- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tokio šūkio vedami Kauno techninės apžiūros centro darbuotojai ir vairavimo mokytojai surengė konkursą "Mokausi būti vairuotoju", kurio metu stengėsi išsiaiškinti geriausiai Kelių eismo taisykles išmanantį Kauno mokyklų moksleivį.
Kontrolierių vaidmuo
Konkurso dalyviams teko specialiai sugadintame automobilyje rasti trūkumų, dėl kurių automobilis ne tik negautų teigiamo techninės apžiūros kontrolierių įvertinimo, tačiau ir nebūtų tinkamas kelionei.
"Vieniems užduotį sekėsi atlikti geriau, kitiems prasčiau, tačiau visi konkurso dalyviai aktyviai įsitraukė į trūkumų paieškas. Kartais net ir suaugę pamiršta, kad prieš ilgesnę kelionę reikia patikrinti techninę automobilio būklę, kad važiuotume be rūpesčių. Natūralu, kad ir mokiniams, kurie automobilio dar nevairuoja, tai tapo nelengvu iššūkiu, kurį reikėjo įveikti", – kalbėjo Kauno techninės apžiūros centro vadovas Gintaras Ciegis.
Ant užduočiai atlikti skirto automobilio buvo sumontuotos dvi netinkamos tokiam metų laikui vasarinės padangos, nedegė vienas artimųjų šviesų žibintas, keliuose ratuose trūko tvirtinimo varžtų, įjungus automobilio variklį, prietaisų skydelyje degė apie stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) gedimą informuojanti lemputė, bagažinėje trūko būtinosios pagalbos rinkinio, kad automobiliui būtų leidžiama saugiai dalyvauti eisme ir kt.
Viena geriausiai su šia užduotimi susidorojusiųjų buvo ir mergina. Kotryna Dirsytė, rankose laikydama apdovanojimą, juokavo, kad jai paprasčiausiai nusišypsojo sėkmė, nors čia pat pridūrė, kad apie automobilius išmano šiek tiek daugiau nei apie dviratį. "Malonu nugalėti ir nemenką būrį konkurse dalyvavusių vaikinų", – prisipažino mergina. Neblogai ji pasirodė ir spręsdama teorinę užduotį – 20 klausimų testą, kurį dalyviams parengė "ARV–Auto" vairavimo mokyklos specialistai.
Bando užpildyti spragas
Mokyklos vadovas Valdas Šlepikas teigė, kad finalinio konkurso etapo dalyvių rezultatai visai neblogi, turint galvoje, kad mokiniai jam ruošėsi individualiai, šiek tiek pagelbėjant ir entuziastingiems mokytojams.
Mokymas apie saugų eismą ir suvokimą, ką ir kaip tinkamai daryti gatvėje, turi būti nuolatinis procesas.
"Tokia iniciatyvą, prie kurios buvo pakviesta prisidėti ir mūsų mokykla, vertinu labai teigiamai. Mokymas apie saugų eismą ir suvokimą, ką ir kaip tinkamai daryti gatvėje, turi būti nuolatinis procesas. Mes turime savotišką spragą. Nuo pirmos iki ketvirtos klasės pradinukams aiškinama apie saugų eismą, jie gali dalyvauti "Šviesoforo" varžybose, tačiau vos tik jie įžengia į penktą klasę, mokymas apie saugų eismą įtraukiamas į Civilinės saugos pamokas", – šiandienės mokymo sistemos trūkumus įžvelgė V.Šlepikas.
Pasak jo, mokiniams reikėtų parengti bent minimalias saugaus eismo ugdymo programas, kad augdami, sužinotų vis daugiau naujų dalykų apie saugų eismą. "Kuo vyresnis mokinys, tuo aktyviau jis dalyvauja eisme – važiuoja dviračiais savarankiškai, jau nebe taip akylai prižiūrimas tėvų, kaip pradinukas, galbūt net sėda ant mopedo ar motorolerio, kol galiausiai ateina mokytis į vairavimo mokyklą, tačiau iki to laiko, kol patenka į vairavimo mokyklą, neretai mokosi ir iš ne pačių geriausių pavyzdžių, kaip elgtis kelyje", – tvirtina pašnekovas.
Pokalbio metu paminėtas vienas V.Šlepiko faktas turėtų tapti rimtu ženklu švietimo sistemos specialistams. "Rengdami konkurso etapus mokyklose taip pat buvome parengę klausimynus, tiesa, juose daugiau klausimų buvo susiję su saugiu pėsčiųjų ir dviratininkų dalyvavimu eisme, ir buvo atvejų, kai mokiniams teisingai pavykdavo atsakyti vos tris ar keturis klausimus iš dvidešimties. Ką tai reiškia? Mums toks faktas turėtų signalizuoti, kad jaunimą reikia aktyviai šviesti, kaip elgtis kelyje, nes jų žinios yra nepakankamos", – tvirtino V.Šlepikas.
Neatmestinis mokymas
Su tam tikrais sunkumais tiek šio konkurso metu, tiek ir jau vairuoti besimokantys jaunuoliai susiduria tuomet, kai reikia spręsti loginius vairavimo uždavinius.
"Reikia suprasti, kad eismas yra aplinkybių ir veiksmų kelyje rinkinys, tad visuomet reikia apsvarstyti, kokią įtaką vienoks ar kitoks eismo dalyvio elgesys gali turėti kitiems. Vien aklai išmokti visą KET taisyklių knygelę nepakanka", – kalbėjo vairavimo mokyklos vadovas.
Vis dėlto V.Šlepikas, kalbėdamas apie nuoseklesnį vaikų ir paauglių mokymą bendrojo lavinimo mokyklose, atkreipė dėmesį, kad vien idėjos nepakanka. "Kaip jau ir minėjau, mokiniams turi būti aiškiai išdėstytos sąsajos tarp vienokio ar kitokio elgesio kelyje ir galimų padarinių, tai turi daryti parengtas specialistas, o ne žmogus, kuriam tai pavedama vien dėl to, kad išklausė kelių valandų kursus. Žinoma, aš lenkiu galvą prieš tuos mokytojus, kurie dabar patys imasi iniciatyvos pritraukti vaikus į saugaus eismo būrelius, tačiau tokiu atveju jiems turi būti sudarytos sąlygos tobulėti. Juk savo ir vaikų saugiu dalyvavimu eisme turime būti suinteresuotas kiekvienas", – kalbėjo V.Šlepikas.
Būtent saugų eismą ir mokytojų entuziazmą kaip paskatą dalyvauti šiame konkurse minėjo ir ne vienas konkurso dalyvis, savaitės pradžioje apsilankęs Kauno TAC. Kai kurie mokiniai jau vasarą žadėjo pradėti lankyti kursus vairuotojo pažymėjimui gauti vairavimo mokyklose ir tvirtino, kad šis konkursas tapo puikia repeticija prieš rengiantis dar kol kas tolimam egzaminui VĮ "Regitra".
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas23
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?66
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...