Quantcast

Kas keisis Rotušės aikštėje?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Šylant orams netrukus savo staliukus kavinės išneš į lauką. Rotušės a. įsikūrusiems verslininkams aptarnauti klientus lauke iki šiol buvo problema – padavėjos su lėkštėmis turėjo lakstyti per gatvę, nes staliukai galėjo būti statomi tik pačioje aikštėje.

Šylant orams netrukus savo staliukus kavinės išneš į lauką. Rotušės a. įsikūrusiems verslininkams aptarnauti klientus lauke iki šiol buvo problema – padavėjos su lėkštėmis turėjo lakstyti per gatvę, nes staliukai galėjo būti statomi tik pačioje aikštėje.

Skuba svarstyti

Nuo balandžio tokios praktikos nebeliks, nes planuojama iš esmės pertvarkyti Rotušės a. koncepciją. Trys metrai iš dabartinės važiuojamosios dalies bus skirta lauko terasoms, ant kurių stovės kavinių staliukai. Automobilių eismas ir toliau vyks ratu. Tam liks penki metrai važiuojamosios dalies.

Nors eismas stabdomas nebus, siūloma sumažinti leistiną greitį iki 20 km/val. Svarstoma apie eismo ribojimą penktadieniais po 17 val. ir savaitgaliais. Tuomet aikštė virstų pėsčiųjų zona.

Rotušės a. inicijuotas pasiūlymas antradienį buvo svarstytas Kauno miesto tarybos kolegijos posėdyje. Pasak Kauno miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjo Nerijaus Valatkevičiaus, verslininkai, atsižvelgę į pastabas, kitą savaitę turėtų paruošti projektą, kuriam kolegija greičiausiai pritars.

"Pavasaris ant nosies, todėl bandome staigiai svarstyti", – sakė N.Valatkevičius. Anot jo, padavėjams nebereikėtų su mėsos kepsniais ir alaus bokalais bėgioti per gatvę, o pati aikštė būtų skirta įvairiems renginiams.

Paklaustas, ar klientams bus saugu sėdėti gatvėje, N.Valatkevičius patikino, kad saugumas bus garantuotas tvirtomis tvorelėmis, pro kurias negalės pralįsti ir maži vaikai. Visa tai, suderinus su Kultūros vertybių apsaugos departamentu ir kitomis institucijomis, turės suruošti patys verslininkai.

Trūksta tvarkos

"Kol kas viskas juda teigiama linkme. Jeigu mums pasiseks išnaudoti erdves prie savo pastatų, kurios dabar yra tuščios, o aikštė liks šventėms ir renginiams, bus patogiau", – teigė restorano "Medžiotojų užeiga" direktorius Ričardas Mačiulaitis.

Pasak verslininko, nauja Rotušės a. koncepcija turėtų pritraukti daugiau turistų, o tai svarbu tiek miesto įvaizdžiui gerinti, tiek biudžetui pildyti. Be to, R.Mačiulaičio nuomone, tai paskatins naujų kavinių ar restoranų plėtrą.

"Kiek senamiestyje yra durų į aikštę, tiek, manau, bus įvairaus tipo kavinių, restoranų ir kepyklėlių. Šiandien jų yra mažiau, bet manau, kad plėsis. Priklausys, kiek turistų atvyks į Kauną", –  prognozavo verslininkas.

Nors dėl eismo Rotušės a. tarp pėsčiųjų ir vairuotojų verda amžinos diskusijos, R.Mačiulaitis mano, kad jei nevyktų  automobilių eismas, aikštė numirtų.

"Perlenkti lazdos, manau, nereikėtų, nes šiais laikais be transporto mažai kas juda. Vis dėlto aikštė turėtų būti skirta pirmiau pėstiesiems, o tik po to automobiliams, o ne atvirkščiai. Dabar parkuojame bet kur, kur tik telpa automobilis, ir važiuojame ten, kur įmanoma važiuoti, o ne kur leidžiama. Norėtųsi šiek tiek tvarkos, ir nedaug jos trūksta", – sakė restorano direktorius.

Teisinga kryptis

Kartu su verslininkais ir valdininkais diskusijose dėl naujovių Rotušės a. dalyvaujantis architektas Algimantas Kančas mano, kad tai yra geras sprendimas, nes bus sukurtas vientisas urbanistinis prekybinis užstatymas.

Anot jo, svarbiausia, kad būtų sutarta dėl vienodo dizaino, nes kitaip bus tik chaosas. "Svarbiausia, kad nebūtų tokių naivių tvorelių kaip iš buities muziejaus", – anot jo, terasos turėtų atrodyti neperkrautai ir estetiškai.

Architekto nuomone, eismas tikrai neturėtų trukdyti klientams, juolab kad planuojama sumažinti leistiną greitį. Pasak A.Kančo, Vakaruose tokių pavyzdžių galima rasti ne viename mieste. Jis pats N.Valatkevičiui pateikė nuotraukas, kaip tokios terasos atrodo Insbruko senamiestyje Austrijoje.

Eismą priderins

Paklaustas apie planuojamus eismo pokyčius Rotušės a., Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tikino, kad pateiktas pasiūlymas yra visiškai naujas, todėl dar neapsvarstytas.

"Svarbu, kad bendruomenė pati apsispręstų, ko jai reikia, o mes prisiderinsime. Nagrinėsime, žiūrėsime ir kai bus aišku, koks tas galutinis variantas, be abejo, prie to derinsimės", –  sakė specialistas.

Pasak jo, eismo reguliavimas Rotušės a. priklausys nuo verslo ir gyventojų laisvalaikio organizavimo.

"Galėtume iš viso uždaryti eismą Rotušės a. ir miesto transporto sistemai tai neturėtų jokios neigiamos įtakos. Tačiau kalba apie tai, kokia bus pačios aikštės koncepcija. Kai bus aiški ši dalis,  eismą priderinsime", – sakė P.Keras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

restoranu liutas

restoranu liutas portretas
Man visiskai neaktualus tas jusu pataisymas, neisivaizduoju normalaus zmogaus sedincio lauke Rotuses aiksteje per metra nuo kamscio burzgianciu ir smirdanciu autosu. Vat jeigu uzdarytumet Rotuses aikste palikdami tik gyventojams, aptarnaujanciam personalui bei kokiem ten vestuvininkams butu kitas reikalas.

regina

regina portretas
gyvenu siaures italijoje,prie pat Gardos ezero.Jei nori pakliuti i senamiesty,kuriame ir verda tikras turizmas,tai transporto priemones paliekamos senamiesciu prieigose,ir niekas tuo nesipiktina.Jokiu tvoreliu,atitvaru prie kavinukiu staliuku nera-staliukai su kedemis statomi tiesiai ant grindinio,asfalto,uzima gan nemaza plota vaziuojamos gatveles.taip,kartais pravaziuojakoks automobilis pro senamiesti,bet tai leistina tik tam,kas ten gyvena ir turi leidimus.Bet toks nuolatinis senamiescio gyventojas jau geriau paliks masina irgi prieigose,nes vaziuoti pro senamiescio siaura gatvele,kurioje pilna neskubanciu zmoniu-tai tikras kosmaras vairuotojui.

tiem

tiem  portretas
kurie deda minusus del kanalizacijos rytinej pusej eikit oas lor dkt
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių