- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno politikai spręs, ar apmokestinti didžiąją dalį Karaliaus Mindaugo prospekto. "Kauno dienos" kalbinti miestiečiai piktinosi, kad iškeldama tokį pasiūlymą, valdžia nesiūlo jokios alternatyvos.
Patuštins kišenes
Planuojama, kad stovėjimas Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpoje tarp Senamiesčio ir A.Mickevičiaus gatvės nuo rugpjūčio 1 d. kainuos 0,30 euro už valandą.
Automobilio parkavimas visą darbo dieną, nuo 8 iki 17 val., kainuos 2,7 euro. Simboliniu mokesčiu vadinamas prospekto apmokestinimas Centre dirbančio kauniečio piniginę per mėnesį paplonins 54 eurais. Įsigijus metinį leidimą, valanda žaliojoje zonoje kainuos 0,25 euro.
Automobilius prospekte dažniausiai palieka Centre dirbantys žmonės. Žinią apie tokį valdžios planą kauniečiai priėmė prieštaringai.
"Toks sprendimas neatrodo logiškas. Artimiausią nemokamą vietą bus galima rasti Vilijampolėje. Pateikdami tokį pasiūlymą turėtų pateikti ir alternatyvas", – nepasitenkinimo savivaldybės pasiūlymu neslėpė kaunietis Liudas.
Vyras pateikė jam žinomus pavyzdžius užsienyje, kur mikrorajonuose netoli Centro įrengtos automobilių aikštelės, prie jų įrengtos viešojo transporto stotelės, iškabinti autobusų važiavimo grafikai.
"Gyvenu Šilainių gale ir puikiai žinau, kad piko valandomis autobusai būna pergrūsti keleivių, net ne visada gali įsisprausti. Tai šiai dienai ir viešasis transportas nėra tinkamai sutvarkytas. Dviračiu gali važiuoti tik nedidelę dalį, o galiausiai po to norėtųsi po dušu palįsti. Toliau gyvenantiesiems pėsčiomis ateiti taip pat sudėtinga. Taksi kainuos brangiau, nei mokėtum už parkavimą. Tad, apie centre dirbančius žmones negalvojama", – tęsė Liudas.
Išsiteks 125 vietose?
Savivaldybė skelbia, kad tokiu sprendimu siekiama suvaldyti milžiniškus eismo srautus, nuo kurių kenčia miesto centrą ir Nemuno salą skirianti gatvė. Kauniečiai juokiasi, suprask gatvė buvo skirta pasižiūrėti, o ne važiuoti.
"Bus liūdna. Apmokestina tam, kad važinėtų viešuoju transportu. Teko važinėti viešuoju transportu. Žmogus turi turėti laiko važinėti viešuoju transportu ir galėti sau leisti tokią prabangą. Jei neturi laiko, tenka mokėti", – situaciją vertino Tomas, prisipažinęs būsiantis priverstas mokėti už parkavimą.
Aiškinama, kad teks pasitenkinti 125 neapmokestintomis vietomis Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, einančioje nuo prekybos centro "Akropolis" iki A.Juozapavičiaus prospekto. "Lieka dalis neapmokestinamo Karaliaus Mindaugo prospekto. Atstumas nuo ten iki pėsčiųjų tilto ties S.Daukanto gatve įveikiamas per 10 min. Dar lieka Karmelitų aikštelė su maždaug 100 vietų automobiliams. Čia leidimas metams kainuoja 120 eurų, t.y. mėnesiui 10 eurų, dienai 0,30 eurų", – skaičiuoja Kauno savivaldybės viešosios įstaigos "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius Justas Limanauskas.
Tiesa, direktorius pripažino, kad sutvarkytose arba dar tvarkomose Centro gatvėse pakeitus parkavimo būdą, sumažėjo automobilių statymo vietų. Kiek tiksliai sumažėjo, direktorius negalėjo pasakyti.
Kauniečiai spėliojo, kiek tai turėjo įtakos pasiūlymui apmokestinti Karaliaus Mindaugo prospektą. "Blogai, visai nebus kur pastatyti automobilio. Ką daryti tiems, kurie gyvena toliau? Jau dabar nepakanka parkavimo vietų. Žmonėms šis sprendimas naudos neduos. Įmonių vadovai turės sukti galvas, kaip padėti darbuotojams", – piktinosi vakar kalbinta Karolina, kol kas nemokamai palikusi automobilį visai dienai Karaliaus Mindaugo prospekte.
Žmogus turi turėti laiko važinėti viešuoju transportu ir galėti sau leisti tokią prabangą.
Kritika dviračių takams
"Pagal darnaus judrumo planą ir užduotis stengiamasi, kad parkavimo vietų miesto centre būtų kuo mažiau. Kuo sunkiau automobilį parkuoti, tuo labiau norisi važiuoti dviračiu, eiti pėsčiomis, naudotis viešuoju transportu", – bandė aiškinti J.Limanauskas.
"Geriau sutaupytų pinigus, išleidžiamus žaliems dažams, kuriais tepa dviračių takus. Gyvenu Kęstučio gatvėje. Taip ir nesuprantu, kaip šia gatve reikėtų teisingai važiuoti. Visi važiuoja kaip išmano, tačiau dviratininkams atriekta dalimi gatvės nė karto nemačiau riedančių dviratininkų", – piktinosi kaunietis Viktoras.
"Ieškodami laisvos vietos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės pralaidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas. Nors dalis kairiųjų posūkių prospekte panaikinta, nemaža dalis skubančių vairuotojų apsisukinėja kirsdami ištisinę liniją", – savivaldybės išplatintame pranešime aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
"Kauno dienos" kalbinti kauniečiai klausia, kiek Karaliaus Mindaugo prospekte oro užterštumas didesnis nei, tarkime, Jonavos gatvėje. Kiek per metus Karaliaus Mindaugo prospekte įvyko eismo įvykių dėl per didelio automobilių srauto? Tokios statistikos savivaldybė viešindama pranešimą apie apmokestinimą nepateikė. Galų gale, ar gatvės apmokestinimas yra vienintelis būdas sumažinti avaringumą.
Tėvai susirūpinę
Didžiausią susirūpinimą Karaliaus Mindaugo prospekto apmokestinimas kelia moksleiviško amžiaus vaikus auginantiems tėvams. "Suprantu, kad stengiamasi mažinti automobilių srautus miesto centre. Bet ką daryti, kai turi nuvežti vaikus į mokyklą, paskui leki į darbą, paskui dar deriniesi, kaip vaikus nuvežti į popamokinius būrelius. Atrodo, kad Kaune, šalia gerų darbų, stengiamasi kiek įmanoma daugiau nugręžti vietinius gyventojus", – liejosi Audronė, siūlydama iš miesto centro iškelti mokyklas, kitas įstaigas, o gal net ir pačią savivaldybę.
"Kauno dieną" buvo pasiekęs ne vienas Kęstučio ir S.Daukanto gatvių sankirtoje esančių namų gyventojų skundas, kad savivaldybės darbuotojai jų dideliame kieme palieka automobilius visai darbo dienai.
"Savivaldybės užduotis skatinti darnų judumą. Važiuoti į darbą žmonės galėtų trise vienu automobiliu. Išeitų, kad valanda parkavimo atsieitų 10 centų padalinus važiuojantiesiems. Tuomet visa diena būtų pigiau. Savivaldybė nenori tų lėšų, o nori, kad žmonės būtų sąmoningesni", – pasvarstymus dėl būsimo Karaliaus Mindaugo prospekto apmokestinimo tęsė įmonės "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius.
"O kur eis šie pinigai?" – apmokestinimui neprieštaravo tik norėjo žinoti visas smulkmenas Kaune gyvenantis Volodia.
"Stebiuosi, kad dar iki šiol neapmokestinta, kai aplinkui viskas jau apmokestinta. Suprantama, kad visame pasaulyje stengiamasi miesto centrą palikti be automobilių", – nepyko ant valdžios, bet ir nepalaikė Inesa.
Ieškodami laisvos vietos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės pralaidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas.
Pabrangs ir Žaliakalnis
Pakeitimai numatyti ir Žaliakalnio gatvėse. Savanorių prospekte panaikinus nelegalias parkavimo vietas, kai automobiliai buvo statomi tiesiog ant šaligatvių, vairuotojai transporto priemones įsigudrino statyti greta esančiose Žaliakalnio gatvelėse.
Siūloma, kad simbolinis mokestis būtų renkamas Leliūnų ir Giedraičių gatvėse bei Širvintų ir Molėtų gatvių atkarpose tarp Savanorių prospekto ir Kapsų gatvės. Vietos gyventojai, neturintys galimybės automobilių pastatyti namo kieme ar garaže, galės įsigyti specialius lengvatinius leidimus, kurie metams kainuoja 35 eurus.
"Jei į Savanorių prospektą neatvažiuoji iki 7–8 val., tai dienos metu nėra galimybės rasti vietos automobiliui. Tikimės, kad po minimalaus apmokestinimo laisvų vietų padaugės", – toliau dėstė J.Limanauskas.
"Automobilių stovėjimo aikštelių" direktorius kiek sutriko paklaustas, kaip pats pasiekia darbo vietą. "Aš gyvenu kaime, todėl dviračiu atvažiuoti sudėtinga. Dėl to ir gyvenu kaime, kad išvengčiau automobilio statymo problemų. Mane žmona užveža į darbą. Mes važiuojame dviese ir puikiai su tuo susitvarkome", – pareiškė J.Limanauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parodė atnaujintą Kauno rotušę: liko tik baigiamieji darbai8
Kauno miesto muziejus pravėrė virtualias duris į atnaujintą Rotušės pastatą. Po kapitalinio remonto matyti blizgančios erdvės. Skelbiama, kada Rotušė vėl bus atvira lankytojams. ...
-
Naujieji Lietuvos zoologijos sodo gyventojai – broliai zebrai2
Vos prieš mėnesį laiko iš Čekijos į Kauną atvežti du broliai zebrai. Praėjus karantino laikotarpiui dryžuočiai pagaliau pasirodė lankytojams. Tiesa, gyvūnai – baikštoki, dar tik pratinasi prie aplinkos. ...
-
Surengė piketą prieš karjerą Pakarklės miške: beldėsi į tarybos narių sąžinę9
Pakaunės gyventojai nepraranda vilties, kad Pakarklės miške nebus leista kasti žvyro karjero ir bus išsaugotas didelis miško plotas. Vietiniai gyventojai surengė piketą po rajono savivaldybės langais ir pabandė tokiu būdu prisibels...
-
VST stiprina į hibridines grėsmes galintį reaguoti savo elitinį padalinį ORKA11
Viešojo saugumo tarnyba (VST) stiprina ir ketina plėsti savo elitinį padalinį „Operatyvaus reagavimo kontratakos komandą“ (ORKA), galintį reaguoti į hibridines grėsmes. VST vykdo jaunuolių atrankas į šį padalinį. ...
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Sklaido mitą apie teisines bėdas netinkamai suteikus pirmąją pagalbą: nepamatuota baimė4
Gegužės 1-ąją Kauno Santakoje vyks įmonių ir organizacijų pirmosios pagalbos žaidynės „Palaikau pulsą“. Pirmąkart pristatomas renginys padės tobulinti gyvybės gelbėjimo įgūdžius. Greitosios medicinos pagalbos (GMP) tarnybos direkto...
-
Jautrūs sugrįžimai: net pralaimėjimas gali būti saldus
Artėjantis XII tarptautinis Balio Dvariono jaunųjų pianistų ir smuikininkų konkursas džiugina sugrįžimais – vienaip ar kitaip konkurse šiemet dalyvaus, jį stebės, vertins gerokai išaugę buvę dalyviai ir laureatai, mokytojai, ilg...
-
Į Kauną atkeliavo ženklas, primenantis apie artėjančius rinkimus26
Kauno viešojoje erdvėje atsirado didelis grotažyme pažymėtas ženklas „Aš Balsuosiu“. Šis akcentas skirtas ne tik priminti, kad šiemet gyventojai turės dalyvauti net trejuose rinkimuose, bet taip pat juose ir atlikt...
-
Vilijampolės turgavietėje iškilo velykinė morkų eglė10
Vilijampolės turgavietės prekeivius stebinęs agurkų ir moliūgų žaliaskarėmis, ne vieną išskirtinį rekordą sumušęs floristas Modestas Vasiliauskas pristatė velykinę morkų eglę. ...
-
Klaiki sukaktis: per dieną Kaune buvo išvežta ir nužudyta apie 1700 vaikų ir senolių73
Prieš aštuonis dešimtmečius įvykdytas vienas žiauriausių Kauno geto nusikaltimų. 1944 metais vadinamosios Vaikų akcijos metu per dieną iš geto buvo išvežta ir nužudyta apie 1700 vaikų ir senolių. ...