Quantcast

Originalioje pakuotėje – neoriginali staigmena?

Automobilių dalys – jautri tema vairuotojams. Pigiai mokėdami nesitikime aukštos kokybės, bet pirkdami prekę su pasaulyje garsaus gamintojo etikete, kokybe neabejojame. O jei dėžutėje – padirbinys?

Skubus užsakymas

Gausiame bendrovės "Eoltas" tiekėjų sąraše – ir kokybe garsėjanti Vokietijos kompanija "Bosch". Bendrovės generalinis direktorius Tomas Alvydas Skėrys patvirtino, kad "Eoltas" yra oficialus "Bosch" atstovas. Tačiau jis ne iš karto prisiminė prieš metus nutikusią istoriją, kai pas juos pirkėjas, kaip pats teigia, įsigijo galbūt visai ne "Bosch" pagamintus purkštukus dyzeliniam varikliui.

Tomas (pavardė redakcijai žinoma) bendrovės vardu pirko keturis purkštukus, už kuriuos sumokėjo 1 tūkst. eurų. Juos teko užsakyti.

Pasak Tomo, vadybininkas užtikrino, kad tą pačią dieną bus atliktas užsakymas. Pirkėją nustebino, kad savaitės pabaigoje kreipęsis į "Eoltą", po kelių dienų jau sulaukė skambučio, kad purkštukai atvežti.

"Kaip taip greitai įmanoma? Jie man aiškino, kad ėmė tuos purkštukus iš "Bosch" sandėlių Vokietijoje. Kadangi atvežti nerealu, sakė, kad skraidino lėktuvu", – pasakojo Tomas.

Jis nieko blogo neįtardamas perdavė purkštukus meistrams, kurie suremontavo dyzeliu varomą autobusą. Purkštukai buvo originalioje "Bosch" pakuotėje, su visais lipdukais, gamintojo adresu.

Tačiau labai greitai Tomas sako suabejojęs naujųjų purkštukų kokybe. "Gal tie purkštukai buvo kokių lenkų gamybos, bet tikrai ne "Bosch". Gerokai paplušėjau ir pasiekiau patį gamintoją", – dėstė kaunietis.

Pasak Tomo, "Bosch" atstovai Vokietijoje informavo, kad  nurodytomis dienomis, kai "Eolte" užsakė purkštukus, kuriuos vadybininkas žadėjo užsakyti Vokietijoje, jokių užsakymų nei iš Lietuvos, nei Estijos ar Latvijos nebuvo atlikta. "Bosch" atstovai lietuvį ėmė raginti atsiųsti pirkimo dokumentus ir purkštukus.

Pinigus grąžino

Dažna pardavėjų giesmelė apie tai, kad purkštukai yra degalų sistemos dalis, todėl galėjo būti blogi degalai, užsikišę filtrai ar dar bala žino kas, Tomui buvo girdėta ir žinoma. Tačiau vyras šįkart nebuvo linkęs nusileisti.

Jis skaičiavo, kad dėl galbūt neoriginalių purkštukų patyrė autobuso prastovą, detales teko vėl išimti, vėliau montuoti naujus purkštukus. Joks darbas už dyką nedaromas, tad jo patirti nuostoliai buvo didesni nei 1 tūkst. eurų, kuriuos sumokėjo pirkdamas purkštukus.

Tomas neslėpė girdėjęs aplinkinių nuostabą, kai pasigyrė, kad "Eoltas" jam sugrąžino už purkštukus paklotą 1 tūkst. eurų.

"Kiek teko kalbėti su meistrais, jie sakė, kad dar niekam nėra grąžinę pinigų už detalę be teismų. Visi stebisi, kaip čia taip be teismo, savanoriškai ėmė ir grąžino", – aplinkinių replikomis dalijosi Tomas.

Vyras spėja, kad "Eolto" darbuotojams parūpo, jog ši istorija nepasiektų gamintojų. "Man pasakojo, kad "Bosch" saugo savo gerą vardą. Šiuo atveju panašu, kad lietuviai pasinaudojo garsaus gamintojo vardu", – svarstė Tomas.

Jo reikalavimas padengti visus patirtus nuostolius dėl purkštukų keitimo nebuvo patenkintas. Suprask, purkštukai mūsų, tūkstantį sugrąžinome, o kitos bėdos – tavo paties. Pinigų grąžinimas – lyg ir pripažinimas, kad ne viskas su tais purkštukais buvo gerai. Tomas gal ir būtų į viską numojęs ranka, tačiau pačių vokiečių raginimas ir Vokietijoje maždaug penkiolika metų gyvenančios dukros pozicija neleido atsipalaiduoti.

Pristatė patys

Iniciatyvą į savo rankas perėmė Tomo dukra Akvilė. Vasarą paviešėjusi Lietuvoje, ji susirinko purkštukus, dokumentus ir pati nuvežė "Bosch" atstovams Vokietijoje. Tėvas ir dukra pasinaudojo pačių gamintojų jiems duotu patarimu nepasitikėti galbūt neoriginalius purkštukus pardavusia kompanija ir pirkinį gamintojams pristatyti patiems. Akvilė "Kauno dienai" pakartojo "Bosch" atstovų verdiktą dėl purkštukų.

"Man patvirtino, kad tai ne jų gaminys. Vokietijoje tokiais dalykais nežaidžia. Jie patys juos paduos į teismą. Žalą reikia atlyginti, nes taip nesielgiama", – dėstė prie vokiškų standartų per penkiolika gyvenimo metų Vokietijoje įpratusi lietuvė. Akvilės misija purkštukų pristatymu "Bosch" atstovams, atrodė, turėjo baigtis, tačiau kompanijos žmonės esą buvo priversti kelis kartus jai skambinti.

"Aš nežinau, ar jie iki gal išsiaiškino. Bet man sakė, kad aiškinasi. Tačiau Lietuvos kompanija neatsako į laiškus. Jie skambino man ir klausė adreso. Man minėjo apie galimybę kreiptis į teismą. Nes jei pardavinėjama prekė jų vardu, o yra visai ne jų, tai jie tikrai to taip nepaliks. Man pasakė, kad labai sunku komunikuoti su "Eoltu", nes jie šį dalyką ignoruoja", – pasakojo Akvilė.

Man pasakojo, kad "Bosch" saugo savo gerą vardą. Šiuo atveju panašu, kad lietuviai pasinaudojo garsaus gamintojo vardu.

Tomas "Kauno dienai" išdėstė paprastą aritmetiką: vienas "Bosch" purkštukas kainuoja 250 eurų, lenkiškas preliminariai kainuotų gal 150 eurų, Kinijoje pagamintas – 100 eurų. "Susidaro įspūdis, kad nusiperka pigiausius, o parduoda kaip brangiausius. Čia "Bosch" vardo pažeminimas. Už tai skiriamos labai didelės baudos. Nors man ši istorija nutiko prieš maždaug metus, tačiau jos nagrinėjimas Vokietijoje gali trukti iki trejų metų", – neskubėjo išvadų daryti Tomas.

Nudegė, bet nesiaiškino

Tai ne vienintelė "Kauno dienai" žinoma istorija apie toje pačioje bendrovėje pirktą detalę, kuria teko nusivilti. Dar vienas pirkėjas pasakojo įsigijęs termostatą. Pakeitė, tačiau apynaujo "Audi" automobilio variklis nenustojo kaisti.

Toliau ieškodamas automobilio variklio gedimo priežasties, "Audi" savininkas Arūnas (pavardė redakcijai žinoma) meistrams vis aiškino, kad termostatas negali būti blogas, nes juk ką tik pirktas naujutėlaitis iš patikimos kompanijos. Gedimo ieškota visur, išskyrus termostatą. Deja, priežasties, kodėl kaista variklis, vis nesisekė rasti.

Autorizuotame "Audi" servise Arūnas sumokėjo 200 eurų už diagnostiką, kuri parodė priežastį – termostatą. "Po ne vieno tikrinimo, man pasiūlė dar vieną diagnostikos variantą: jie pasijungia kompiuterį ir tikrina važiuojant dideliu greičiu. Taip nustatyta, kad naujasis termostatas yra blogas. Aš nesiaiškinau ir nenešiau grąžinti termostato pardavėjams, bet pirkau kitą", – "Kauno dienai" pasakojo Arūnas.

Kaunietis neslėpė, kad mėginimai aiškintis dėl galbūt nekokybiškos ar galbūt neoriginalios detalės kainuoja daugiau sveikatos ir nervų nei tiesiog blogą pakeisti geru. Arūnas esą iš karto pasirinko antrą variantą – taupyti nervus ir sveikatą.


Marijus Montvilas

Bendrovės "Eoltas" vykdomasis direktorius

Paaiškiname, kad bendrovė "Eoltas" yra oficialus "Bosch" atstovas Lietuvoje ir prekiauja tik iš minėto tiekėjo gautomis prekėmis. Kadangi "Eoltas" neoriginaliomis "Bosch" prekėmis neprekiauja, tad pretenzijų dėl galbūt neoriginalios parduotos prekės bendrovei nebuvo pateikta, taip pat ir apie jūsų paminėtą pirkimą. Būna atvejų, kai prekė grąžinama dėl jos neatitikimo kokybės reikalavimams, tačiau tokie atvejai yra tiriami sertifikuotų "Bosch" atstovų Lietuvoje ir, mūsų žiniomis, nekokybiškos automobilių dalys siunčiamos į Vokietiją, kur ir yra priimamas galutinis sprendimas dėl prekės kokybės.

Jei priimamas sprendimas, kad prekė nekokybiška, visais atvejais pirkėjui grąžinami pinigai. Galime patikinti, kad dėl jūsų paminėto pirkimo atvejo viskas vyko pagal "Bosch" suderintą procedūrą ir pirkėjui buvo grąžinti pinigai.

Pažymime, kad su "Bosch" atstovais bendrovė turi puikius dalykinius santykius ir iki šiol pretenzijų nėra gavusi. Sutarties sąlygų tarp bendrovės ir "Bosch" negalime atskleisti, nes tai yra konfidenciali informacija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Arturas

Arturas portretas
Pirkau eolte sankaba , po 300km subiro diskatorius ,pakeite y kita ir atsiprase ,be problemu kaune aleksote , mandagus ir patare kas ir kaip !,, juk ne jie gamina !

Helga

Helga portretas
Man irgi taip buvo, kai staiga originalios "užsakytos" iš vokietijos lempos tapo kiniškom.

Ha

Ha portretas
Seniai jau aisku su jais, kad treciarusias dalis stumdo orginalo pakuoteje. Vaziuokles dalys is viso nelaiko, kad ir ka bepirktum is eolto, autoaibes ar tu paciu intercars. Visi slamsta stumdo. Geriau siuntis per ebay ar aliexpress, tai bent atgauni dali pinigu uz nekokybiskes prekes. O cia matai jie elektroniniu daliu nepriima nors visiska slamsta pardave buna, kuris net neveikia arba uz savaites uzsilenkia. Jau cia N metu zinoma apie visus juos, kur visa slamsta susiveza, o parduoda kaip gera orginala uz orginalo kaina. Cia tas pats kaip ir su treciarusiu maistu.
VISI KOMENTARAI 25

Galerijos

Daugiau straipsnių