Quantcast

Nauji šviesoforai: padeda ar trukdo?

Į pertvarkas ir remontus gatvėse kauniečiai ir miesto svečiai reaguoja išties palankiai, tačiau automobilių vairuotojai susidūrė su netikėta problema – naujai įrengti šviesoforai sankryžose tampa nemenku iššūkiu, ypač piko valandomis.

Karti patirtis

Į redakciją jau ne kartą kreipėsi automobilių vairuotojai, pastebėję, kad gatvių sankryžose įrengti nauji šviesoforai ne tik nepagerino sąlygų eismo dalyviams, bet netgi įnešė dar daugiau sumaišties.

Naujieji šviesoforai yra įrengti itin aukštai, o gatvės ribą ties sankryža ženklinanti linija nubrėžta labai arti šio signalinio įtaiso, tad vairuotojui, pirmam sustojus sankryžoje, kai užsidega raudonas šviesoforo signalas, situacija tampa kebli: norėdamas pamatyti, kada užsidegs važiuoti leidžianti žalia šviesa, vairuotojas lyg akrobatas turi ieškoti būdų, kaip pamatyti šviesoforą, kybantį jam virš galvos. Jeigu žalio signalo nepavyko pamatyti laiku, paskui jį stovinčių vairuotojų nepasitenkinimas ir dar didesnės spūstys mieste – garantuotos.

"Kartą teko būti liudininke išties komplikuoto atvejo, kai sustojau Taikos prospekto ir A.Baranausko gatvės sankryžoje, o prieš mane stovėjo kitas automobilis, kurio vairuotojas tikrai niekaip negalėjo matyti eismą reguliuojančio šviesoforo, nes šis buvo labai aukštai. Pamatęs žaliai šviečiantį pėsčiųjų šviesoforą jis tiesiog pamanė, kad žalia ir automobiliams, ir pralėkė per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui. Laimei, buvo naktis, ir sankryža buvo tuščia, kitaip šis įvykis galėjo baigtis netgi tragiškai", – žurnalistams pasakojo automobilio vairuotoja, kuriai jau ne kartą krito į akį naujieji šviesoforai, kurių vairuotojai nemato. "Kartą sustojau pirma prie S.Žukausko ir P.Lukšio gatvių prie sankryžos ir pražiopsojau šviesoforo signalą, leidžianti eismą tiesiai, nes mačiau tik tą signalą, kuris skirtas sukantiesiems į kairę. Nematydama, kad jau galiu važiuoti,  sutrikdžiau eismą sankryžoje, nes kol stovėjau, niekas negalėjo važiuoti tiesiai", – nemalonius įvykius prisiminė vairuotoja.

Nereikalingos spūstys

"P.Kalpoko ir Jonavos gatvių sankryžoje šviesoforas įrengtas nenormaliai aukštai. Kartą vos nepralėkiau degant raudonam šviesoforo signalui, kadangi šviesoforo visiškai nepastebėjau", – tikino kitas į redakciją paskambinęs kaunietis.

Kauno gatvėmis važinėjantys vairuotojai stebisi, kodėl nauji šviesoforai yra įrengiami taip aukštai, nes dėl to kyla dar daugiau problemų – kyla avarinės situacijos, susidaro nereikalingos spūstys.

Jei stoviu prie sankryžos pirmas, turiu kone užgulti panelę, kad per priekinį stiklą pajėgčiau pamatyti, kada užsidegė žalia.

"Jei stoviu prie sankryžos pirmas, turiu kone užgulti panelę, kad per priekinį stiklą pajėgčiau pamatyti, kada užsidegė žalia. Pasitaiko, kad ir nepamatau, tada jau reikia staigiai paspausti, kitaip eilė laukiančiųjų už manęs tikrai pailgėja. Taip jau ne kartą nutiko K.Baršausko gatvėje ir Savanorių prospekte", – patirtimi dalijosi vairuotojas.

Nauji reikalavimai

Pasak Kauno miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininko Rimanto Mikaičio, šiemet pagal Eismo saugumo priemonių planą yra numatyta įrengti apie 30 naujų šviesoforų judriose ir plačiose Varnių gatvėje, Taikos ir Savanorių prospektuose, nereguliuojamose ar avaringose sankryžose ir perėjose.

Pasak pašnekovo, dabar šviesoforai įrengiami Veiverių, S.Dariaus ir S.Girėno, K.Donelaičio, L.Sapiegos gatvėse, kad ne tik padidintų saugumą, bet ir pralaidumą, leistų formuoti koordinuoto eismo atkarpas. Kai kurios sankryžos yra rekonstruojamos ir seni šviesoforai keičiami naujais.

Pasiteiravus, kodėl šviesoforai yra įrengiami taip aukštai, dėl ko skundžiasi vairuotojai, R.Mikaitis įvardijo pagrindinę priežastį. "Kaune yra išplėtotas troleibusų kontaktinis tinklas. Natūralu, kad šie tinklai yra ir sankryžose. Gembės, ant kurių įrengiami nauji šviesoforai, yra pagal naujus Statybos techninio reglamento reikalavimus, kurie nurodo, kad virš kiekvienos eismo juostos būtų atskiras šviesoforas, taip siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir tinkamą srautų reguliavimą. Aš ir pats esu pastebėjęs šį nepatogumą, ir, jei atsiduri pirmas prie sankryžos, tenka pasilenkti prie pat priekinio stiklo, kas nėra labai patogu, bet, deja, šviesoforai turi būti virš troleibusų kontaktinio tinklo. Tai pagrindinė priežastis, kodėl šviesoforai įrengiami taip aukštai", – paaiškino Eismo saugumo komisijos pirmininkas.

Nors vairuotojai ir skundžiasi, anot R.Mikaičio, šviesoforų tose sankryžose, kuriose yra troleibusų tinklas, įrengti kitaip negalima. Vis dėlto vairuotojai turi stengtis sustoti prie sankryžos taip, kad galėtų matyti šviesoforo signalą.


Šiame straipsnyje: šviesoforainauji šviesoforaigatvėseismasskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

Dalyvis

Dalyvis portretas
Tai irenkit dar dubleri uz sankryzos,nes galima galva nusilauzti.vakaruose matyt mikaitis nebuvo.

Laimis

Laimis portretas
Ko norėti? . Pažiūrėkite kokie "specialistai"dirba. Vadeliu vaikai, zmonos vienu žodžiu svogerizmas. o galvos tuščios Štai ir rezultatas

Petras

Petras portretas
O gal pagaliau reikėtų normaliai pabaigti kelių ženklinimą? Pastato šviesoforus padangėje, o stop liniją nupiešti tolėliau nuo sankryžos jau neįgalūs. Žukausko - Lukšio sankryža, šviesoforai pakeisti dar ankstyvą pavasarį. Per 9 mėnesius nesugebėjo nupiešti stop linijų ten kur jų reikia.
VISI KOMENTARAI 35

Galerijos

Daugiau straipsnių