuris truko beveik dvejus metus, vainikavo rekordinis statinys. Ilgiausia šalyje – net 610 m ilgio – estakada eismas buvo atidarytas praėjusių metų gruodį. Nuo šiol iš Klaipėdos į Kauną bei priešinga kryptimi ratuoti keliautojai gali važiuoti virš Jakų žiedo, tad naujoji estakada žiedinėje sankryžoje ženkliai sumažino transporto spūstis.


Šiame straipsnyje: Jakų žiedas

NAUJAUSI KOMENTARAI

klaipėdietis

klaipėdietis portretas
nesuprantu kam reikalinga estakada važiuojant nuo Kauno į Palangą, juk ir dabar be jokių kliūčių ir stabdymų galima pralėkt su vėjeliu, čia tik bereikalinas lėšų švaistymas ir neūkiškumo pavyzdys, kažkam matyt neblogai nubyra į kišenę.

RK.

RK. portretas
Tiltai statomi šimtmečiams, o ne rytojui.

To RK

To RK portretas
Simtmeciams dabar niekas nestato.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių