Quantcast

„Regitroje“ – eilės ir įkaitę telefonai

Vakar prasidėjo automatiškas transporto priemonių, kurių savininkai nuo liepos 1-osios jų neapdraudė ir neatliko techninės apžiūros, išregistravimas. Snaudusiųjų iki paskutinės minutės apgultį teko atlaikyti trims pirmadienį dirbantiems "Regitros" filialams.

Vakar prasidėjo automatiškas transporto priemonių, kurių savininkai nuo liepos 1-osios jų neapdraudė ir neatliko techninės apžiūros, išregistravimas. Snaudusiųjų iki paskutinės minutės apgultį teko atlaikyti trims pirmadienį dirbantiems "Regitros" filialams.

Lemiamas šturmas

"Mūsų laukiamajame nėra kur kepurės numesti – toks klientų antplūdis", – vakar po pietų teigė "Regitros" Kauno filialo viršininkas Danielius Raišys. Įkaitę buvo ir telefonai.
"Skambina tautiečiai iš Airijos, Anglijos, Danijos, Vokietijos. Per pietų pusvalandį radau praleistus daugiau kaip 30 skambučių", – pasakojo Kauno filialo vadovas, kurio telefonas, informacinio centro darbuotojoms nebespėjant aptarnauti visų skambinančiųjų srauto, taip pat buvo duotas kaip kontaktinis.

Anot pašnekovo, šis vajus tęsiasi jau visas mėnuo. Vis dėlto, kaip visada yra tokių, kurie laukia iki paskutinės minutės. "Drįstu teigti, kad tai – ne tik vairuotojų apsileidimo, bet ir menkos policijos kontrolės padarinys", – reziumavo D.Raišys.

Pribloškianti statistika

Kaip skelbta, nuo liepos 1 d. įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos, pagal jas išregistruojamos transporto priemonėms, kurioms neatlikta privalomoji techninė apžiūra ir kurios nėra draustos.

"Liepos 1 d. tokių reikalavimų neatitiko 1,04 mln. transporto priemonių", – teigė "Regitros" Informacinių technologijų departamento direktorius Vytautas Jasiulevičius. Arba vos ne kas antra 2014 m. sausio 1 d. šalyje registruota transporto priemonė. Lietuvoje registruota daugiau nei 2,2 mln. transporto priemonių.

"930 tūkst. iš jų nebuvo atlikta techninė apžiūra, – akcentavo V.Jasiulevičius. – Tačiau iki praėjusios savaitės, kai ėjo į pabaigą duotas 90 dienų terminas nustatytiems trūkumams pašalinti, daugiau kaip 160 tūkst. transporto priemonių savininkų suskubo juos pašalinti ir praėjusią savaitę jau tokių, kurioms grėsė išregistravimas, buvo likusių apie 880 tūkst. Po savaitgalio antplūdžio jų sumažėjo dar apie 35 tūkst."

Pasmerkti viršvalandžiams

Vakarykštė "Regitros" apgultis susijusi ir su tuo, kad pirmadieniais dirba tik trys jos filialai – Vilniaus, Kauno ir Marijampolės. Vis dėlto ne visi transporto priemonių savininkai norėjo pateikti prašymus dėl sustabdymo pratęsimo savo mieste.

"Skambino vienas marijampolietis ir teiravosi, ar priimsime, – pasakojo "Regitros" Kauno filialo viršininkas D.Raišys. – Paklausus, kodėl nesikreipia į kolegas Marijampolėje, jis atsakė, kad ten reikia laukti eilėje šešias valandas, o iš vieno pažįstamo, nuvykusio į Kauną, girdėjo, kad čia jis problemą išsprendė per valandą."

Vakar nuo 8 iki 14 val. "Regitros" Kauno filiale buvo aptarnauta 220 klientų. 140 iš jų pateikė prašymus dėl sustabdymo pratęsimo. Dar eilėje laukė 260. Beveik neabejota, kad didžioji dauguma jų taip pat nori pateikti tokius prašymus. "Šiomis dienomis dirbame tol, kol atleidžiame paskutinį žmogų. Baigiantis oficialiam laikui, išjungiame tik registraciją", – guodėsi D.Raišys.

Ne visų baimė pagrįsta

D.Raišio pastebėjimu, užsienyje esantys lietuviai, nuo kurių skambučių baigia perkaisti "Regitros" telefonų linijos, labiausiai baiminasi, kad bus išregistruotos Lietuvoje likusios jų transporto priemonės. Jiems trūksta informacijos, kad leidimo sustabdymą, nespėjus atlikti automobilio apžiūros arba jo apdrausti, pasibaigus galiojimo terminams, galima prasitęsti.

"Taip, tikslas – iškrapštyti iš visų patvorių metalo laužu virtusias transporto priemones, kurios nei eksploatuojamos, nei nurašomos. Tačiau naujovė turi ir pranašumų", – linkęs akcentuoti D.Raišys.

Anot pašnekovo, dažniausiai sunerimusiems emigrantams jis pateikia pavyzdį apie kemperį, kuris paprastai naudojamas tik vasarą. "Tai kam mokėti už jo draudimą žiemą? Sustabdau jo dalyvavimą eisme iki kitos gegužės ir nebereikia mokėti draudimo, – įrodinėjo D.Raišys. – Kai vėl rengsiuosi juo važiuoti, susimokėsiu draudimą ir, jeigu dar galios techninė apžiūra, kreipsiuosi į "Regitrą". Čia sumokėsiu dar 10 litų ir vėl galėsiu važinėti." Išregistruotos priemonės įregistravimas jau kainuoja 49 litus.

Vienu šūviu – du zuikiai?

Kita vertus, netvarkingų transporto priemonių savininkams yra ko nerimauti.

Anot D.Raišio, dabar ne vienas jų drįsta važinėti neapsidraudęs ir neatlikęs techninės automobilių apžiūros. Tačiau nuo šiol tokį automobilį sustabdžiusi policija galės jį nuvežti į aikštelę, nes tokios transporto priemonės nebeliks duomenų bazėje. "Suėjus 90 dienų terminui, programos visus tokius automobilius išmes automatiškai ir jie bus išregistruoti", – tikino pašnekovas.

"Regitros" Informacinių technologijų departamento direktorius V.Jasiulevičius linkęs pratęsti, kad ir po liepos 1 d., kai įsigaliojo naujovę įteisinusios nuostatos, baigėsi dar 116 tūkst. transporto priemonių techninė apžiūra ir draudimas. 70 tūkst. jų savininkų suskubo šiuos trūkumus pašalinti. Kitiems netrukus taip pat pradės tiksėti chronometras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

mmm

mmm portretas
niekaip nesuprantu,automobilis mano stovi garaze, siuo metu nevazineju, technikine praeita,kodel privalau drausti ,vazinesiu ir apsidrausiu,,,gal kas atsiras ,kaip sita paaiskinti, kad ir butu be technikines vazinesiu pravarysiu technikine,,,,,,,,,,na suprantu apie tuos kurie metosi patvoriais ,tai kitas dalykas..,.,.,..

Anonimas

Anonimas portretas
Labai blogas įstatymas,beje internetu neįmanoma prisijungti prie regitros.

tai

tai portretas
kaip tuos automobilius istemps is kiemu ir pakrumiu.Isregistruotas nemokamai-tegu stovi .
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių