Quantcast

Funikulieriaus avarijos tyrimas: atskleidžiamos iki šiol niekur neminėtos detalės

Aiškinamasi, kodėl įvyko funikulieriaus avarija Kaune. Incidento, per kurį nesunkiai nukentėjo 8 vaikai, priežastis tiria įvairios institucijos: darbo inspekcija, policija, bendrovė „Kauno liftai“, kuriai priklauso Žaliakalnio funikulierius. Šios bendrovės vadovas Jonas Guzavičius pasakoja dar niekur neminėtų nelaimės aplinkybių.

Po penktadienį įvykusios avarijos Žaliakalnio funikulierius uždarytas ir neveiks iki bus ištirtos nelaimės priežastys. Artimiausiomis dienomis įvykio vietoje dirbs tyrimus atliekančios komisijos, o jų – ne viena. Nelaimės priežastis pradėjo aiškintis ir Valstybinė darbo inspekcija, pasak jos atstovų, tyrimas gali užtrukti.

„Nuostatai numato, kad avarijos tyrimas turi būti atliktas ir aktas surašytas per 10 dienų. Bet jeigu tyrimui reikalingos ekspertizės, reikia atlikti tam tikrus bandymus, komisija tada sprendžia, kiek pratęsti tyrimą, faktiškai tyrimas atliekamas tiek laiko, kiek reikalinga“, – paaiškino Valstybinės darbo inspekcijos Kauno skyriaus vyr. darbo inspektorius Rimantas Kutra.

Po nelaimės penktadienį sulaikytas 61-erių funikulieriaus mašinistas savaitgalį paleistas iš areštinės. Vyrui, kuris įvykio vietoje buvo neblaivus, dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo pareikšti įtarimai, skirta kardomoji priemonė – rašytinis pasižadėjimas neišvykti.

Bendrovės „Kauno liftai“ vadovas J. Guzavičius LRT sakė, kad incidentas įvyko dėl darbuotojo klaidos. Esą ne vietoje sustojus funikulieriui mašinistas turėjo išleisti juo važiavusius žmones, bet to nepadarė, o ėmęs remontuoti įrenginį atlaisvino vadinamąsias gaudykles, dėl ko funikulierius pasileido žemyn.

Ne vietoje sustojus funikulieriui mašinistas turėjo išleisti juo važiavusius žmones, bet to nepadarė, o ėmęs remontuoti įrenginį atlaisvino vadinamąsias gaudykles.

Be to, įmonės atstovai pripažįsta, kad vagone važiavo per daug žmonių. Vienu metu galėjo kilti ne daugiau kaip 25, o per nelaimę funikulieriuje jų buvo 32.

Bendrovės vadovai sako palaikantys ryšius su nukentėjusiais ir svarstantys, kaip atlyginti patirtą žalą, bet konkrečių sprendimų kol kas nėra.

„Mes skambinome Šaulių Vinco Kudirkos progimnazijos direktoriui, kalbėjome, atsiprašėme už tokį incidentą. Galvojame gal teks nuvažiuoti į Šiaulius, pabendrauti su žmonėmis“, – sakė UAB „Kauno liftai“ technikos direktorius Virginijus Markveldas.

Kauno savivaldybė planavo sušaukti ekstremalių situacijų komisijos posėdį, bet nuspręsta sulaukti ekspertų išvadų. Pasak civilinės saugos skyriaus vedėjo, jau dabar aišku, kad bus imamasi prevencinių priemonių, kad tokie incidentai nepasikartotų.

Iš viso Kaune veikia du funikulieriai – Aleksoto ir Žaliakalnio, juos valdo skirtingos bendrovės.

1931 m. pradėjęs veikti Žaliakalnio funikulierius yra vienas iš dviejų tokių keltuvų Kaune, pirmasis mieste ir Lietuvoje, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje.

Plačiau apie nelaimę skaitykite „Kauno dienos“ straipsnyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vladas

Vladas portretas
Viena iseitis pakeisti savininka

jau ne cha-cha-chaaaaaaaaaa

jau ne cha-cha-chaaaaaaaaaa portretas
As siuo keltuvu kiekviena diena keldavausi - leisdavausi kiekviena diena. Ir per 30 metu nebuvo jokiu problemu, nepasitaike. O siuo atveju kaltas tik savininkas - Liftu imone. Visi keliami mechanizmai turi buti tikrinami normomis numatytu jiems laiku. O del per didelio zmoniu kiekio - N E S A M O N E. jei kele 30 vaiku 5 - 7 klasiu ir 2 mokytojas, tai koks cia svoris!!!!!!!!! I si kelta tiek prisigrusdavo suaugusiu zmoniu, kad vos durys uzsidarydavo ,ir nieko. T O K I U avariju nebuvo, ir neskleiskit ereziju, kad nuo vaiku svorio keltas nukrito. Kur istaigos, tikrinancios kaip vykdomos K E L I M O mechanizmu patikros ?????????? Ir baikit varyti ant vairininko, nors darbe ir privalo buti blaivus.

Mananti

Mananti portretas
savininkai labai mėgsta pinigus - neinvestavo, neatnaujino ? O kaltininkas jau įvardintas ?
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių