Quantcast

Vairuotojus reikia rengti jau mokykloje

  • Teksto dydis:

Tokio šūkio vedami Kauno techninės apžiūros centro darbuotojai ir vairavimo mokytojai surengė konkursą "Mokausi būti vairuotoju", kurio metu stengėsi išsiaiškinti geriausiai Kelių eismo taisykles išmanantį Kauno mokyklų moksleivį.

Kontrolierių vaidmuo

Konkurso dalyviams teko specialiai sugadintame automobilyje rasti trūkumų, dėl kurių automobilis ne tik negautų teigiamo techninės apžiūros kontrolierių įvertinimo, tačiau ir nebūtų tinkamas kelionei.

"Vieniems užduotį sekėsi atlikti geriau, kitiems prasčiau, tačiau visi konkurso dalyviai aktyviai įsitraukė į trūkumų paieškas. Kartais net ir suaugę pamiršta, kad prieš ilgesnę kelionę reikia patikrinti techninę automobilio būklę, kad važiuotume be rūpesčių. Natūralu, kad ir mokiniams, kurie automobilio dar nevairuoja, tai tapo nelengvu iššūkiu, kurį reikėjo įveikti", – kalbėjo Kauno techninės apžiūros centro vadovas Gintaras Ciegis.

Ant užduočiai atlikti skirto automobilio buvo sumontuotos dvi netinkamos tokiam metų laikui vasarinės padangos, nedegė vienas artimųjų šviesų žibintas, keliuose ratuose trūko tvirtinimo varžtų, įjungus automobilio variklį, prietaisų skydelyje degė apie stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) gedimą informuojanti lemputė, bagažinėje trūko būtinosios pagalbos rinkinio, kad automobiliui būtų leidžiama saugiai dalyvauti eisme ir kt.

Viena geriausiai su šia užduotimi susidorojusiųjų buvo ir mergina. Kotryna Dirsytė, rankose laikydama apdovanojimą, juokavo, kad jai paprasčiausiai nusišypsojo sėkmė, nors čia pat pridūrė, kad apie automobilius išmano šiek tiek daugiau nei apie dviratį. "Malonu nugalėti ir nemenką būrį konkurse dalyvavusių vaikinų", – prisipažino mergina. Neblogai ji pasirodė ir spręsdama teorinę užduotį – 20 klausimų testą, kurį dalyviams parengė "ARV–Auto" vairavimo mokyklos specialistai.

Bando užpildyti spragas

Mokyklos vadovas Valdas Šlepikas teigė, kad finalinio konkurso etapo dalyvių rezultatai visai neblogi, turint galvoje, kad mokiniai jam ruošėsi individualiai, šiek tiek pagelbėjant ir entuziastingiems mokytojams.

Mokymas apie saugų eismą ir suvokimą, ką ir kaip tinkamai daryti gatvėje, turi būti nuolatinis procesas.

"Tokia iniciatyvą, prie kurios buvo pakviesta prisidėti ir mūsų mokykla, vertinu labai teigiamai. Mokymas apie saugų eismą ir suvokimą, ką ir kaip tinkamai daryti gatvėje, turi būti nuolatinis procesas. Mes turime savotišką spragą. Nuo pirmos iki ketvirtos klasės pradinukams aiškinama apie saugų eismą, jie gali dalyvauti "Šviesoforo" varžybose, tačiau vos tik jie įžengia į penktą klasę, mokymas apie saugų eismą įtraukiamas į Civilinės saugos pamokas", – šiandienės mokymo sistemos trūkumus įžvelgė V.Šlepikas.

Pasak jo, mokiniams reikėtų parengti bent minimalias saugaus eismo ugdymo programas, kad augdami, sužinotų vis daugiau naujų dalykų apie saugų eismą. "Kuo vyresnis mokinys, tuo aktyviau jis dalyvauja eisme – važiuoja dviračiais savarankiškai, jau nebe taip akylai prižiūrimas tėvų, kaip pradinukas, galbūt net sėda ant mopedo ar motorolerio, kol galiausiai ateina mokytis į vairavimo mokyklą, tačiau iki to laiko, kol patenka į vairavimo mokyklą, neretai mokosi ir iš ne pačių geriausių pavyzdžių, kaip elgtis kelyje", – tvirtina pašnekovas.

Pokalbio metu paminėtas vienas V.Šlepiko faktas turėtų tapti rimtu ženklu švietimo sistemos specialistams. "Rengdami konkurso etapus mokyklose taip pat buvome parengę klausimynus, tiesa, juose daugiau klausimų buvo susiję su saugiu pėsčiųjų ir dviratininkų dalyvavimu eisme, ir buvo atvejų, kai mokiniams teisingai pavykdavo atsakyti vos tris ar keturis klausimus iš dvidešimties. Ką tai reiškia? Mums toks faktas turėtų signalizuoti, kad jaunimą reikia aktyviai šviesti, kaip elgtis kelyje, nes jų žinios yra nepakankamos", – tvirtino V.Šlepikas.

Neatmestinis mokymas

Su tam tikrais sunkumais tiek šio konkurso metu, tiek ir jau vairuoti besimokantys jaunuoliai susiduria tuomet, kai reikia spręsti loginius vairavimo uždavinius.

"Reikia suprasti, kad eismas yra aplinkybių ir veiksmų kelyje rinkinys, tad visuomet reikia apsvarstyti, kokią įtaką vienoks ar kitoks eismo dalyvio elgesys gali turėti kitiems. Vien aklai išmokti visą KET taisyklių knygelę nepakanka", – kalbėjo vairavimo mokyklos vadovas.

Vis dėlto V.Šlepikas, kalbėdamas apie nuoseklesnį vaikų ir paauglių mokymą bendrojo lavinimo mokyklose, atkreipė dėmesį, kad vien idėjos nepakanka. "Kaip jau ir minėjau, mokiniams turi būti aiškiai išdėstytos sąsajos tarp vienokio ar kitokio elgesio kelyje ir galimų padarinių, tai turi daryti parengtas specialistas, o ne žmogus, kuriam tai pavedama vien dėl to, kad išklausė kelių valandų kursus. Žinoma, aš lenkiu galvą prieš tuos mokytojus, kurie dabar patys imasi iniciatyvos pritraukti vaikus į saugaus eismo būrelius, tačiau tokiu atveju jiems turi būti sudarytos sąlygos tobulėti. Juk savo ir vaikų saugiu dalyvavimu eisme turime būti suinteresuotas kiekvienas", – kalbėjo V.Šlepikas.

Būtent saugų eismą ir mokytojų entuziazmą kaip paskatą dalyvauti šiame konkurse minėjo ir ne vienas konkurso dalyvis, savaitės pradžioje apsilankęs Kauno TAC. Kai kurie mokiniai jau vasarą žadėjo pradėti lankyti kursus vairuotojo pažymėjimui gauti vairavimo mokyklose ir tvirtino, kad šis konkursas tapo puikia repeticija prieš rengiantis dar kol kas tolimam egzaminui VĮ "Regitra".



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių