Quantcast

Paskutinės minutės mokslai: kaip pasiruošti egzaminams?

  • Teksto dydis:

Svarbiausia – atrinkti, sisteminti, įsiminti ir panaudoti jau turimą informaciją, o ne tiesiog ją stengtis per trumpą laiką išmokti atmintinai. Taip teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) dėstytojai, du mėnesius padėję vyresniųjų klasių mokiniams ruoštis brandos egzaminams.

KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete (SHMMF) kovą ir balandį vyko paskaitų ciklas "Pasiruošk brandos egzaminams su KTU". Visų užsiėmimų metu patyrę dėstytojai su 11–12 klasių moksleiviais dalijosi patarimais, kaip efektyviai mokytis, suvaldyti egzaminų keliamą stresą ir teisingai pasirinkti karjeros kelią.

Mokymosi padėjėjai

KTU SHMMF docentės dr. Vilijos Stanišauskienės teigimu, dešimtukai dar nereiškia, kad žmogus mokosi efektyviai, nes mokymosi efektyvumas nėra matuojamas tik gaunamais įvertinimais, o pats žinių kiekis galvoje mažai ką reiškia. Trumpas gausios informacijos įsiminimas – požymis, kuris tik parodo trumpalaikės atminties apimtį.

Paskaitoje docentė ragino moksleivius pamiršti kalimą, nes XXI a. mokymasis nebesiejamas su besimokančiojo it kokio konteinerio užpildymu žiniomis. Pasak jos, efektyviai mokantis svarbu suprasti, atrinkti, sisteminti, įsiminti ir panaudoti informaciją.

Pasak V.Stanišauskienės, tam, kad informacija iš trumpalaikės darbinės atminties pereitų į ilgalaikę atmintį, reikia pasinaudoti septyniais atminties padėjėjais – tai informacijos kartojimas, jos susiejimas su jau turima informacija, vizualizavimas, įsiminimo technikos (daina, pasakojimas, pokštas), kitų mokymas, mokymosi įpročių keitimas ir nuoseklumas.

Svarbus ir fizinis aktyvumas

Anot docentės, informacijai patekti į ilgalaikę atmintį padeda koncentracija ir visų dėmesį blaškančių išorinių dirgiklių pašalinimas: televizoriaus, muzikos grotuvo išjungimas, pokalbių programų ir socialinių tinklų kompiuteryje uždarymas.

Docentės teigimu, geresnių mokymosi rezultatų taip pat galima pasiekti atitinkamai struktūruojant ir organizuojant mokomąją medžiagą: sugrupuojant panašias idėjas, teorijas, terminus, atskiriant esmines tezes, detales ir pavyzdžius; piešiant minčių žemėlapius, gaminant formulių korteles, įvykių liniuotes ir t.t.

Informacijai įsiminti ir mokymosi rezultatams didelę įtaką taip pat turi protinės veiklos kaitaliojimas su fiziniu aktyvumu ir kitomis veiklomis bei miego trukmė ir kokybė.


Šiame straipsnyje: egzaminaiabiturientaimokykla

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių