Dėl namo – nauji iššūkiai

Miesto valdžiai prabilus, kad reikia nugriauti Naujojoje Uosto gatvėje stovintį apleistą pastatą, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba nusprendė, kad statinys vertingas ir jį reikia išsaugoti. Galutinį žodį dėl avarinės būklės pastato tars Kultūros paveldo departamentas.

Vieno balso persvara

Apie daug metų stūksančio netvarkomo statinio paėmimą visuomenės poreikiams ir nugriovimą pirmiausia prabilta miesto Saugaus eismo komisijos posėdyje. Ekspertai sutiko, kad reikia pradėti tokias procedūras ir tai rekomendavo atlikti savivaldybės administracijai.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Elidos Mantulovos, daugumai nekyla klausimų, ar šį statinį reikia pašalinti.

Pastatas yra įsikišęs į gatvę, trikdo eismą, jo būklė jau seniai pripažinta avarine.

Tačiau praėjusią savaitę Vilniuje posėdžiavusi Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba vieno balso persvara nusprendė, kad statinys pasižymi vertingomis savybėmis.

Akcentuojama, kad jis turi išlikti tokio paties tūrio ir toje pačioje vietoje. Būtų galima keisti pastato išvaizdą. Atnaujinant šį statinį medžiagos, statybos būdas ar architektūra neribojama.

E.Mantulova atkreipė dėmesį, kad Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos sprendimas nėra galutinis, o tik patariamasis. Paskutinį žodį tars Kultūros paveldo departamentas, kuris gali priimti verdiktą, neatsižvelgdamas į tarybos siūlymą.

"Jei tarybos sprendimas netenkina, galima jį skųsti teisme, tačiau, manome, kad Kultūros paveldo departamentas, išgirdęs argumentus ir įvertinęs situaciją, priims racionalų sprendimą. Lauksime jo verdikto, o tada žiūrėsime, ką daryti toliau", – komentavo pavaduotoja.

Rekonstruoti nebūtų galimybių

Pasak E.Mantulovos, jei būtų pripažinta, kad pastatas turi vertingų savybių ir taptų saugomas, tai kliudytų jį paimti visuomenės poreikiams ir nugriauti, ko ir siekia savivaldybė.

"Tokiu atveju pastatas amžiams liktų stovėti gatvėje. Dabar situacija yra labai sudėtinga. Neturime atsakymo, ką darysime toliau", – teigė pavaduotoja.

Anot jos, Naujosios Uosto gatvės 5 namas seniai pripažintas avariniu, tad eksploatuoti jo tokio, koks yra dabar, neįmanoma.

Tačiau, anot pavaduotojos, šioje situacijoje taip pat nebūtų galima parengti, suderinti ir gauti leidimo jokiam rekonstrukcijos projektui, nes objektas neatitinka galiojančio Statybos techninio reglamento reikalavimų.

"Pastatas neatitinka visų atstumų iki važiuojamosios kelio dalies reikalavimų, todėl negali būti nei rekonstruojamas, nei kažkaip kitaip pritaikomas. Šį statinį paveldosaugininkai vertina kaip naujamiesčio urbanistinio komplekso dalį. Kyla klausimas, ar vienas namas identifikuoja visą kompleksą", – klausė pavaduotoja.

E.Mantulova pabrėžė, kad pastato saugojimo procesai neturėtų būti savitiksliai. Tokius objektus reikia pritaikyti visuomenei, panaudoti edukacijai.

"Tačiau šiuo atveju galimybės pritaikyti nematome", – tvirtino pavaduotoja.

Trukdo ateiti investicijoms

Pasak E.Mantulovos, šis statinys kliudo ne tik eismui, bet ir verslui. Pavaduotoja priminė, kad greitai bus 15 metų, kai pramonė pasitraukė iš "Laivitės" teritorijos. Verslas ją ketina vystyti.

"Daug kartų buvo bandyta suderinti šios teritorijos detalųjį planą, bet susiduriama su problema – pastatu Naujojoje Uosto gatvėje. Šis statinys kliudo parengti, suderinti dokumentus, riboja teritorijos vystymą, investicijų atėjimą", – tvirtino pavaduotoja.

Įgyvendindama Darnaus judumo programą, uostamiesčio savivaldybė projektuoja dviračių magistralinius takus Minijos, Pilies, Naujojoje Uosto gatvėje. Ties į gatvę įsikišusiu pastatu nėra galimybės jų nutiesti.

"Negalime užtikrinti sklandaus judėjimo dėl statinio buvimo vietos. Esame ir iš turistų išgirdę klausimų, kodėl čia stovi toks pastatas, o miestas nieko nedaro. Esame pasiryžę spręsti, bet susiduriame su kliūtimis", – tvirtino pavaduotoja.

Anot jos, pastato vertingosios savybės gali būti išsaugotos ir kita forma. Galima eksponuoti statinio nuotraukas, įtraukti į istorinius šaltinius, kuriuose jis išliks amžinai.

"Dabar pastatas stovės, dar labiau nyks, nes jo neįmanoma rekonstruoti", – teigė pavaduotoja.

Naujosios Uosto gatvės 5 pastatas, anot E.Mantulovos, turi daug savininkų. Kažkada čia buvo butai. Vienas jų priklauso ir savivaldybei.

"Gyventojų šiame pastate nėra labai seniai. Pastatas toliau stūkso ir nyksta, savininkai juo nesirūpina. Dabar imtis kažkokių procedūrų būtų rizikinga. Jei pastatas bus pripažintas saugomu, gali būtų neįmanoma įgyvendinti kažkokių sprendinių", – tvirtino pavaduotoja.

Jei Kultūros paveldo departamentas pripažins pastatą saugomu, anot E.Mantulovos,tikėtina, kad sprendimas bus skundžiamas teismui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

1925

1925 portretas
Padaryti kelio susiaurejima, irengiant saligatvi ir issaugoti atrestauruojant nama. Namas saugotinas, nes ne stiklainis ir chrusciovke, o tarpukario statytas. Kai atrestauruos, bus grazu.

Pasiūlymas

Pasiūlymas portretas
Ieškant greitesnio problemos sprendimo, reikia tą griuveną padovanoti paveldo likimą sprendusiai komisijai. Komisija, aišku, nieko tam paveldui nedarys, nes pinigų tiek neturi, o va, savivaldybė galės naujajai savininkei dėti maksimalias baudas už nepriežiūrą. Manau, kad jau sekančiame posėdyje būtų nubalsuota griauti ir kuo greičiau.

Thomas

Thomas portretas
Reikia išsaugoti istorinį uostininkų namą , kelius projektuojant nepagalvojo , kad gatvės nebegalės platinti, tai istorinė miesto dalis .
VISI KOMENTARAI 23
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Ar verta žymėti senjorų mašinas?
    Ar verta žymėti senjorų mašinas?

    Vienas Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys siūlo naujovę – visoje Lietuvoje specialiais rudos spalvos klevo ženklais pradėti ženklinti senjorų vairuojamus automobilius. Alytaus miesto Saugaus eismo komisijos nario Sauliaus Janulevičiaus nuo...

    31
  • Smiltynės keltų krantinės bus su rampomis
    Smiltynės keltų krantinės bus su rampomis

    Rengiamasi rekonstruoti Smiltynės keltų krantines. ...

  • Smarkiai populiarėja elektriniai keltai
    Smarkiai populiarėja elektriniai keltai

    Įvertinta dvejus metus Norvegijoje naudojamo elektrinio kelto „Ampere“ nauda. ...

    1
  • Buriavimo ateitis – uosto pažaduose
    Buriavimo ateitis – uosto pažaduose

    Ar Klaipėda taps Lietuvos buriavimo sostine ir aplenks Kauną priklauso nuo Uosto direkcijos pažadų kuo greičiau pastatyti pramoginių laivų prieplauką už Kiaulės Nugaros. ...

    1
  • Šokėjų kovose triumfavo „Neptūno“ palaikymo komanda
    Šokėjų kovose triumfavo „Neptūno“ palaikymo komanda

    Savos sienos padėjo – „Betsafe–Šokėjų kovose“, kurios vyko Klaipėdos „Švyturio“ arenoje, Klaipėdos „Neptūno“ šokėjos finale nugalėjo praėjusių metų čempiones – Kauno „...

    1
  • Vasaris dar parodys dantis
    Vasaris dar parodys dantis

    Besibaigianti žiema atsitraukti neketina. Sinoptikai prognozuoja šalčius, kurie nuo rytojaus apims visą Lietuvą, taip pat ir pajūrį. ...

  • Vertins Uosto direkcijos darbuotojus
    Vertins Uosto direkcijos darbuotojus

    Ekspertų bendrovė „Hay Group“ iš Vilniaus vertins Uosto direkcijos pareigybių klasifikavimą. ...

    2
  • Draugiška aplinka kitokiam jaunuoliui ir įtraukimas į darbo rinką per meną
    Draugiška aplinka kitokiam jaunuoliui ir įtraukimas į darbo rinką per meną

    Šiandien Lietuvoje dar tik mokomės suprasti kitokį asmenį, gerbti kiekvieno individualumą bei dirbti, mokytis ir bendrauti su specialius poreikius turinčiais žmonėmis. Įvairovės visuomenėje asmenys su specialiais poreikiais nėra izoliuojami n...

  • V. Kovalenka – keturių kariuomenių karys
    V. Kovalenka – keturių kariuomenių karys

    Žmogus, kuris per minutę gali perskaityti pusę tūkstančio ar net daugiau žodžių, kurio apsiskaitymas ne kartą jam lėmė keistų sutapimų. Dar daugybe paradoksaliai skambančių apibūdinimų galima būtų pristatyti ne vieną dešimtmetį Klai...

    4
  • Laive – „zampolitų“ šmėkla
    Laive – „zampolitų“ šmėkla

    Daugybę buvusių jūrininkų kausto baimė, kad vieną dieną viešumoje pasirodys pranešimas, jog jie buvo KGB agentai. Tokia baimė kilo, kai buvo pranešta apie garsaus aktoriaus ir ne mažiau garsaus muziko bendradarbiavimą su KGB. Buv...

    16
Daugiau straipsnių