- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
-
Perėjos dviračiu take: ar padės užtikrinti saugumą?
Savanorių prospekte naujai įrengtame dviračių take įdiegta nemažai saugumą užtikrinančių priemonių. Vairuotojams apie dviratininkus įspėja ženklai, o dviratininkų dėmesį atkreipia dviračių take nubraižytos pėsčiųjų perėjos.
Pateikė pasiūlymą
Kaunietis Vilmantas pasidalijo nuomone apie dviračių take įrengtas pėsčiųjų perėjas. Vyras teigė, jog seniai tokių priemonių imtis reikėjo, nes iki šiol ne kartą teko matyti, kaip dviratininkas vos neužkliudo pėsčiojo.
„Norėčiau pasidalyti pastebėjimu dėl Savanorių prospekto dviračių tako, kuris ties kai kuriomis viešojo transporto stotelėmis yra nenutrūkstamas. Pastebėjau, kad take yra šviežiai nubraižytos perėjos. Manau, kad tai yra kompromisas dviratininkams ir pėstiesiems“, – sakė jis.
Tačiau kaunietis tikino, kad dar labiau saugumą ties stotelėmis užtikrintų greičio ribojimas. Anot vyro, jei dviračių take būtų ribojamas dviratininkų greitis, prie viešojo transporto stotelių nebūtų dviračių ir pėsčiųjų susidūrimų.
„Siūlyčiau tose vietose įrengti ženklus ar žymėjimą ant tako su greičio ribojimu, tarkime 10km/val. Tokia praktika taikoma užsienyje. Mano garbaus amžiaus tėvas, kirsdamas dviračių taką jau buvo vieną kartą kliudytas ir kartą parblokštas. Greitį riboti, manau, reikėtų ir ties sankirtomis su gatvėmis, nes dviratininkai net nenulipę nuo dviračių jas kerta. Gaila, kad Lietuvoje dar dviratininkai neišsiugdė vairavimo kultūros. Na, bet čia, manau, tik laiko klausimas. Pasiūlymą riboti dviratininkų greitį pateikiau Kauno miesto savivaldybei, bet atsakymo dar negavau“, – dėstė į redakciją parašęs Vilmantas.
Ženklų dydis
Portalas kauno.diena.lt neseniai skelbė kitų kauniečių pastebėjimą, jog Savanorių prospekto dviračių take ties kiekvienu, net ir pačiu mažiausiu, išvažiavimu iš kiemo atsirado įspėjamieji ženklai „Dviratininkas“, kurie vairuotojams nurodo, kad išvažiavimą kerta dviračių takas. Kaunietis Vilmantas ir apie šiuos ženklus turi savo nuomonę. Anot jo, čia galėjo būti įrengti mažesnio dydžio ženklai.
Pastebėjau, kad take yra šviežiai nubraižytos perėjos. Manau, kad tai yra kompromisas dviratininkams ir pėstiesiems.
„Pasirodo, pagal kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles, buvo galima įrengti mažo dydžio (1 grupės) įspėjamąjį ženklą „Dviratininkas“ (nr. 129). Jeigu ženklas būtų įrengtas ties įvažiavimu į kiemus iš Savanorių prospekto pirmosios eismo juostos, tuomet privalo būti įrengti normalaus dydžio (2 grupės) ženklai, bet šiuo atveju ties išvažiavimais iš kiemų užtenka ir mažo dydžio.
Manau mažo dydžio ženklų kaina turėtų būti mažesnė nei įprasto dydžio ženklų, jau nekalbu apie estetinį vaizdą, kai ženklas sustatytas šalia ženklo, nes kai kurie įrengti tiesiog viduryje, vietomis labai siauro, pėsčiųjų tako ir norint jį apeiti būtina išeiti į dviračių taką“, – pastebėjimais dalijosi Vilmantas.
Savivaldybės pozicija
Miesto tvarkymo skyriaus atstovai portalui kauno.diena.lt aiškino, kad pėsčiųjų perėjos dviračių takuose nėra naujiena, tiesiog kauniečiai to nematydavo, nes dviračių takai būdavo bendri su pėsčiųjų taku, o dabar įrengtos atskiros juostos.
„Visuose dviračių takuose, vietose, kur jie kertasi su pėsčiųjų taku, turi būti taip žymimi. Žmogus dviračių taką turėtų kirsti ne bet kur, o būtent perėjų vietose. Toks perėjų vietų ženklinimas įrengtas ir Veiverių gatvėje, kur dviračių takas apeina stotelę. Baltų prospekte taip pat bus toks ženklinimas. Kadangi Kaune dar nedaug tokių bendrų takų turi, tai gal žmonėms naujoviškai atrodo, bet toks ženklinimas yra numatytas Kelių eismo taisyklėse ir yra naudojamas, siekiant užtikrinti saugumą“, – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vyr. specialistė Inga Bendokienė.
Ji nurodė, kad dviratininkams atskirai perėją žyminčių ženklų įrengiama nebus. Buvo nuspręsta, jog užtenka tiesiog horizontaliojo tako ženklinimo. Tačiau šios perėjos pritaikytos ir regėjimo negalią turintiems žmonėms. Prie kiekvieno susikirtimo su dviračių taku yra įrengtos specialios iškilios plytelės, nurodančios, kad šioje vietoje yra perėja.
„Vedimo sistema pritaikyta visame Savanorių prospekte. Šį kartą į tai preciziškai pasižiūrėjo ir neįgaliųjų atstovi, todėl prie kiekvienos perėjos įrengta būtent ta iškili vedimo sistema. Naujai įrengiamuose dviračių takuose, taip pat bus specialiai pažymėtos vietos, kur dviračių takas kertasi su pėsčiųjų taku“, – aiškino specialistė.
Paklausus, kaip ji vertina kauniečio pasiūlymą dviračių take riboti greitį, miesto tvarkymo skyriaus specialistė į tai žiūrėjo kiek skeptiškai. „Kol kas riboti greičio neplanuojama. Kiek mes domėjomės, nėra specialių ženklų, ribojančių dviratininkų greitį. Ir dėl Parodos kalno esame kalbėję, bet kažkaip neradome tinkamo sprendimo, tad kol kas vėl grįžti prie šio klausimo neplanuojame“, – sakė I.Bendokienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą17
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?14
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė15
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug13
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos99
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių18
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku17
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...