Quantcast

VII forte – naujos edukacinės erdvės moksleiviams

  • Teksto dydis:

Ar XXI a. matematikos klasėje pakanka suolo, popieriaus, pieštuko ir liniuotės? „Nejuokaukit!“ – sako Kauno VII forto erdves švietimui ir edukacijai pritaikantis neformalaus švietimo įstaigos vadovas Vladimiras Orlovas.

„Matematika ir mūsų matematikai šeštadienį švęs įkurtuves – forto kazematas, kadaise tarnavęs kareiviams, pasikeitė neatpažįstamai“, – apie naujovę Kauno tvirtovės VII forto edukacinėse erdvėse prasitarė V.Orlovas.

Pasak jo, šis projektas prasidėjo prieš beveik dvejus metus nuo idėjos pritaikyti vieną forto kazematą matematikai, sukuriant komfortišką aplinką, kurioje istoriniai forto interjerai susidraugautų su moderniais mokykliniais baldais ir įranga.

Kauno tvirtovės VII fortas smalsiems Kauno moksleiviams jau pažįstamas – čia veikianti edukacinė laboratorija jau ne pirmus metus traukia gamtos mokslais besidominčius vaikus. Anot V.Orlovo, dirbant su vaikais, tobulėti ir atsinaujinti reikia nuolat, o geriausių Europos Sąjungos patirčių analizė padėjo įstaigai tiksliau atsirinkti būtinas plėtros kryptis.

„Vieną iš tokių krypčių sėkmingai įgyvendinome šiemet VII forte įrengę Matematikos kazematą, o šalia jo – fizikai, programavimui bei kompiuteriniam projektavimui pritaikytą laboratoriją“, – naujoves vardijo neformalaus švietimo mokyklos vadovas.

„Matematika dažniausiai bendrojo lavinimo mokyklose pristatoma kaip sunkus mokslas, tad moksleivis prisibijo sudėtingų formulių ir uždavinių, kurių praktinės paskirties jis nemato ir nesupranta, dėl to natūraliai mokymosi procese atsiranda spragų, o mokinys ima tiesiog bijoti matematikos“, – patirtimi dalijosi VII forto matematikos mokytoja Rytė Benešiūnaitė.

Įvertinus tai, VII forte veikianti neformalaus švietimo mokykla pasirinko visiškai kitokią matematikos mokymo koncepciją – moksleiviai draugystę su matematika pirmiausia mezga spręsdami praktines užduotis: dėliodami mozaikas, kurdami brangakmenius iš popieriaus ir matuodami jų masę arba nagrinėdami simetrijos dėsnius kaleidoskope. „Vėliau vaikams pamačius sprendimui reikalingą formulę arba sužinojus naują dėsnį nekyla mokykloje dažnai kartojamas klausimas: „Kam man to reikia ?“, – pastebėjo matematikos mokytoja.

Neslėpsime – siekiame tapti pažangia Lietuvos neformalaus švietimo gamtos ir tiksliųjų mokslų mokykla.

Nemažai dėmesio naujose mokymuisi pritaikytose erdvėse skirta komfortui ir estetikai. „Ne kartą net iš patyrusių mokytojų girdėjau, kad matematikai užtenka tiesiog popieriaus, liniuotės ir pieštuko. Tačiau net jei Pitagoras savo teoremas įrodinėjo turėdamas tik primityvias priemones, tai nereiškia, kad XXI a. mokydamiesi vieno svarbiausių mokslų mes turime tenkintis atgyvenomis ir skurdžia aplinka“, – įsitikinusi VII forto vadovas V.Orlovas.

Nauja matematikos klasė sukurta pagal architekto Pavelo Balbatunovo projektą, kuriame pavyko suderinti savitą XIX a. VII forto kareivinių fortifikacinį interjerą ir moksleiviams būtinus komforto reikalavimus. Interjero akcentas – medžio masyvo pertvara, formuojanti mokytojos darbo vietos bei mokyklinės lentos zoną, sudaryta iš pagrindinių geometrijos figūrų, todėl kartu tai yra ir metodinė priemonė. „Matematikos klasėje ir šalia esančioje kompiuterizuotoje laboratorijoje naudojami modernūs mokykliniai ir laboratoriniai baldai bei ergonominės kedės“, – atkreipė dėmesį V.Orlovas.

„Naujos edukacinės erdvės VII forte – tai ženklas, kad mūsų jauna neformalaus švietimo mokykla auga kartu su savo moksleiviais ir yra pasiryžusi kasmet tobulėti nepaprastoje, bet labai svarbioje bei įdomioje veiklos srityje. Neslėpsime – siekiame tapti pažangia Lietuvos neformalaus švietimo gamtos ir tiksliųjų mokslų mokykla“, – pridūrė VII forto vadovas.

Forte veikianti neformaliojo švietimo mokykla padeda moksleiviams pažinti gamtos ir tiksliuosius mokslus praktiškai, taikant moderniam švietimui aktualius bei efektyvius „Phenomenon-based learning“ metodus. Bendradarbiavimas su Kauno savivaldybe leidžia 200 moksleivių tobulėti už labai nedidelį mokestį. VII forto edukacinėse erdvėse vedamos edukacinės programos grupėms iš kitų Kauno ir Lietuvos mokyklų.

Norite visa tai pamatyti savo akimis ir išbandyti? Naujos matematikos klasės bei fizikai, programavimui ir kompiuteriniam projektavimui pritaikytos laboratorijos atidarymas – jau šį šeštadienį, 14 val. Kauno tvirtovės VII forte, Archyvo g. 61, Kaunas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

paskelbta

paskelbta portretas
kad mokinių skaičius per paskutinius 5 mokslo metus Kauno miesto bendrojo ugdymo mokyklose sumažėjo nuo 40400 iki 31000, tai yra vietos visokiems užsiėmimas per akis, tai pinigų taškimas

to emigrants

to emigrants portretas
Ir kuo vaiku mokymas trukdo buvusiai koncentracijos stovyklai? Gestapo pastate, kur rusiuose dejosi kazkas panasaus- sekmingai sokama ir dainuojama- ir niekam nekliuna. Muzikinis teatras ant kaulu stovi- niekas opereciu nedraudzia. Todel nereikia siknoj smegenu jieskoti, mokslas niekam netrukdo

emigrants

emigrants portretas
ar turi bent kiek proto, sąžinės valdininkai, steigti vaikų mokymo patalpas, toje vietoje kur buvo 2 pasaulinio karo metu buvo koncentracijos stovykla, ten kur vyko planinės masinės žmonių žudynės, ten kur belaisviai mirė nuo šalčio, prasto maisto, egzekucijų, ten kur buvo vykdomas lavonų deginimas, kur buvo masinės kapavietės, beje manau, kad viskas darosi specialiai supriešinant Lietuvą su kitomis valstybėmis, tautomis
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių