- Edita Radzevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
-
Kauniečiai baksnoja į paliktą broką
Judrioje Petrašiūnų gatvėje kapitalinis remontas atliktas prieš metus, tačiau pagrindinė problema – sunkvežimiams per siauros įvažos – liko. Valdininkai atkerta, kad verslininkai savo lėšomis gali prisidėti prie įvažų tvarkymo darbų.
Pėsčiųjų problemos
Į "Kauno dienos" redakciją kreipėsi Petrašiūnų gyventojas Rimas ir pasiūlė atvykti į vos prieš metus sutvarkytą R.Kalantos gatvę, nes čia, anot gyventojo, – daug nelogiškų sprendimų, kurie niekaip nesutvarkė eismo problemų. Priešingai – kai kur jų dabar netgi daugiau nei prieš remontą.
Daug metų šiame rajone gyvenantis kaunietis pasakoti pradėjo nuo pėsčiųjų problemų. Vyras negailėjo kritikos darbus atlikusiems darbininkams ir valdininkams, kurie palaimino R.Kalantos gatvės remontą. Pirmiausia vyras pažėrė priekaištų dėl perkeltos viešojo transporto stotelės. Prieš remontą ji buvo gerokai arčiau Petrašiūnų bažnyčios, o dabar tenka nemažai kulniuoti, nes atstumas iki kitos stotelės yra beveik kilometras.
"Stotelė "Ketaus liejykla" perkelta arčiau "Petrašiūnų mokymo centro" stotelės. Tarp šių stotelių atstumas yra apie 300 m. Iki kitos stotelės dabar – apie 900 m. Į bažnyčią atvyksta senyvo amžiaus žmonės. Kodėl negalėjo stotelės įrengti ties R.Kalantos g. 40-uoju namu? Juk čia ir šaligatvis platus, laisvai būtų viskas tilpę. Visas žmonių srautas prasideda būtent nuo bažnyčios ir eina tolyn į Petrašiūnus, todėl, atitolinus stotelę kalno link, buvo priimtas visiškai nelogiškas sprendimas", – sakė Rimas.
Dar viena pėsčiųjų problema – šviesoforai. Petrašiūnų gyventojas tikino, kad bendruomenė ne kartą rašė prašymus savivaldybei, kad ties bažnyčia būtų įrengtas šviesoforas, nes dabartinė pėsčiųjų perėja nėra saugi, vairuotojai dažnai nestoja ir kliudo pėsčiuosius. Ši perėja yra pažymėta ir juodųjų dėmių žemėlapyje.
"Šioje perėjoje ir šiek tiek toliau yra dvi juodosios dėmės. Čia avarijos kyla ir dėl to, kad neblaivūs asmenys eina į nakvynės namus. Juk ten, kur nėra perėjos, galima būtų tiesiog užtverti, o prie bažnyčios – įrengti šviesoforą. Dabar jis įrengiamas kitoje vietoje. Baiminamės, kad veltui bus išmesti pinigai, nes ten mažai žmonių eina, o per šią perėją – dideli srautai. Kur tikrai reikia šviesoforo, neskuba įrengti, o kur nereikia, įrengia. Negana to, tas šviesoforas įrengiamas taip, kad, važiuojant nuo "Šilo", maždaug 100 m atstumu nematyti, koks signalas dega, nes užstoja šalia pastatytas stulpas", – susirūpinimą išreiškė pilietis.
Baiminamės, kad veltui bus išmesti pinigai, nes ten mažai žmonių eina, o per šią perėją – dideli srautai. Kur tikrai reikia šviesoforo, neskuba įrengti, o kur nereikia, įrengia.
Galėjo paplatinti gatvę
Rimas atkreipė dėmesį, kad po rekonstrukcijos ties bažnyčia buvo pasodinta medelių ir dabar palei gatvę įrengta žalioji zona. Vyras tikino, kad prieš medžius tikrai nėra nusistatęs, tačiau laisvą šaligatvio plotą buvo galima panaudoti racionaliau.
"Praėjusiais metais valdininkai aiškino, kad nėra galimybės paplatinti gatvės, kad būtų įrengtos normalios keturios eismo juostos. Sakė, kad neužtenka gatvės pločio, bet ir platinti nėra kur. Dabar matome, kad vis tiek iš dviejų eismo juostų yra padarytos keturios. Vietoje medelių geriau galėjo gatvę platesnę padaryti, tai dabar laisviau visi važiuotų ir eismo juostos turėtų pakankamą rezervą. Be to, ties bažnyčia per atlaidus įsitaiso prekybininkai ir pėstiesiems tenka klampoti per purvą toje žalioje juostoje. Nežinau, kiek čia naudos iš tų medžių", – stebėjosi vietos gyventojas.
Per siauros įvažos
R.Kalantos gatvėje vyras pirštu rodė į dar vieną rimtą eismo problemą, kuri išliko po remonto. Šioje Petrašiūnų vietoje yra labai daug įvairių įmonių, į kurias važiuoja sunkiasvorės transporto priemonės. Rimas parodė, kad įvažos į bendrovių teritorijas yra labai stačios, tad sunkiasvoriai automobiliai tiesiog neturi galimybės normaliai įsukti.
"Jei vienas sunkvežimis išsuka, o kitas įsuka, jie netelpa ir stringa eismas, susidaro spūstys. Be to, ir taip palikti labai statūs kampai, tad sunkvežimiai važiuoja ir per šaligatvius, ir perėjas, išsuka ir į priešpriešinę eismo juostą. Galima sakyti, kad vairuotojai nemoka vairuoti, tačiau, esant tokiai situacijai, jie tiesiog fiziškai neišsitenka. Tai rodo ir padangų žymės", – pastebėjimais dalijosi gyventojas.
Jis ne kartą yra pastebėjęs, kaip sunkiasvorių automobilių vairuotojai R.Kalantos gatvėje sukuria avarines situacijas. Tam, kad įsuktų į reikiamą gatvelę, jie dažnai suka iš antrosios eismo juostos.
"Paskelbus juodųjų dėmių žemėlapį buvo sakoma, kad eismui trukdo kairieji posūkiai, bet aš nesutinku. Problema yra kaip tik dešinieji posūkiai. Sukantieji į kairę stabdo eismą, bet jei padaryta vadinamoji kišenė, puikiai išsuka, tačiau į dešinę sukantiems sunkvežimiams trūksta vietos. Būna, važiuoja antrąja eismo juosta, visi galvoja, kad tiesiai važiuos, o vairuotojas staiga pradeda sukti į dešinę, užkerta pirmąja eismo juosta važiuojantiems automobiliams kelią ir tikrai sukelia pavojų", – dėstė eismo problemas Petrašiūnuose nuolat stebintis Rimas.
Gali įsirengti patys
Valdininkai Petrašiūnuose problemų dėl sunkiasvorių automobilių išvažiavimo kelių nemato. Anot jų, įvažos dabar atitinka reikalavimus, o jei verslininkai nori patogesnių įvažų, juos gali įsirengti savo lėšomis.
"Įvažos paliktos standartinio pločio. Verslininkai, kuriems aktualu, patys įsirengė įvažas ir prisidėjo įrengiant šviesoforą. Labai džiaugiamės, kad prie to prisidėjo Kauno ketaus liejykla. Minėtas šviesoforas arčiau degalinės tvarkomas būtent už verslininkų lėšas", – komentavo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Anot jo, keturios eismo juostos buvo įrengtos, kad būtų galima padidinti pralaidumą R.Kalantos gatve. Atlikus skaičiavimus nustatyta, kad esamos gatvės pločio pakako, jog būtų galima padaryti keturias eismo juostas.
"Platinti R.Kalantos gatvę artimiausiu metu neplanuojama", – paklaustas, kodėl anksčiau buvo sakoma, kad gatvės pločio nepakanka ir negalima nubraižyti keturių eismo juostų, atsakė R.Pakalniškis.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas ramino ir dėl šviesoforo. Jo teigimu, ties Petrašiūnų bažnyčia esanti pėsčiųjų perėja iš nereguliuojamos taps reguliuojama. Taip tikimasi sumažinti avarijų skaičių ir pagerinti eismo saugumą.
Pagrindinės Petrašiūnų arterijos – R.Kalantos gatvės remontas buvo atliktas praėjusiais metais. Visi darbai miestui kainavo 669 tūkst. eurų. "Atnaujinome važiuojamąją gatvės dalį, vienoje gatvės pusėje išasfaltavome naują šaligatvį, kuris pritaikytas tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams. Sutvarkėme įvažas į daugiabučių kiemus", – atliktus darbus vardijo pašnekovas.
Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu portalas@kaunodiena.lt arba spauskite čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų7
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė80
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas9
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms15
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...