Quantcast

Jaunasis būgnų talentas trokšta studijuoti Amsterdamo muzikos akademijoje

  • Teksto dydis:

Klaipėdietis būgnininkas Kasparas Petkus aktyviai koncertuoja Lietuvoje bei už jos ribų su žinomais muzikantais bei grupėmis. Didžiąją dalį jo laiko aprėpia kūryba bei praktikavimasis studijoje, kur vienas arba su grupe (Antanas Balsys, Vykintas Jasaitis, Martynas Šiaulys) groja gerai pasaulyje žinomas kompozicijas bei originalius savo kūrinius.

Kasparas – motyvuotas, siekiantis žinių ir užsispyręs muzikantas. Jis mėgaujasi kiekviena diena, grodamas ir klausydamasis geros muzikos bei po truputį įgyvendindamas begalę savo užsibrėžtų tikslų. „Savo muzika svajoju padaryti pasaulį geresnį“, – sakė jaunasis būgnų talentas, trokštantis studijuoti Amsterdamo muzikos akademijoje (Nyderlandai) ir su draugais šį penktadienį rengiantis paramos koncertą, kad ši svajonė išsipildytų.

Įkvėpė džiazas

– Kada pirmą kartą į rankas paėmei būgnų lazdeles?

– Būdamas 11-os, kai mokiausi penktoje klasėje. Tai įvyko Vilniuje, krikščionių protestantų bažnyčioje, kurią lankiau. Ten būgnais grojo Vygintas Vyšniauskas – jis ir buvo pirmasis žmogus, kuris mane instruktavo apie būgnus bei vėliau buvo mano mokytojas. Dar iki šiol atsimenu momentą, kai pirmą kartą atsisėdau prie būgnų komplekto, – tai man padarė didžiulį įspūdį.

– Koks buvo pirmas sąlytis su muzika?

– Gimiau muzikantų šeimoje, mano tėvai yra muzikantai: tėtis – operos dainininkas, koncertavęs daugumoje pasaulio valstybių, o mama – chorvedė bei kompozitorė, kuri turi daugybę nuopelnų Lietuvos muzikos pasaulyje. Galiu sakyti, jog esu muzikantas nuo gimimo, nes namuose visąlaik grodavo muzika, o aš visada surasdavau būdą, kaip jai pritarti. Būdamas penkerių pradėjau dainuoti bei groti pianinu.

– Kas tave įkvėpė žengti muzikos keliu?

– Manau, kad įkvėpimas muzikuoti man buvo gamtos dovana. Su muzika esu nuo mažens, o būdamas septynerių įstojau į nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos pirmąją klasę. Ten mokiausi septynerius metus, tačiau vangiai grodavau bei turėjau mažai noro muzikuoti. Bet septintoje klasėje, kai taip nenorėdavau groti, kad net bėgdavau iš specialybės (mušamųjų) atsiskaitymų ir egzaminų, vienu momentu pajutau kažką, ko dabar negaliu paaiškinti. Atsimenu, jog tada pradėjau klausytis džiazo muzikos. Man tai atrodė taip įspūdinga bei įdomu, kad pamėgau muziką ir jau savo noru grodavau ne po vieną ir ne po dvi valandas per dieną. Nuo tada nesustoju...

Groja su orkestru

– Esi labai jaunas, bet jau nemažai pasiekei. Papasakok apie didžiausius ir įsimintiniausius projektus bei festivalius, kuriuose esi dalyvavęs.

– Jau 11-oje klasėje pradėjau groti su Klaipėdos džiazo orkestru (vad. Kęstutis Sova), taip pat grojau su žinomais muzikantais: Tevetu Sela (Izraelis), Hudsonu Knottu (Amerika), Francisco Angel Blanco „Latino“ (Ispanija), Lietuvos funko grupe „Gin’Gas“ ir Remigijumi Ruokiu, Eugenijumi Jonavičiumi, Sauliumi Šiaučiuliu, Donatu Bukausku, Leonardu Bėkša, Algiu Kiliu, Arnoldu Jankūnu, Eugenijumi Kanevičiumi ir daugeliu kitų. O dalyvauti tenka visur ir nuolat. Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje gana anksti pradėjau groti įvairiuose koncertuose, festivaliuose. Esu laimėjęs trečiąją bei antrąją vietas tarptautiniame būgnininkų konkurse „Tamsta Drum day“, antrąją vietą tarptautiniame konkurse „Jazz Fontanas“ Panevėžyje, pirmąją vietą respublikiniame Juozo Pakalnio pučiamųjų ir mušamųjų konkurse, geriausio būgnininko nominaciją jaunų grupių festivalyje Gargžduose, metų muzikanto nominaciją Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijoje. Teko dalyvauti „Vilnius Mama jazz“ festivalyje,“ „Kaunas jazz“ festivalyje, Klaipėdos pilies džiazo festivalyje, „Jazz park“ festivalyje Vilniuje, „Nida jazz“ festivalyje, Šiaulių džiazo festivalyje, Šiaulių bigbendų festivalyje, pirmajame tarptautiniame džiazo ansamblių konkurse Liepojoje, kur laimėjau pirmąją vietą, džiazo festivalyje „Petro-jazz” Sankt Peterburge ir kitur. Taip esu įrašytas į autobiografinių apybraižų žinyną „Kas bus kas. Lietuvos ateitis“.

Jaučiasi įsipareigojęs

– Kokios tavo svajonės ir ateities planai?

– Tikrai turiu svajonių ir planų. Šiuo metu ruošiuosi studijuoti Amsterdame. Tačiau pragyvenimas ten labai brangus, ir planuoti būtinus išlikimui dalykus, tokius kaip gyvenamoji vieta, darbas, draudimas ir kt., yra labai sunku, nes viskam trūksta lėšų. Mano svajonė yra sėkmingai mokytis ir kuo daugiau pasisavinti informacijos bei patirties iš Amsterdamo konservatorijos. Taip pat norėčiau savo muziką plėsti po pasaulį, garsindamas gimtinę Lietuvą. Nuoširdžiai trokštu, jog muzikos ir apskritai kultūros lygis mūsų šalyje sparčiai augtų. Jaučiu, lyg viduje turiu svajonę – įsipareigojimą visa savo širdimi stipriai prie to prisidėti.

– Kaip sakė Einšteinas, tas, kuris nustoja mokytis, pradeda mirti. Papasakok apie Amsterdamo muzikos akademiją, kodėl į ją stojai ir ko tikiesi išmokti joje?

– Muzikos konservatorija Amsterdame – viena labiausiai žinomų konservatorijų pasaulyje. Kiekvienas, kuris pasirenka studijuoti Amsterdamo konservatorijoje, gauna universalią programą su daugybę galimybių tobulėti asmeniškai. Geriausių mokytojų patarimai bei skatinanti aplinka užtikrina, kad studentai taptų aukščiausio lygio muzikantais. Daugybė specialių projektų bei stiprus teorijos ir praktikos santykis studijų metu garantuoti. Aukšto lygio švietimo kokybė bei kultūrų įvairovė Amsterdame studentams duoda galimybę tapti ne tik geriausiais muzikantais ar mokytojais, bet ir plačių pažiūrų meno kūrėjais.

Paramos koncertas

– Maždaug apie 1 200 studentų iš Nyderlandų bei kitų pasaulio šalių dalyvauja Amsterdamo konservatorijos kursuose, kuriuos apima klasikinė muzika, džiazas, ankstyvoji muzika, opera, latino bei populiarioji muzika. Daugybė įvairių projektų studijuojant yra tiesiogiai susiję su praktika. Pavyzdžiui: studentai koncertuoja „Concertgebouw“, „Bimhuis“, „Muziekgebouw aan 't IJ“ , „Beurs van Berlage”,  ,,Melkweg” ar ,,Paradiso”.

Atmosfera – tarptautinė. Daug studentų iš užsienio atvyksta studijuoti Amsterdame tam tikrą laikotarpį, o daugelis studentų turi galimybę kelius mėnesius ar vienerius metus pasimokyti kitoje užsienio konservatorijoje. CvA (Amsterdamo konservatorija) bendradarbiauja su akademiniais kursais visame pasaulyje. Be to, kiekvienais metais yra kviečiama daug svečių mokytojų iš Nyderlandų ir užsienio įvairiems ,,workshopams”,  paskaitoms ar „masterclassams”.

Jau gana seniai sužinojęs apie šios konservatorijos galimybes bei susipažinęs su dėstytojais ir studentais, įstojau ten ir noriu visas pasinerti į šias nuostabias studijas ir pasiekti aukštų rezultatų.

Mokslas Amsterdamo akademijoje yra brangus malonumas. Tad nuoširdžiai kviečiu visus į mano paramos koncertą, kuriame gitara gros V.Jasaitis, bosine gitara – A.Balsys, klavišiniais – M.Šiaulys, mušamaisiais – aš, K.Petkus.

Koncertas vyks Klaipėdos klube „Raketa“ (Bangų g. 5A) rugpjūčio 10 d. 20 val. Bilieto kaina – auka studijoms Amsterdamo muzikos akademijoje.

Komentarai

„Kasparas yra visapusiškas, universalus būgnininkas. Jis lengvai ir sklandžiai gali  pagroti daug autentiškų muzikos stilių. Malonu groti su šiuo muzikantu tiek studijoje, tiek scenoje, kur savo profesionalumą, kūrybiškumą bei teigiamą emociją jis teikia kiekvienoje situacijoje. Labai rekomenduoju Kasparą kiekvienam rimtam atlikėjui ar grupei, ieškantiems tvirto bei virtuoziško būgnininko“ (T.Sela, kompozitorius ir saksofonininkas, Izraelis).

„Jaunas, veržlus universalus ir kūrybingas būgnininkas K.Petkus visada pasirenka tokį kompozicijos vystymo kelią, kuris stebuklingai įpučia melodijai atpažįstamo gaivumo ir tuo pačiu naujumo” (R.Ruokis, „Gin’Gas“ grupės lyderis).

„K.Petkus – talentingas, ambicingas ir motyvuotas muzikantas, sėkmingai ieškantis savo galutinio tikslo muzikos pasaulyje” (K.Sova, Klaipėdos džiazo orkestro vadovas).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Geras

Geras portretas
pasirinkimas ir sprendimas einant tobulejimo keliu.

vietinis

vietinis portretas
daug kas noėtų studijuot Amsterdame,bet jei nėra galimybių galėtų ir Vilniuje studijuot ,o ne rinkt pinigus
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių