Quantcast

Svajonių mokykla – pakeliui į realybę

Kauno Vinco Kudirkos progimnazija – viena iš septynių Lietuvos mokyklų, dalyvaujančių unikaliame modernizavimo projekte. Dar pavasarį mokinukai tik svajojo ir fantazavo, kokią norėtų matyti savo mokyklą, o jau netrukus dalis svajonių bus išpildyta.

Nupieštos svajonės

Naujai įrengta vestibiulio erdvė ir keltuvas tampa nauja centrine mokyklos ašimi, sujungiančia tarpukario ir sovietmečio statybos pastato korpusus V.Kudirkos progimnazijoje. Čia įsikuria biblioteka. Joje įrengta vieta pasakoms skaityti, erdvė mokytis, išdėstytos atviros lentynos ir tvyro mokinukams, o ne bibliotekininkams mėgautis skirta atmosfera.

Vestibiulyje atsiranda vietos popamokinei veiklai, mokyklos radijui, įvairiai visuomeninei veiklai. Tam, kad prasiskverbtų šviesa ir saulės spinduliai, gerinamos stogo konstrukcijos, fasaduose – nauji langai ir stoglangiai. Šviesos kanalas, atviras nuo stogo iki apatinės erdvės, – tarsi ryšys su kosmosu.

Mokyklos koridoriuose verda naujas gyvenimas. Koridoriuose senajame pastate – ramybės zona, stacionarūs tūriai – kambariukai, o į sporto salę vedantis naujojo pastato koridorius  panašesnis į bėgimo takelį – speciali sportinė grindų danga, stacionarios spintelė ir minkštos nišos.

Mokyklos valgykla panašesnė į savitarnos svetainę, tiksliau, čia atsiranda galimybė rinktis: ar mėgautis cinamonu kvepiančiomis mokyklos valgykloje iškeptomis bandelėmis, ar mamos pagamintu skanėstu iš atsineštos iš namų dėžutės.

Kiemas – vaikams

Tai tik nedidelė dalis fantazijų, gulusių į architektų projektinius pasiūlymus. Keliamės į progimnazijos kiemą. Ilgai buvusi labiau į mašinų stovėjimo aikštelę panaši erdvė neatpažįstama. Didžiulis asfaltuotas kiemas skaidomas į penkias skirtingas ir viena kitą papildančias erdves.

Žalioji kiemo oazė, universali sporto aikštelė, lauko terasa, kurioje staliukai ir kėdės, karstynių zona, išplečiama prieduoba tampa mokyklos aikšte, bet galima rinktis ir amfiteatrą, ir kiek kitaip, tačiau panašiai į atskiras skirtingai veiklai numatytas zonas suskirstytą kiemo variantą.

Visa tai – architektų išgirsti ir projekte sugulę progimnazijos mokinių ir mokyklos bendruomenės fantazijų vaisiai. Patys kurdami, klijuodami savo popierines fantazijas, plepėdami apie norą mokykloje turėti jaukių kampų su sėdmaišiais, vaikai sufleravo, kokią mokyklą nori matyti.

Kitoks požiūris

"Ar projektai realūs? Jie pagrįsti ir bus investuojami pinigai. Pagal mokyklos pasirinkimą bus suremontuota kažkokia dalis iš parengto projekto", – nestandartinio projekto įgyvendinimu neabejojo Švietimo aprūpinimo centro Projektų administravimo skyriaus vedėja Dalia Lėckaitė.

Švietimo ministerija inicijavo projektą "Bendrojo ugdymo mokyklų (progimnazijų ir pagrindinių mokyklų) modernizavimas: šiuolaikinių mokymosi erdvių kūrimas". Regis, tokia iniciatyva turėjo ateiti iš Ūkio ar Aplinkos ministerijos, nes kalbama apie pastatus ir jų pritaikymą šiandienos poreikiams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vivat!

vivat! portretas
jeigu istikruju tai bus igyvendinta-tai butu nuostabi svajone tapusi pasakiska realybe

Tik

Tik portretas
Ar vidinis mokyklos turinys atitinka straipsnio mintis...

vėėėėl bbblokkina!!!3x!

vėėėėl bbblokkina!!!3x!    portretas
vėėėėl bbblokkina!!!3x! na, va ir vėl lia-lia "LAISVOJI ŽINIASKLAIDA".......
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių