- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nepigų šveicarišką laikrodį įsigijusi klaipėdietė šiuo savo pirkiniu džiaugėsi neilgai. Staiga sustojęs ir mėnesį taisomas laikrodis jai sukėlė įtarimų, todėl moteris panoro susigrąžinti sumokėtus pinigus.
Paliko nežinioje?
Viename Klaipėdos prekybos centre įsikūrusioje laikrodžių parduotuvėje klaipėdietė L.A. išsirinko kvarcinį šveicarų gamintojo "Candino" laikrodį.
Jo kaina internetinėje parduotuvėje "Laikrodžių centras" siekia 269 eurus, tačiau pritaikius nuolaidą klientei laikrodis atsiėjo 230 eurų.
Naujuoju pirkiniu L.A. buvo patenkinta tik kelias dienas.
Netrukus sustojo laikrodžio rodyklė.
Brangiam aksesuarui buvo pritaikytas dvejų metų garantinis laikotarpis, todėl klaipėdietė nieko nelaukusi sugrįžo į parduotuvę ir pateikė pardavėjai kvitą.
Vasario 2-ąją prekė geranoriškai priimta remontuoti, o klientei pažadėta, esą maždaug po dviejų savaičių su ja bus susisiekta.
Tačiau skambučio klaipėdietė taip ir nesulaukė.
"Negana to, kad negavau pakaitinio laikrodžio, pati turėjau kamantinėti parduotuvės darbuotojus, kada atgausiu savo laikrodį. Praėjus daugiau nei dviem savaitėms ir pasiteiravus, kas vyksta, mane patikino, kad šeštadienį viską praneš. Tačiau nei šeštadienį – tai yra vasario 23-iąją, nei vėliau jokio skambučio nesulaukiau. Ar tai – normalu?" – piktinosi pašnekovė.
Grąžinti pinigus atsisakė
Neapsikentusi moteris praėjusį šeštadienį nužingsniavo tiesiai į parduotuvę ir paprašė atiduoti pinigus už prekę, kuri taisoma jau mėnesį.
Tačiau "Laikrodžių centro" pardavėja tegalėjo pažadėti, kad paskambins pirmadienį ir praneš apie sprendimą.
Ar ne pati įmonė privalo rūpintis savo klientais?
"Esu dirbantis žmogus – neturiu laiko užsiimti tokiais niekais. Ar ne pati įmonė privalo rūpintis savo klientais? Reikalai pradėjo judėti tik griežtai pareikalavus savo pinigų", – dėstė L.A.
Tik šios savaitės pradžioje klaipėdietė sužinojo, kad pinigų susigrąžinti vis dėlto nepavyks – laikrodis išsimagnetino, o tai esą nėra rimtas gedimas ir nelaikomas broku.
Klientę toks atsakymas supykdė.
"Prekė man nebeatrodo patikima. Ką gali žinoti, kada ir kur laikrodis vėl išsimagnetins? Jei taip nutiks, lauks ilgas garantinis remontas. Manau, turėjau teisę susigrąžinti tuos 230 eurų ne tik už laikrodį, bet ir patirtus nemalonumus", – įsitikinusi pašnekovė.
Antradienį ji atsiėmė laikrodį iš parduotuvės.
"Nėra objektyvios priežasties"
Kaip teigė parduotuvių tinklą "Laikrodžių centras" valdančios bendrovės "Laiko žvaigždė" direktorius Audrius Burbulis, ne visada yra paprasta nustatyti, dėl kokios priežasties laikrodis neveikia.
Todėl taisymas bei mechanizmo stebėjimas kartais užtrunka mėnesį ir ilgiau.
"Dažniausiai išsimagnetinimo atvejis yra nepamatomas ir neapčiuopiamas. Pačiam klientui reikia apsižiūrėti savo aplinką, ar kur nors nėra magneto. Pavyzdžiui, striukėje, palte, kišenėse, rankinių spaudėse ir panašiai. Situacija nėra maloni nei mums, nei klientui", – kalbėjo A.Burbulis.
Direktoriaus žodžiais, greito išsimagnetinimo specialistai nelaiko broku, todėl grąžinti pinigus klientei nėra jokios objektyvios priežasties.
Tiesiog žmonės nežino, kad kvarciniam mechanizmui įtaką daro magnetinis laukas, net mažiausias magnetukas kišenėje.
"Mūsų praktikoje tai nuolat pasitaikantis dalykas. Tiesiog žmonės nežino, kad kvarciniam mechanizmui įtaką daro magnetinis laukas, net mažiausias magnetukas kišenėje. Visiškai nesvarbu, ar laikrodis yra naujas, ar senas. Vieni gali reaguoti stipriau, kiti – visai nepajausti, tai labai priklauso nuo korpuso savybių", – aiškino pašnekovas.
Esą klientės laikrodis buvo testuojamas specialiu prietaisu ir atiduotas nustačius, kad veikia tiksliai ir nepriekaištingai.
Grąžinimas galėjo užsitęsti, nes už šią procedūrą atsakingas įmonės darbuotojas buvo laikinai nedarbingas.
"Mes negalime grąžinti pinigų už gerą daiktą. Galbūt klientui pirmiausia reikėtų pačiam įsitikinti, kur yra problema. Dar kartą apžiūrėti savo aplinką, pasidėti laikrodį kažkur šalia ir pastebėti, kaip jis veiks nenešiojamas. Tiesiog tam, kad situacija nepasikartotų. Nes tai yra tiek mūsų, tiek kliento gaišinimas. Visi pikti, nepatenkinti ir niekas neranda išeities", – kalbėjo A.Burbulis.
Jis prisiminė atvejį, kai žmogus tris kartus nešė taisyti savo nuolat stojantį laikrodį, kol suprato, kas yra negerai.
"Tai buvo ne garantinis remontas – laikrodis, pirktas prieš ketverius, penkerius metus. Trečią kartą atsiėmęs jis man paskambino ir sako – nepatikėsite – vėl tas pats, laikrodis atsilieka. Pradėjome kalbėtis apie magnetą, tada klientas pridėjo laikrodį prie magnetinio rankinės užsegimo ir mums bendraujant jis sustojo. Tai yra pavyzdys, kas vyksta su kvarciniu mechanizmu, reaguojančiu į magnetą", – atsiminė įmonės direktorius.
Pirkėjai pritrūko konkretumo?
Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresniosios patarėjos Giedrės Nenartavičiūtės, pirkėja jau priduodama laikrodį turėjo aiškiai išdėstyti savo reikalavimą.
"Kaip suprantu, palikdama laikrodį parduotuvėje ji sutiko su taisymu. Tą pardavėjas ir padarė. Norą nutraukti sutartį vartotojui reikėjo nurodyti iš anksto. Jeigu situacija kartotųsi, pristatant laikrodį siūlyčiau aiškiai išsakyti norą atgauti pinigus", – sakė G.Nenartavičiūtė.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė atkreipė dėmesį, kad nutraukti sutarties su pardavėju negalima tuo atveju, jei prekės trūkumas yra mažareikšmis.
"Mažareikšmio trūkumo aprašymo teisės aktuose nėra, kiekvienu atveju jis yra vertinimas individualiai specialistų ar užsakytos ekspertizės metu. Konkretus terminas, kiek turėtų trukti remontas, vėlgi nėra nurodytas. Tarnybos manymu, protingas terminas yra ne daugiau kaip trys keturios savaitės. Tai dar priklauso nuo procedūros sudėtingumo", – nurodė G.Nenartavičiūtė.
Dėl laikrodžių vartotojai į specialistus kreipiasi palyginti retai. Tarnyboje vis dar dominuoja skundai dėl avalynės ir drabužių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas2
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas2
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas5
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą3
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės7
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...
-
Klaipėdos vaikams – galimybė nemokamai pažinti baidarių irklavimo džiaugsmą ir naudas1
Klaipėdos, Tauragės ir Telšių apskrityse netrukus bus pradėtas projektas, kurio metu vaikai galės nemokamai susipažinti su baidarių irklavimo teikiamais privalumais, daugiau sužinoti apie judėjimo ir sveikos gyvensenos naudą bei gilinti gamtos...
-
Savivaldybių sprendimai dėl Mėlynosios vėliavos – skirtingi2
Klaipėda nusprendė nedalyvauti Mėlynosios vėliavos – aplinkosauginius reikalavimus esą atitinkančių paplūdimių – programoje, o tam skirtus tūkstančius investuoti į realų pliažų sutvarkymą. Kaimyninės Palangos ir Neringos savivaldyb...
-
Apleistas pastatas bus parduotas aukcione: matininkai pagaliau įveikė užduotį11
Istorija dvelkianti Puodžių gatvė turi savo bėdą – 13 numeriu pažymėtą pastatą. Daugelis klaipėdiečių prisimena, kad jame ilgą laiką veikė „Caritas“, vienoje jo dalyje varguoliai gaudavo rūbų, kitoje veikė pigiausia visoje K...
-
Švenčiant Lietuvos įstojimo į NATO 20-ąsias metines – tradicinis bėgimas uostamiestyje14
Minint Lietuvos įstojimo į NATO 20-ąsias metines, Lietuvos didžiojo kunigaikščio Butigeidžio Dragūnų batalionas pirmą kartą kviečia klaipėdiečius prisijungti prie tradicinio bėgimo, kuris vyks jau šį penktadienį, kovo 29-ąją. ...