Quantcast

Per Kauno perėjas pėstieji žengs drąsiau

Praėjusių metų pabaigoje saugaus eismo specialistai išsiaiškino, kurios Kauno vietos pavojingiausios vairuotojams ir pėstiesiems. Kiek anksčiau speciali komisija įpareigojo Kauno miesto savivaldybę rekonstruoti dvylika probleminių pėsčiųjų perėjų. Darbų rezultatų ilgai laukti nereikės.

Identifikavo bėdas

Prieš keletą metų iš saugaus eismo specialistų sudaryta darbo grupė atliko Kauno miesto pėsčiųjų perėjų patikrinimą ir pateikė rekomendacijas savivaldybei. Rekomenduojamomis pertvarkyti buvo pripažintos dvylika perėjų. Analizuojant pavojus, kone visose perėjose kaip vienas didžiausių trūkumų išskirtas faktas, kad pėstiesiems iki saugios salelės tenka kirsti daug eismo juostų – nuo trijų iki penkių. Neretai einant nereguliuojama pėsčiųjų perėja pėsčiajam tekdavo kirsti mažiausiai šešias eismo juostas, o transporto eismas šiose vietose buvo gana intensyvus, todėl, pasak specialistų, pėstiesiems kildavo itin didelis pavojus.

Probleminėmis buvo pripažintos šios perėjos: ties Kovo 11–osios g. 116–118 namais, pėsčiųjų perėja ties Savanorių pr. 366, 390, 435A namais. Visos šios perėjos buvo rekomenduojamos perdaryti į reguliuojamas, o vieną jų naikinti nukreipiant pėsčiųjų srautą per kitas perėjas. Rekonstruotinomis buvo pripažintos ir pėsčiųjų perėja prie Taikos pr. 74 ir 77, prie Simono Daukanto progimnazijos.

Didelė perėjų koncentracija, kurias nuo reguliuojamų pėsčiųjų perėjų skyrė 100 m nesiekiantys atstumai, buvo ir kitose Taikos prospekto vietose ties 43, 54 namais. Rekomenduota jas naikinti, pėsčiųjų srautus nukreipiant per reguliuojamą perėją, o žmonių galimybes išeiti į gatvę anksčiau perėjų buvusiose vietose riboti apsauginėmis tvorelėmis. Dar po vieną nesaugią perėją specialistai aptiko ir Nuokalnės gatvėje, Žemaičių plente, Baltų prospekto ir Žemaičių plento sankryžoje bei Tvirtovės alėjoje ties Kauno technikos kolegija.

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad dėmesys skiriamas ne tik šioms, probleminėmis pripažintoms pėsčiųjų perėjoms. "Savivaldybė yra pasirašiusi sutartį su Kelių ir transporto tyrimo institutu, kurio specialistai yra identifikavę apie 80 probleminių eismo saugumo požiūriu taškų, juos ir stengiamės likviduoti", – tvirtino specialistas.

Reikalauja didelių investicijų

Visos dvylika pėsčiųjų perėjų, kurias nesaugiomis eismo dalyviams pripažino eismo saugumo specialistai, tapo saugesnės. Vienose viskas padaryta taip, kaip rekomendavo speciali komisija, kitose saugumą stengtasi padidinti bent minimaliomis priemonėmis.

Problemiškiausia pėsčiųjų perėja yra Nuokalnės gatvėje. Joje pėstieji juda iš Žaliakalnio į Kauno klinikas. Pėsčiųjų srautas čia nėra didelis, tačiau jis stabilus. P.Keras sakė, kad saugiausia šioje vietoje būtų įrengti skirtingų lygių pėsčiųjų perėją, tačiau tokia inžinerinė priemonė pareikalautų nemažų finansinių išteklių, tad kol kas viską pamėginta išspręsti įrengus perėjos apšvietimą, naujus kelio ženklus ir saugumo saleles pėstiesiems. "Naikinti šios pėsčiųjų perėjos neketiname, nes žmonių srautas čia visuomet yra, o iš praktikos esame pastebėję, kad nepasiūlius žmonėms alternatyvos, kaip saugiau kirsti gatvę, jie eitų buvusia senąja perėja, taip keldami pavojų sau", – kalbėjo pašnekovas.

Sunkūs sprendimai laukia ir dėl pėsčiųjų perėjos Baltų prospekto ir Žemaičių plento sankryžoje. Kad pėsčiųjų perėja atitiktų visus saugumo reikalavimus, reikėtų rekonstruoti visą važiuojamąją dalį. Komisijos specialistai šioje vietoje rekomendavo mažinti eismo juostų skaičių tarp sankryžų ir įrengti šviesoforinį transporto srautų ir pėsčiųjų eismo valdymą, tačiau kol kas panaudotos tik būtiniausios eismo saugumo priemonės, o ateityje laukia rimtesnė šios sankryžos pertvarka.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Dana

Dana portretas
kada pradesit tvarkyti nesenai tvarkytus suolus stotelese? Suolai metaliniai,ziema prisalsim uzpakalius ir susirgsim,bus brangu gydytis. Suoliukai per trumpi,daug brandaus amziaus zmoniu ir ilgi intervalai tarp atvykstanciu autobusu vercia prisesti,bet tik suoliukas trumpuliukas. Tvarkarasciai surasyti ant kuolu mazom raidelem ir skaiciais ir skirti tik "Saboniui",o ne krepsininkas nepasiekia perskaityti. Kada dirbsite su galva ir mastysite strategiskai?

pastebėjimas

pastebėjimas portretas
KAŽKAIP ŠIAIS METAIS UŽSTRIGO GATVIŲ ŽENKLINIMAS APIE KAI KURIŲ GATVIŲ ŽENKLINIMO KOKYBĘ NEKALBU , NES ESU NE SPECIALISTAS,BET PRITERLIOJIMAI BADO AKIS. LINIJŲ NESIMATO TAMSIU PAROS METU. JAU TUOJ RUGPJŪTIS ,O DAUG KUR NĖRA NUŽYMĖTŲ PERĖJŲ.KAI KURIOSE PERĖJOSE ANT ŽENKLŲ PĖSTIEJI EINA NE Į TĄ PUSĘ. NAUJA VALDŽIA ŽADĖJO,KAD BUS GERIAU TVARKOMASI, BET AŠ MATAU ATVIRKŠTINĮ VARIANTĄ. GAL NETINKAMUS RANGOVUS PASIRINKOT?

o

o portretas
kodėl nepailginamas laikas. skirtas pėstiesiems pereiti Savanorių pr sankrižą ties prekybos centu "Savas"? Ten net sveikom kojom nespėji jos pereiti, o ką jau kalbėt apie senukus ir ligonius. Manau tai padaryt nėr sudėtinga ar labai brangu. Ir dar: vienu metu su pėsčiaisiais ta sankriža važiuoja ir automobiliai(atitinkamai suka į dešinę ar kairę_. Reikėtų sureguliuot taip, kad pėstieji sankrižoje jaustusi saugūs, juolab ne kiekvienas vairuotojas suvokia pėsčiojo pirmumo teisę._
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių