Quantcast

Naujoji Berlyno siena dalija Aleksotą

2008 m. lapkritį atsiradę betoniniai užtvarai tarp Lakūnų plento ir Vinčų gatvės tarsi Berlyno siena iki šiol trikdo vietos gyventojų gyvenimą. Savivaldybė vis žada, kad judėjimas čia netrukus bus atnaujintas, tačiau situacija niekaip nepajuda iš mirties taško.

Misija neįmanoma

"Savivaldybėje visiems vienodai rodo, o žmonės kenčia. Dukra kas dieną anūkę veža į darželį Bitininkų gatvėje. Užuot iš Lakūnų plento nuvažiavusi tiesiai apie porą kilometrų, turi sukti kelių kilometrų ratą pro Aleksoto turgų. Ir tik dėl to, kad kažkas nedirba savo darbo", – piktinosi į redakciją paskambinęs Kęstutis.

Vyras tikino ir pats patiriantis nepatogumų. "Atvažiuoju apsipirkti į Europos prospekte esančią "Rimi". Norėčiau aplankyti ir anūkę, kuri gyvena čia pat, bet gatvė užtverta", – skundėsi kaunietis. Jis sakė ne kartą rašęs laiškus ir skambinęs į savivaldybę, tačiau dažniausiai sulaukdavęs pašaipų, o ne pagalbos.

"Pasakiau, kad pasamdysiu techniką ir atvešiu tuos blokus prie savivaldybės. Tai išgirdau pašaipų įspėjimą: tik pabandyk!" – pokalbius su savivaldybės administracijos vadovais prisiminė Kęstutis.

"Helisota" šešėlyje

Tvora gatvėje iškilo Kauno aviacijos gamyklos iniciatyva, nes ją įsigijęs tuometis bendrovės "Helisota" savininkas Josifas Legenzovas nenorėjo, kad būtų važiuojama per įmonės teritoriją. Teisminiai ginčai kilo dėl to, kad Lakūnų plento dalis atsitiktinai buvo įregistruota VĮ Registrų centre ir kaip Kauno miesto savivaldybės, ir kaip Kauno aviacijos gamyklos nuosavybė.

Kol vyko Europos prospekto statybos darbai, Kauno aviacijos gamykla, Aleksote valdžiusi 26 ha žemės plotą, per savo teritoriją leido važinėti gyventojams. Oficialiai atidarius Europos prospektą, gamykla vėl užtvėrė gatvę.

2011 m. vasarį savivaldybė pasigyrė, kad su Kauno aviacijos gamykla sudaryta taikos sutartis, ir Lakūnų plentas artimiausiu metu bus atidarytas. Skelbta, kad mainais už taiką Aviacijos gamyklai liks kiemo statiniai prie jos nuosavybe turimų pastatų.

Tų pačių metų pavasarį "Kauno diena" rašė, kaip savivaldybės Turto skyriaus specialistai mėnesių mėnesiais nesugeba sutvarkyti dokumentų ir net nežino, ką turėtų padaryti. Tuomet skelbta, kad jau yra teismo nutartis atidaryti šią gatvę, ir Registrų centro atstovai tikino, kad Kauno aviacijos gamykla įsipareigojo sudaryti sąlygas Lakūnų plentui sujungti su Vinčų gatve, tačiau pažadai neįgyvendinti iki šiol, o jau 2016-ieji.

Kas kam nusileido?

"Kai išspręsime teritorijos dalybų klausimą, gatvė bus atverta. Prognozuojame, kad tai nutiks pirmąjį šių metų ketvirtį", – ratus sukantiems gyventojams vilties suteikė savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Jo teigimu, derybos su Kauno aviacijos gamykla vyksta beveik metus. Priminus, kad apie ilgai trunkančias derybas kalbėjo ir ankstesnių kadencijų miesto valdžia, G.Petrauskas šiek tiek sukonkretino. "Jeigu ne pirmąjį, tai antrąjį šių metų ketvirtį atidarysime tikrai. Atomazga artėja. Kartais gal ir gerai, kai koks betono blokas guli – niekas nelaksto, neviršija greičio, nepažeidžia Kelių eismo taisyklių ir nesukelia grėsmės aplinkiniams, – šyptelėjo savivaldybės administracijos vadovas ir pridūrė: – Realiai viskas buvo sutarta dar prieš mums ateinant dirbti – pernai kovo mėnesį."

G.Petrauskas priminė, kad būtent šalia Lakūnų plento anksčiau buvęs Karinių oro pajėgų (KOP) aviacijos bazės paieškos ir gelbėjimo postas dabar įkurdintas S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome, o ši kone 40 ha teritorija lieka miestui. Jis pridūrė, kad miestui pirmą kartą atlaisvinamas toks didelis vientisas sklypas investicijoms ir projektams plėtoti, tačiau kol kas dar neaišku, kas toje žemėje bus daroma.

Pasiteiravus, ar savivaldybė patirs nuostolių derybose dėl žemės su "Helisota", G.Petrauskas tikino, kad ne, tačiau pripažino, kad kompromisų būta. "Tiesioginių nuostolių miestas nepatirs. Reikėjo suformuoti žemės sklypus, o tokiais atvejais visada kyla klausimų, ar keli metrai šen, ar ten. Suformavus sklypus, miestui lieka apie 37 ha, o Aviacijos gamyklai – beveik 4 ha prie pastatų", – atskleidė savivaldybės administracijos direktorius.

Ar taip apsukrūs verslininkai neapgavo miesto? G.Petrauskas tai neigia. "Niekas čia nieko neišdūrė. Buvo galima ginčytis teismuose dar dešimt metų ir turėti ten kemsynus", – tikino savivaldybės atstovas.


Komentaras

Nijolė Augūnienė

Kauno aviacijos gamyklos direktorė

Atlikome to kelio kadastrinius matavimus ir teisinę registraciją. Dar žadame atiduoti kelis objektus savivaldybei: kelią, kuris nuo "Rimi" eina, riedėjimo taką aerodromo teritorijoje. Dabar atliekami kadastriniai matavimai. Galvojame, kad šį mėnesį pavyks įteisinti, o tada jau vyks perdavimo procedūros. Taikos sutartį pasirašydama įmonė faktiškai patyrė nuostolių ir atidavė Lakūnų plento dalį savivaldybei. O savivaldybė žadėjo patvirtinti mūsų detalųjį planą, bet taip ir liko. Dabar darome iš naujo sklypų projektavimo darbus prie pastatų, vėl kainuoja pinigus. Pagal detalųjį planą, kurio nepatvirtino, mums buvo skirta apie 17 ha, dabar liko 12,5 ha. Tai valstybinė žemė, ir liks 5 ha daugiau. Mes nesame blogi. Žinoma, čia mūsų savininkų susitarimas su savivaldybe. Galbūt, paėmus teritoriją iš kariškių, ten bus didesnis plotas ir bus galima jį efektyviau panaudoti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

klausimelis

klausimelis portretas
Ar galetu Helisota persikelti i kita vieta-arciau Karmelavos aerodromo?

Aldona

Aldona portretas
Sveikinu,ir toliau "Helisota" puikiai kabina makaronus apie ju valdomas zemes Kauno savivaldybei!

Šabakštynas

Šabakštynas portretas
Tamsu, nyku, baisu, miręs kvartalas turbūt ilgam, be ateities, GĖDA
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių